Oj tam oj tam, od czego masz forumŁukaszN - niestety sam ze zwrotnicą nie dam sobie rady, robię trochę w innej branży;P


Podążaj za instrukcjami wyświetlonymi na poniższym wideo, aby zainstalować aplikację internetową na Twoim urządzeniu.
Uwaga: Ta opcja może nie być dostępna w niektórych przeglądarkach internetowych.
Oj tam oj tam, od czego masz forumŁukaszN - niestety sam ze zwrotnicą nie dam sobie rady, robię trochę w innej branży;P
I to czego nie odfiltrujeto co zje zwrotnica.
tak robi T.G. : jak stosuje LR2 to do 20cm niskiego daje 15cm średniego. Jak ma 25cm na dole to daje 18cm średniaka.yle wytrzyma bez cienia zniekształceń każdy markowy średniotonowiec.
I to czego nie odfiltruje Przy LR2 spora część z tych 130W wyląduje też na średniaku
Dla mnie też nie jest to problemOsobiście też nie uważam zeby to był istotny problem.
To też jest dobry powód żeby dać 18Prędzej przyczyną stosowania 18tek jest zwyczajnie ich wyzsza efektywność
To jest bardzo ciekawa sprawa. Swoja droga to zastanawiam się czemu nie stosuje się tak jak kiedyś regulowanych L-padów, gdzie każdy mogl sobie dostosować pasmo tak jak mu się podoba, choćby wlasnie po to aby skorygować ubytki słuchu. Moje aktualnie glowne kolumny, to trojdrozne japońskie paki z 12 calami na basie i szerokopasmowcem na średnich plus mala tubka. Ale najlepsze jest wlasnie to, ze posiadaja dwa l-pady, dzięki którym można pod wlasny gust ksztaltowac dźwięk. http://wegavision.pytalhost.com/livingaudioCE-1a2/ Zaraz ktoś napisze, ze taki Lpad jest drogi, ale nie dajmy się zwariować, przy cenie całej zwrotnicy i glosnikow, o tylko ułamek ceny. No chyba, ze ktoś usłyszy roznice miedzy lpadem z rezystorow, a lpadem na potencjometrze drutowym. | ![]() |
Stosując tylko rezystor szeregowy na górze, zastosowanie potka/przełącznika byłoby jeszcze bardziej ekonomiczne. Pytanie tylko czy można kupić gdzieś potek 5-10W z zakresu 1-3ohma? | ![]() |
http://www.cyfronika.com.pl/iark2p5.htm tu maja sporo fajnych drutowców. | ![]() |
http://www.tme.eu/pl/katalog/?idp=1...5,38,39,158&used_params=38:24989,24811,24608; 2R5, 5R, 10R. Problemem może być ich rozrzut +-20% to całkiem sporo. 4W powinny wystarczyć. | ![]() |
Patrząc na to jak producenci potrafią oszczędzać przy zwrotnicy, dawanie takiego potencjometru + dodatkowe koszty pracy przy jego montażu itd to bybyła prawdziwa rozrzutność ![]() ![]() | ![]() |
To ma uzasadnienie poczytaj linkwitz-a. Może mieć to też związek ze wzmacniaczami jakie stosuje. A może zwyczajnie tak lubi ![]() Jak CI nie pasuje to przecież możesz zrobić samemu po to jest to forum więc daruj sobie tego typu komentarze. Nikt im nie każe. Trudno żeby robił pod czyjeś widzimisię. Robi dla siebie a to że robi kity to co to ma do rzeczy ? Jest. Musisz ? Przecież nikt Ci nie każe. A jak jesteś na koncercie to też korygujesz ? ![]() | ![]() |
Troels uzywa kondensatorow jantzen Silver, ktore wyostrzaja wysokie tony. Dodatkowo jego elektronika moze tez bardziej podbijac wysokie. I jeszcze trzeba dodac, ze muzyka ktora slucha to najczesciej jazz, ktory nie wymaga podbitych wysokich tonow ![]() | ![]() |
Jakbym mogl to bym korygowal, bo jeszcze nie byłem na koncercie, który bylby dobrze ( dla mnie ) naglosniony. Zupelnie blednie zakładasz, ze każdy z nas słyszy tak samo, a już na pewno nie Ci, którzy sa starsi. Prosciej jest skorygować kolumny, niż sluch i pomieszczenie. Jeśli ktoś używa kolumn umożliwiających biamping, czy triamping, to może warto sprobowac samemu ustawić poziomy każdego pasma, a nie tak jak pasowalo konstruktorowi. Nigdy nie da się dogodzić wszystkim, a możliwość korekcji daje zupełnie nowe możliwości. Dlaczego np. odsłuchujecie kolumny i zwrotnice, skoro w pomiarze wypadają i tak super liniowo? Wlasnie w tym rzecz, żeby każdy miał jakas możliwość dopasowania dzwieku. Zupelnie inna sprawa jest jakość nagran i ich roznice. Nie raz majac nawet super zestaw chciałoby się cos podciagnac, cos odjąć i graloby dużo lepiej, ale co może zrobić ktoś, kto nie ma możliwości absolutnie zadnej korekcji? Bo wmówiono mu, ze kolumny powinn być super liniowe, a wzmacniacz bez zadnej korekcji, a jak nagranie brzmi do kitu, to sluchac samplerow, bo przecież one sa ważniejsze niż sama muzyka. | ![]() |
to była moja pierwsza myśl po przeczytaniu tego postu ![]() | ![]() |