• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Frywolne rozmowy o doborze sprzętu CA Citroen C3

Teraz tak sie zastanawiam i wydaje mi sie, że dobrze myśle, ale wole zapytać.
Dlugość BR to 259mm. Początek tunelu zaczyna się na zewnętrznej stronie przedniej ściany. Rozumiem całkowita długość portu to 259mm ( a nie 259mm+18mm(grubość przedniej ścianki)?
Oraz druga sprawa - czy do gotowej juz objętości netto 47L dodać objętość portu oraz objętość koszu głośnika i magnesu?
Czy te objętości (portu i głośnika) można pominąć?
Bo objętośc portu to ok 2 litry, głośnika pewnie też coś koło tego.
 
Dlugość BR to 259mm. Początek tunelu zaczyna się na zewnętrznej stronie przedniej ściany. Rozumiem całkowita długość portu to 259mm ( a nie 259mm+18mm(grubość przedniej ścianki)?

tak, dobrze myslisz

Oraz druga sprawa - czy do gotowej juz objętości netto 47L dodać objętość portu oraz objętość koszu głośnika i magnesu?
winisd uwzglednia objetosc portu
objetosc magnesu glosnika mozesz podac w danych glosnika (o ile juz nie zostal wczesniej zdefiniowany)

ja tego i tak nie uwzglednialem bo wychodzilem z zalozenia ze to co zabierze np magnes odzyskam poprzez wytlumienie
 
to co zabierze np magnes odzyskam poprzez wytlumienie

a co do wytłumienia
O ile obudowę zamkniętą nie istotne było wygłuszać, to jak to wygląda w przypadku br i obudowy prawie 50L?
Mam znaczną ilość gąbki z bardzo małymi oczkami (chyba tak to sie pozywa) z obić tapicerskich.
No i czy warto wzmocnić obudowę poprzeczną płytą? (materiał na obudowe to płyta wiórowa 18mm).
 
O ile obudowę zamkniętą nie istotne było wygłuszać,

Właśnie to bardziej istotne niż w przypadku BR ;P Niektórzy twierdzą, że wytłumiając obudowę BR straci się jej zysk. No ale poeksperymentować można, w sumie ma lepiej grac ;)
Ta gąbka raczej co najwyżej wyciszy pracę zawieszeń, zakres basowy ciężko jest wytłumić jakimś materiałem.
Co do wzmocnień - zawsze warto je zastosować, ale prędzej dałbym poprzeczki przykręcone do każdej płyty, niż jedną przegrodę.
 
Więc nie opłaca mi się kupować innego materiału tłumiącego?
Dziękuje serdecznie panowie za pomoc i za wyrozumiałość, bo niektóre moje pytania były dość śmieszne.
Ale przynajmniej na przyszłość już wiem.
Nie przez przypadek sie mawia, że najprostsze pytania są najtrudniejsze.

Jutro kupuje terminal, klej do drewna, wkręty, tunel i zabieram się powoli to projektu.

Jeszcze jedno pytanie mam - jestem zmuszony zrobić skrzynie z pochyloną jedną ścianką, akurat tu bedzie boczna ściana, bo bagażnik mały, a 50 L to dość dużo jak na C3.
Czy objętość wyliczona dla graniastosłupa prostego będzie się równać objętości graniastosłupa trapezowego, gdzie dla dolnej szerokości dodam 5 cm, a dla górnej odejme 5 cm?
 
Więc nie opłaca mi się kupować innego materiału tłumiącego?

Jeżeli nie masz go z "odzysku" to wydasz sporo kasy, a efekt i tak nie bedzie jakiś zadowalający, lepiej kupic kilka mat chocby APP i wytlumic bagażnik :)

Czy objętość wyliczona dla graniastosłupa prostego będzie się równać objętości graniastosłupa trapezowego, gdzie dla dolnej szerokości dodam 5 cm, a dla górnej odejme 5 cm?

Czas powrócić do szkoły? :) hehe obliczasz pole bocznej ścianki ze wzoru na pole trapezu i mnożysz razy wysokość skrzyni, ot cała filozofia :D Tylko kolejność ścianek inna niż standardowo.
 
skoro pytasz o takie podstawy to najpierw zrob projekt i nam pokaz zanim zaczniesz cos ciac i skrecac
 
A co do wygłuszania bagażnika - ma on być oklejony szczelnie i dokładnie, czy tylko najważniejsze to oklejenie elementów blach, by zniwelować drgania?
Nie chciałbym tracić możliwości obalania tylnych foteli.

