• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Kilka bardzo prostych wzmacniaczy, zasilaczy - lutowanie na ekranie :D

tol2di
Nie musi miec certyfikatow i moze byc wiekszy, jak sie tylko zmiesci.

Pozdr

Echo1
Odnosnie Jiga podpowiem nieco, trzeba zmienic "Microphone used ON: Right Ch" i wszystko dziala w ARTA tak jak nalezy (oczywiscie pomiar dwukanalowy tez).
76687f2b0d31037d96c5bbb09545ef4f_1521286413.jpg
f65a0d58a0700d8a983b2b7cdf5d5c29_1521286412.jpg
 
Borys, napiszę na razie tyle. Mam problem, bo nie mogę ustawić prądu spoczynkowego w jednej z płytek, między TP1-TP2 mam 0,6 - 0,8V. Wzmacniacz gra ale strasznie zniekształca. Na wyjściu mam 20mV względem masy, a względem zasilania dodatniego mam połówkę całego zasilania. Tranzystory główne się nie nagrzewają. MPSA42 i 92 są dość ciepłe, trochę parzą. Trochę grzeje się kondensator 22uF(C9), wymieniłem, dalej się grzeje. Półprzewodniki wymieniłem wszystkie jakie były, choć były sprawne, przynajmniej na miernik. Masa sygnałowa podłączona do masy głównej. Szlag mnie już trafia, chyba przelutuję wszystko. Rezystory sprawdzałem jeden po drugim, są na bank takie same jak w działającej PCB.
 
Borys, a możliwe, że przyczyną jest to, że przegrzałem kondensatorki 100nF pod spodem PCB i jakoś zwiera do masy? Trany mam lekko zalutowane, żeby się później nie pieprzyć z nimi.
 
Marcin
Wszystko wyglada ladnie. Pomiedzy TP1 i TP2 mierzy sie bias pomiedzy emiterami czyli 0,6V/0.44R=1.36Ampera.
Sprawdz prosze miernikiem wartosci tezystorow emiterowych, tak dla pewnosci ze nie sa walniete. Grzejacy sie kondensator C9 sugeruje zbyt duze napiecie odlozone na nim(powinno byc okolo 3,7V maks).
Wez miernik i sprawdz napiecie pomiedzy bazami driverow lub koncowych (nogi nr 1 z lewej).
 
A nie zrobiło się zwarcie przy tak przylutowanych tranzystorach
Nie nie, miałem je mocno odgięte przy podłączaniu.
Wez miernik i sprawdz napiecie pomiedzy bazami driverow lub koncowych (nogi nr 1 z lewej).
Zmierzyłem, zanim zalutowałem nowy rezik miałem 0V.
Sprawdz prosze miernikiem wartosci rezystorow emiterowych, tak dla pewnosci ze nie sa walniete.
No i bingo... jeden z rezów emiterowych(2SC) miał 12Mohm :mad: No, przy składaniu biorę taśmę, sprawdzam, no 0,2ohm, patrze, potrzebuje 4, biorę i lutuje, nie pomyślałbym, że jakiś pie...lony rezik mi plany pokrzyżuje...
Dzięki Borys, teraz działa jak powinno. Kondensator zimny. Trany końcowe się w końcu nagrzewają. A już dawno mogłem mieć go w obudowie i foty dla Was zrobione... :unsure:
 
Ostatnia edycja:
Miałem kiedyś to samo przy naprawie SONY TA-F470. Nie podejrzewałem rezystora emiterowego a się okazało że rezik 0,22/2W był padnięty;/
 
Adzik

2328f4c446c18469a5e6caf21c495cc7_1521065325.jpg



Wlutuj prosze diode LED w miejsce zenerki zaznaczonej strzalka. Kierunek diody ma byc taki sam jak diody PWR.
Daj znac.
12V to troche malo miejsca na tak prosty uklad ale moze sie jakos ogarnie.

Wstawiłem leda zamiast zenerki.
Przekaźnik ładnie zaskoczył. Teraz tylko wszystkie ledy świecą razem. Brak sygnalizacji awarii.
DC reaguje na baterię 9V z opóźnieniem ok 1 sekundy. Tak jest ma być?
 
Przyszły Wimy ale jak zwykle coś namieszałem i dostałem trochę większe, teraz mi się ledwo mieszczą obok siebie a jedną musiałem lutować od spodu.







Jaki model przekaźnika montujecie do Mini PSU
 
Ostatnia edycja:
Jak mocno nagrzewa się radiator w SR AMP bo zastanawiam się czy lutując cześć kondensatorów od spodu nie strzeliłem sobie w kolano. Jeśli dość mocno będę musiał przedłużyć nogi tranzystorów żeby odsunąć płytkę na conajmniej 15mm od radiatora.
 
Ostatnia edycja:
Powrót
Góra