• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

[Kolumny 2.5-drożne] 2,5 drogi na AWX-ach

ulan66 napisał:
Ja nie miałem problemu z lakierem samochodowym w sprayu. Robiony w mieszalni.
Nie ogarniam tego, to znaczy że w jakiejś tam mieszalni ładują lakier do pojemnika pod ciśnieniem z dyszą i zabierasz to ze sobą?
 
A po to, że ten ma trochę inny skład który przyspiesza schnięcie. Ja akurat takiego potrzebowałem i zdał egzamin. "Półkowych" nie miałem okazji, więc nie wypowiem się. Jest oczywiście możliwość wyboru połysk-mat.
 
Co do lakierów to najlepsze to są dwuskładnikowe z utwardzaczem. Wtedy taka powłoka jest dużo bardziej odporna mechanicznie. Ale takich lakierów jest mało w sprzedaży i są drogie. Najlepiej mieć kogoś kto zajmuje się malowaniem zawodowo i od niego odkupić potrzebną ilość. W sklepach cena 1litra takich lakierów to ok. 80-100zł.
A żeby nie robiły się pęcherzyki powietrza po malowaniu to chyba trzeba zastosować specjalny podkład który zamyka pory w drewnie.
 
tlopuc napisał:
żeby nie robiły się pęcherzyki powietrza po malowaniu to chyba trzeba zastosować specjalny podkład który zamyka pory w drewnie

To nie tak. Są lakiery profesjonalne do zastosowania lakier na lakier, nie wymagają podkładu owszem są drogie, ale efekt jest znakomity i nigdy nie zdarzyły mi się pęcherze.
Używam tez przy robotach z niższej półki tańsze lakiery profesjonalne i z tymi trzeba sie mądrze obchodzić. W ich wypadku wymagane są podkłady, a pęcherze są wynikiem położenia zbyt grubej powłoki.


Nie oszukujmy się, niższa cena(żeby klient był zadowolony), to materiały z niższej półki. Nie daje się jednakowej jakości przy robocie za 600 i za 4000.
 
ploter
Ja jej zrobiłem, ale nie są moje(prezent dla brata na urodziny). Fornir to heban makasar modyfikowany.

marko3T dobrze pisze. Ja miałem nóż na gardle i musiałem ratować się takim rozwiązaniem, z którego zresztą jestem/byłem zadowolony.
Ps nie było żadnych bąbelków.
 
ja odnosnie lakierów sobie chwale Hartz lacka do parkietu jak dla mnie bardzo dobry lakier z dosc dobrym polyskiem,ale do tego trzeba dobrze przygotowac sobie podloze,bo widac kazdy zaciek niedociegniecie itp,najlepiej przed lakierowaniem nalozyc warstwe wypelniacza porow jako podkladówke a pozniej co kazda warstwe robic szlif i ost. warstwe najlepiej nalozyc pistoletem,pedzlem srednio to wychodzi a jak ktos niema dostepu do pistoletu to postaje tylko wałek welurowy ale trzeba uwazac na wypadajace wloski z wałka,najlepiej go jest troche zmechecic przed uzyciem
 
Mam pytanie odnośnie wkrętów do przykręcenia głośników.
Czy stosujecie wkręty do drewna? czy śruby z gwintem metrycznym a nakrętki wkręcane w płytę?
I gdzie można takie śruby kupić? (sklep z akcesoriami meblowymi czy coś innego ?)
 
sruby imbusowe m4 czarne z nekretkami pazurkowymi
a kupisz, je w zwyklym sklepie ze srubami cena ok 10groszy za stuke
 
jak ktos chce to ja moge zalatwic i sruby i nakretki pazurkowe
bez problemu
tylko nie pojedyncze sztuki tylko jakies wieksze zamowienie np dla kilku kilku dziesieciu osob
 
daniel69, a ja wlasnie takich szukam i mam z nimi problem. Przydaja sie w samochodzie.
Chetnie przygarne z 50szt. :mrgreen:
 
Uważam, że jeżeli komuś podobają się wkręty Monacor, to nie ma co kombinować. Trzeba je kupić na allegro i już. Ten zakup jest praktycznie najmniej kosztowny w całej konstrukcji, a cieszy oko. Za 14zł dostajemy 16 sztuk, czyli na parę 2,5way potrzeba dwa komplety, wychodzi 36zł razem z przesyłką.
 
Do mocowania głośników lepiej używać śrób z nakrętkami bo z doświadczenia wiem że wkręty dobrze trzymają do puty do puki się ich nie wykręci kilka razy .Po prostu gwint w płycie ,drewnie się wyrabia i jest kaszana.
bingant, Jak zrobiłeś łączenie frontu(skaj) z góra i dołem (fornir) , bo jak boki to zrozumiałem ale góra i dół ni cholery nie mogę pojąć.
Nawiązując do pierwszej wersji 2.5 drogi jaka jest szerokość tylnej ścianki ( pozostałe wymiary podałeś a tyłu brak ;tajemnica :lol: )
Jaka długość Br aktualnie gości w kolumnach i czy jest to ostateczny wybór czy nadal eksperymentujesz z długością ?
 
Powrót
Góra