• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Jaki subwoofer ???

i jeden i drugi bedzie dobry

jako ze to twoj pierwszy sub to zostaw eminenca komus kto go odpowiednio wykozysta ;)
 
Dobra to na PHILIPSA się decyduje . A to delikatne wgniecenie na kopułce nie przeszkodzi w graniu ?
Jaką obudowę teraz do tego ?
Jaki bezpiecznik zastosować do tego wzmacniacza ? Kable mam 10 mm
 
A bezpiecznik 40 A wystarczy chyba nie ? Ja doświadczenia prawie nie mam w tych sprawach więc pytam . Kondensator będzie potrzebny czy raczej nie ?
 
Ostatnia edycja:
Przeczytaj chłopie FAQ Nazara.

Gdzie ten głód wiedzy?

Wszystko dostępne wystarczy tylko chcieć.

Niestety większość woli z siebie zrobić użyszkodnika niż dać z siebie 5%
 
Aha . Kurde czyli jeszcze trzeba w jakiś kondensator zainwestować . A do tego Philipsa doradzisz mi jaką obudowę wykonać czy muszę sb policzyć to w jakimś programie ?
 
Jeszcze się tak wtrące, w faq nazara jest że się zaleca ale nie ma musu żeby z aku ciągnąć plus i minus. Miałem tylko plus z aku i było ok. Oczywiście rozważam tu kwestie plus z aku do wzmacniacza 25-50mm2 i tak samo wymieniona masa miedzy akumulatorem a buda auta
 
Jeśli pociągniesz np od aku 50mm + i w bagażniku dasz - 50mm do budy a nie wymienisz połączenia aku-buda to oczywiście będzie to błąd bo tam też musi być taki sam przekrój kabla jak reszta odcinków...
 
Oczywiste jest że aku buda przy akumulaorze też 50. Pytam się czy jest sens przy takim połączeniu dawać przez całe auto dwa takie kable jeden plusowy a drugi minusowy
 
Podłączenie plus i minus do aku jest najlepszym rozwiązaniem, podłączenie masy do budy jest bardziej oszczędne. Teraz odpowiedz sobie na pytanie co wybierasz. Jeśli użyjesz dobrych/grubych kabli w drugim przypadku tez będzie to dobre rozwiązanie.
 
ja wychodze z zalozenia ze jak robie dobrze to kupuje miedziane kable i ciagne minus od aku
ciagnac mase po budzie mamy przejscie miedz-stal-miedz wiec w takim przypadku nie widze sensu stosowania miedzianych kabli...

ale z drugiej strony wszystkie urzadzenia w samochodzie sa zasilane masa z budy, wiec jest mniejsze ryzyko piski
 
Ok. Nom powoli sie wszystkiego dowiedzialem. Teraz mam tylko jeszcze jedno pytanie. Gdzie zamontowac wylacznik wzmacniacza ? Chodzi mi o to ze jak nie bd mial ochoty sluchac muzyki ze wzmacniaczem to chcialbym miec mozliwosc wylaczenia go jakims przyciskiem . Myslalem o zamontowaniu na + od akumulatora jakiegos wylacznika ? Co wy na to ?
 
Powrót
Góra