• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

"Domowe" głośniki do samochodu

Ale im niżej schodzimy z podziałem, tym bardziej tweeter generuje zniekształcenia w zakresie wokali które wtedy stają sie nosowe, lub pojawiają się symbilanty - więc z dużą rozwaga - nie mniej jak 2,2kHz na pewno w tym podziale - ale szkoda średnicy z auruma, warto podział zrobić ok 2,5-3kHz.
 
Dziękuje za podpowiedzi. Niestety narazie nie mam możliwości wykonać pomiarów. Obecne radio nie ma możliwości podania do niego żadnego sygnału. Wszystko musze robić na słuch.
 
Ale im niżej schodzimy z podziałem, tym bardziej tweeter generuje zniekształcenia w zakresie wokali które wtedy stają sie nosowe, lub pojawiają się symbilanty - więc z dużą rozwaga - nie mniej jak 2,2kHz na pewno w tym podziale - ale szkoda średnicy z auruma, warto podział zrobić ok 2,5-3kHz.
Sybilanty przy za niskim podziale ? a to ciekawe ,ze wzgledu na co ?
 
Na to iż jeżeli zejdziemy z podziałem nisko - rosną zniekształcenia w całym paśmie i są słyszalne - najprostszy i najtańszy przykład to mission - im niżej z podziałem, tym więcej zniekształceń i tym bardziej nie fajnie go się słucha.
 
Niby tak ale sybilanty to tylko konkretny zakres który uwypukla się bardzo wyraznie przy za wysokim cieciu twita ... a znieksztalcenia pojawiaja sie w pelnym zakresie od miejsca podzialu do konca pasma przenoszenia ,o ile mnie pamiec nie myli :)
 
tak - ale popatrzmy na prace tweetera, im niżej podział tym bardziej się wychyla i przez to rosną zniekształcenia odbijające się na całym paśmie - przez co pojawiają się także symbilanty, które pojawiają się także przy jak zauważyłeś przy zbyt wysokim podziale - kiedy filtr ogranicza prawidłową pracę głośnika.
 
pisalem to juz kilka razy i to nie tylko na tym forum
ponizej 2.5kHz robi sie poprostu nie przyjemnie
 
Dokłanie - uaktywnia się ją przez źle dobraną zwrotnice, lub odwrotnie, da się je zniwelować w znacznym stopniu przez dobrą zwrotnice :)

Tia ,a Lohness ma potwora tylko nikt go nigdy nie widział,Pany co za pierdoły wy tu wypisujecie ,Panie Modzie wytłumacz Panom z Polskiego na nasze...bo jeszcze ktoś pomyśli że to prawda :)
 
Tia ,a Lohness ma potwora tylko nikt go nigdy nie widział,Pany co za pierdoły wy tu wypisujecie ,Panie Modzie wytłumacz Panom z Polskiego na nasze...bo jeszcze ktoś pomyśli że to prawda

Maniek a nie wydaje Ci się, że w tym temacie już wystarczająco dużo zostało napisane na ten temat?
Wystarczy przeczytać ze zrozumieniem dwie ostatnie strony i wszystko jest wyjaśnione...
 
pozwole sobie odświeżyć temat. czy ktoś może się zastanawiał nad wykorzystaniem founteka w aucie? FW168 robi podobno robotę w domu, do auta fountek ma fw166. może byłaby to jakaś alternatywa do awx-a?
 
Ja wsadziłem je do Renówki, łączyłem z tweeterem z Radicali RA28, z DT284 czyli do niskich podziałów, ale niestety, nie sprawdził się zupełnie w samochodzie :/ W domu nie było rewelacji, w samochodzie tym bardziej, to poszły pod młotek na allegro ;)

Ale patrząc na parametry FW166 to są zdecydowanie bardziej dopasowane do samochodu niż fw168, dla którego drzwi samochodu są zbyt duże. Jednak wolałbym wziąć GMSa 1856 niż tego founteka fw166.
 
W porównaniu do systemu za kilka tysięcy w mercedesie CLS. Nie wiem czy moge tu wkleic linka do firmy ktora robila tego mercedesa. Oczywiście w oplu wszystko zrobione zgodnie ze sztuką. Oczywiście różnica była spora, ale nie aż tylu krotna ile roznica w cenach systemów.
 
Powrót
Góra