---------- Post dodany o 20:30 ---------- Poprzedni post o 20:27 ----------

skoro pytasz o takie podstawy to najpierw zrob projekt i nam pokaz zanim zaczniesz cos ciac i skrecac

Ok więc obudowa 47L.
Wymiary płyt dla obudowy w formie graniastosłupa prostego.

wymiary obliczone w exelu z projektu - wymierz bez stresu.
 
A co do wygłuszania bagażnika - ma on być oklejony szczelnie i dokładnie, czy tylko najważniejsze to oklejenie elementów blach, by zniwelować drgania?
Nie chciałbym tracić możliwości obalania tylnych foteli.

wystarczy nakleic na srodku duzej powierzchni kawalek maty... dla pewnosci ja bym wyklejal calosc
a mata nie jest az tak gruba zeby nie moc polozyc kanapy :P

Wymiary płyt dla obudowy w formie graniastosłupa prostego.

wymiary obliczone w exelu z projektu - wymierz bez stresu.
kiedys hellrider to zrobil i nadal tego uzywacie... :/
to juz nie mozna policzyc recznie i narysowac na kartce?

olej ten arkusz i biegnij do samochodu zrobic zdjecie i zwymiarowac bagaznik

pozniej pokaze jak to pozadnie robic ;)
 
Skrzynie chce umieścić po lewej stronie bagażnika (stojąc z tyłu auta przodem do bagażnika).
szerokość od bocznej ściany do koła zapasowego - 300mm (może zachodzić do 70mm na koło, by swobodnie je wyciągnąć, więc max 370mm)
max odległość od oparć foteli przy podłodze do klapy to 580mm, po obaleniu foteli zmniejsza się do 490mm. Dajmy troche luzu skrzyni, więc niech max szerokość skrzyni wyniesie 400-450mm.
odległość górnej części oparć od klapy bagażnika to 450-500mm.
 
czyzby tutaj zawias byl tak wysoko ze az sie fotele cofaja do bagaznika?

niestety tak.

Wysokości zapomniałem zmierzyć. Fakt. Ale wydaje mi sie, że wysokość krawędzi bagażnika ( do zamka klapy) to jakieś 40-45 cm. Całkowita wysokość to koło metra.
Podsumowując dwa wymiary już znamy - szerokość obudowy max 490mm a głębokość max 370mm
to wysokość obudowy wydaje mi sie nie będzie aż tak wielka.
Czemu chce mieć troche wolnego miejsca? Żeby móc włożyć skrzynie.
Obecna jest również trapezowa i najszerszy wymiar to coś koło 500mm i miałem problemy z włożeniem jej do bagażnika. Tak ta wnęka jest źle wymyślona.
 
Czyli co? Darować sobie skrzynie trapezową i zrobić zwykłą?
Jeśli tak, to wymiary już mam. (podałem wcześniej)
 
ja bym wykozystal max przekroj boczny bagaznika i robil plytka (patrzac w osi pojazdu waska) skrzynie
ale jak oparcia maja sie rozkladac i nachodza do srodka jak napisales to nie widze sensu meczyc sie z trapezem
 
Skrzynia już zrobiona. 50l. Teraz tylko czeka na wywiercenie otworu na port i na obicie.
W poniedziałek bede miał wycinarke do otworów na wiertarke na wymiar.
BR początkowo będzie z rury pcv.
Tu pare zdjęć. Jako, że to jedna z pierwszych moich konstrukcji to porady i wyłapane błędy mile widziane.

 
myslalem ze to bedzie bardziej subtelne i jakos mniej zucajace sie w oczy

ja bym jednak zrobil trapez i wpasowal sie pod oparcie
no i zamiast wchodzic na szerokosc do bagaznika to bym poszedl ma wysokosc - i tak tam nic nie postawisz!
 
No ale problem bym z BR. Jeśli poszedłbym w górę, to głębokość by sie zmniejszyła, a BR u mnie wyniesie 259mm
 
Teraz mi o tym piszesz? Nie wiedziałem, że można tak to zrobić....
Jeśli kolanko, to jaką długość kolanka uwzględniać? dłuższą czy krótszą? A może średnią tych dwóch wartości?
 
Powrót
Góra