• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Jansen 1071 opinie, spostrzeżenia i ogólna dyskusja

  • Autor wątku Autor wątku mIKI
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
jak liczylem na Z-capach to wyszlo mi cos ok 800 czy 600zl z cewka powietrzna na bas - chyba ze cos po... pomieszalem?:)
 
chyba tak bo Z-cap 22u kosztuje prawie 250zł. sztuka a potrzeba ich 10szt.
Powietrzna na bas też pewnie wiadro pieniędzy by kosztowała o odpowiednich parametrach.

---------- Post dodany o 18:24 ---------- Poprzedni post o 18:18 ----------

chyba że liczyłeś na standard Z-capach ale to i tak powyżej 1000 wychodzi
 
Trzeba bylo wziac obbligato z chin. Nie dosc, ze tansze od mundorfow, to jeszcze lepsze.
 
Bardzo trudno odpowiedzieć jednoznacznie na twoje pytanie, subiektywnie dla mnie zdecydowanie tak. Ale dużo zależy od tego czego oczekujesz możliwe, że twoje oczekiwania nie były by spełnione, jak części osób dla których projekty Troelsa są specyficznie strojone i brakuje im na przykład góry, ja nie mam na razie takich zarzutów ale konstrukcja jeszcze nie skończona więc się jeszcze okaże jak to jest. Dla mnie spełnia wszystkie moje oczekiwania, jest na wysokiej klasy przetwornikach, ma budowę modułową i duży głośnik niskotonowy jako, że nie mam umiejętności konstruktorskich szukałem gotowego projektu i ten spełniał wszystkie moje założenia. Ma na pewno jedną wadę jest kosztowny.
Jak go skończę zapraszam na odsłuch sam ocenisz czy warto.
 
Gdybyś nie mieszkał pół tys km odemnie pewnie bym sie skusił;)
Słuchalem kiedyś wysokiej klasy monitorów na scanach i grał bardzo neutralnie.
Powyżej półapu 1,5tyś za kolumny przeskok jakosci do wydanych pieniedzy jest jak dla mnie niemiarodajny.
Każdy głosnik ma swój odmienny styl,i jak dla mnie powyżej 2000zł liczy sie charakter który zależy od gustu i gatunku muzycznego.
 
Masz słuszność, im drożej tym przeskok jakościowy coraz mniejszy. Ale pozwolę się nie zgodzić, że za 1500-2000 można wykonać kolumny które będą bezkompromisowe i zagrają wszystko bo taka powinna być dobra kolumna. Oczywiście są różne gusta ja wolę miękkie kopułki i papier na średnicy i dole inni preferują metal i polipropylen i tak dalej, ale dobrze zaprojektowana kolumna powinna zagrać dobrze każdą muzykę.
 
W końcu......
Już grają, a właściwie to się wygrzewają, dzisiaj je tak na prawdę skończyłem składać do kupy, wyszło jak na zdjęciach.
Jak grają, chyba trochę za wcześnie o tym pisać ale na tym etapie jestem zadowolony, zobaczymy co będzie jak się wszystko wygrzeje i dotrze.
Jeszcze zostało granity i kolce pod moduł niskotonowy.
j8tg0fci9j1wbd0jg6t4_1369592909.jpg
x2mdidgjxegh8fr4nmb0_1369592906.jpg
u49j6h5hn76362v6r4gt_1369592903.jpg
2x46vv45696bzbiwlgby_1369592896.jpg
 
Witam ponownie po długiej nieobecności. Kolumny się wygrzewają i jest już naprawdę bardzo dobrze. Ostatnio odbyło się u mnie spotkanie w gronie kolegów audiofili, przekażę ich spostrzeżenia bo ja jestem jako właściciel niezbyt obiektywny. Obaj podkreślali wybitną jak dla nich klasę wysokich tonów, świetną rozdzielczość i gładkość, jednemu z nich brakowało wypełnienia na dolnej średnicy, drugi zaś chwalił wypełnienie środka i gładkość oraz niemęczący charakter wokali nie miał zastrzeżeń do wypełnienia. Obaj podkreślali świetną barwę. Najwięcej zastrzeżeń z ich strony było do basu, przede wszystkim do zbyt ograniczonej potęgi i niedostatecznego wypełnienia, kontur i szybkość nie pozostawiały niedosytu.
Chętnych zapraszam na odsłuch po wcześniejszym umówieniu się.
 
Jensen po upgreadzie systemu i pokoju

Jensen po upgreadzie systemu i pokoju

Trochę się u mnie ostatnio pozmieniało, napiszę może moje doświadczenia się komuś przydadzą. Okazało się że SS 26W/8861T00 to jest bardzo wymagający głośnik i potrzebuje potężnej elektrowni by zaśpiewać jak tylko potrafi najpiękniej, niestety mój Linn Klout nie radził sobie z wysterowaniem tego potwora. Przyszła myśl że trzeba mu poszukać godnego towarzystwa, jako że moja konstrukcja jest modułowa to naturalnym wydawało się zasilić bas oddzielnym wzmacniaczem. Tak też postąpiłem zacząłem poszukiwać na rynku wtórnym wzmacniaczy estradowych bo mają regulację sygnału wejściowego i pozwalają dopasować poziomy w stosunku do modułu wysoko-średniotonowego zasilanego Kloutem bez regulacji. Wybór padł na Yamahę P-2500 potężna moc (250W na 8 omach, 350W na 4 omach, 700W w mostku) odpowiednie wymiary (dla mnie ważne ze względu na półki) i chłodzenie wymuszone wiatrakami, znalazłem takową na Ebayu kosztowała z wysyłką 750 złociszy, przyjechała z Włoch w całkiem znośnym stanie, niestety DHL nie potraktował jej zbyt miło wgięta tylna scianka widać to na zdjęciach ale to jest produkt PRO i zniósł to dzielnie. Zamówiłem też kable do bi-ampingu z Chin marki Kimber Kable model TC-12 polecam relacja cena jakość rewelacja ( zamówione na tl-audio.com ). W sieci jest dostępna pełna serwisówka do tego modelu i pokrewnych, okazała się pomocna bo po podłączeniu czułośc była niewystarczająca w stosunku do Klouta, ale przeróbka dzielnika wejściowego załatwiła sprawę.
Jak to teraz gra ano jest moc i Klout odciążony od zadań niskotonowych też zaczął grać dużo lepiej. Jest potężny świetnie kontrolowany o fajnej barwie bas, szybki i głęboki, średnica z większym detalem , na górze jeszcze więcej blasku, scena urosła zwłaszcza w głąb w końcu Eva Cassidy "Nightbird" śpiewa w klubie i to doskonale słychać.
Wkleję kilka zdjęć:
P1080486.JPG

tak to teraz wygląda po zmianach
P1080488.JPG

moje gratki, nie ma już CD tylko pliki no i gramofon
P1080489.JPG

rzeczony Kimber uprzedzając pytania jest poprowadzony pod podłogą w peszelu
P1080478.JPG

Yamaha po przejściach widać zmasakrowaną ściankę tylnią
P1080480.JPG

Yamaha en face
P%25C5%2582yty%2BCd%2Bte%25C5%25BC%2Bznalaz%25C5%2582y%2Bnowe%2Bmiejsce.jpg

tu jeszcze system bez Yamahy
 
Powrót
Góra