• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Jaki projekt kolumn możecie zaproponować ?

Reakcji
0
Myślałem o stx fx-300, ale niestety przekroczyło to mój budżet (mam je dalej na względzie) i dlatego prosiłbym o zaproponowanie innego, łatwego i dobrze opisanego projektu i coś spoza STX. Za fx-300 wyszło mi około 1700-1800zł/pare. Jestem początkujący, dlatego proszę o coś mniej skomplikowanego
Powiedzmy, że za same głośniki do pary kolumn nie chcę zapłacić więcej niż 700zł. TO JEST MAX. Nie koniecznie musi być to trójdrożny zestaw. Ważne są dla mnie basy. powinny schodzić nisko oraz samo podbicie basów powinno być satysfakcjonujące. Słucham sporo muzyki elektronicznej (dubstep, trap, electro itd), a poza tym tak na
naprawdę wszystkich innych gatunków. Chcę również wykorzystać je do oglądania filmów, dlatego również zależy mi na niskich tonach. Oczywiście jestem świadomy, że wszystkie te cechy będą proporcjonalne do ceny. Jeżeli uważasz, że warto trochę zaoszczędzić i pójść w fx-300, napisz.

Nie słucham tego typu muzyki, ale może sprawdziłaby się taka koncepcja, jak na poniższej symulacji?

2f7c776c618aa8a2e6166d9971401486_1437083923.jpg

Skoro dla autora bas ma duże znaczenie wydaje się sensowne użycie dużego 10 calowego głośnika i połączenie go z jakimś szerokopasmowym głośnikiem. Może spróbować taki układ na STX W27.150.8.MC.

Też tak myślę. Elektronika jednak miewa baardzo skomplikowane brzmienia z mnóstwem harmonicznych i szerokopasmówki się IHMO kompletnie nie wyrabiają.