• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Kolumny podstawkowe 2 drożne

Wrzućcie zdjęcia mocowania a nie gadacie ja mogę, ja mogę i ja też mogę :D:D
Marian, jesteś rzecznikiem bociana, tak w ogóle nawet nie wiem kto to jest a ciągle o nim czytam..
 
czyli magnes w maskownicy i w obudowie?

Tak.
Aby dobrze wycentrować magnesy, przytwierdzasz maskownicę (a raczej jej stelarz) do obudowy i wiercisz małym wiertłem na wylot maskownicy tak aby zaznaczyć w obudowie gdzie ma być otwór pod magnes.
Wtedy jest pewne że maskownica będzie równo przylegać.
W ubudowie robisz otwór większym wiertłem pod wymiar magnesu, tak aby wchodził na wcisk, szpachlujesz, oklejasz fornirem obudowę i gotowe.
Z maskownicą robisz to samo.

Wrzućcie zdjęcia mocowania a nie gadacie ja mogę, ja mogę i ja też mogę

Nie robiłem zdjęć podczas mocowania magnesów niestety.

Marian, jesteś rzecznikiem bociana, tak w ogóle nawet nie wiem kto to jest a ciągle o nim czytam..

Bo On się mało udziela, zbyt zajęty jest majsterkowaniem ;)

Jak ukończy te monitory (zostało mu tylko polakierowanie na wysoki połysk i maskownica), to założy tutaj temat... a przynajmniej próbuję go do tego namówić :flapper:
 
Ostatnia edycja:
Wrzućcie zdjęcia mocowania a nie gadacie ja mogę, ja mogę i ja też mogę :D:D
Marian, jesteś rzecznikiem bociana, tak w ogóle nawet nie wiem kto to jest a ciągle o nim czytam..

Dzięki za upilnowanie porządku w tym temacie. Bicie piany i wbijanie postów bez wniesienia konkretu rozwleka tylko temat.

Będę wdzięczny za zaprezentowanie konkretnego rozwiązania ze zdjęciem/grafiką.

Maskownice które zaprojektowałem miały początkowo tradycyjnie wystające kołki, ale potem doszkoliłem się z druku 3D i okazało się że tak się nie da, model podczas druku musi spoczywać dużą powierzchnią na stole, więc usunąłem kołki i w ich miejsce dałem otwory w których później na kleju osadzę kołki drewniane. Te gniazda we froncie kolumny będą wpuszczane/zlicowane z powierzchnią frontu (toczone stalowe tulejki z kołnierzem), powierzchnia będzie oksydowana (czyli będą czarne jak głośniki) uważam to za estetyczne rozwiązanie. Jak wspomniałem na początku tego tematu front będzie oklejony naturalną skórą w kolorze ciemny brąz. Początkowo zakładałem skórę licową, jednak z czasem dopingująca mnie Żona przekonała mnie, że skóra zamszowa będzie lepiej się prezentować.
 
Ja, w kolumnie mocuję magnesy od środka, po co niszczyć front? Czyli wklejam magnes od tyłu, z przodu zostaje 2-3mm ciała.
 
Po co kur...e wąsy piękne kolumny nie wymagają maskownic, ale to moje zdanie, a zboczeń jest wiele:lol:

- - - - - aktualizacja - - - - -

Pewnie będzie zakaz pisania :flapper:

- - - - - aktualizacja - - - - -

A swoją drogą llata temu jak nie był internetu to zamocowałem maskownice na zatrzaskach od kurtki
 
Frezowanie na ukończeniu. Teraz przyjdzie pora na wykończenie segmentów i wykonanie faz, potem klejenie i szlifowanie skrzynek.

Pytanie do Was czym zabezpieczyć powierzchnie zewnętrzne przed wyciekającym klejem ze spoin podczas ściskania elementów na prasie? Chcę uniknąć zacieków kleju który potencjalnie może wsiąknąć w powierzchnię i zmienić odcień drewna.



 
Zależy jak będziesz wykańczał, jeśli jakąś będą to nałóż ją teraz a potem daj grunt do drewna który zabezpieczy kolor lub naturalne drewno.
 
Plan jest taki:
Szlifowanie wstępne segmentow, klejenie, szlifowanie wyrównanie segmentów miedzy sobą, poprawienie trojkatnym iglakiem faz miedzy segmentami, barwienie faz, szelak na cala powierzchnie i na koniec polerowanie z olejem lnianym.
 
Pytanie do Was czym zabezpieczyć powierzchnie zewnętrzne przed wyciekającym klejem ze spoin podczas ściskania elementów na prasie? Chcę uniknąć zacieków kleju który potencjalnie może wsiąknąć w powierzchnię i zmienić odcień drewna.
Niczym jesli kleisz na klej bialy. W czasie prasowania usuwaj nadmiar wyplywajacego kleju mokra szmatka i tyle.
 
Tak, fazy zrobię najpierw, ale myślałem o rozmiarze 0,5x45° i czesc z nich zniknie lub zmniejszy sie podczas szlifowania juz po klejeniu i trzeba je będzie poprawić.

A co do kleju i mokrej szmatki to chyba skuteczne przy wikolu. Myślałem o jakimś piliuretanie.
 
Ostatnia edycja:
za male - nie beda prawie widoczne. lepiej daj 1mm, co w sumie da 2mm szczeline
w takim razie nie masz szans. poliuretan wycieknie (puchnie) i mocno wsiaka w material

A jak byś zaimpregnował olejem krawędzie nie klejone już teraz, klej wtedy nie wsiąknie (zrób test)
po sklejeniu wyszlifujesz powierzchnie boczne, i nałożysz olej drugi raz.
 
W Sobotę biorę się za szlifowanie segmentów (dziś otrzymałem przesyłkę z pasami ściernymi o różnych gradacja do szlifierki taśmowej) Po zbadaniu rynku klejów doszedłem do wniosku że najlepszy jest dobrze znany Soudal 66A. Przyszły też głośniki i 6 terminali w wersji z kołnierzem (te szczelne o jakich Paweł.S wspominał) Jest to model z STX'a "Tunel bass-reflex 74x80" o średnicy nominalnej 44mm

 
Po zbadaniu rynku klejów doszedłem do wniosku że najlepszy jest dobrze znany Soudal 66A.
Nie potrzebujesz takiego kleju do tego rodzaju polaczen. Poliuretany stosuje sie w do klejenia elementow narazonych na wilgoc, do tego zwykle klei sie nim elementy, ktore poddawane sa duzym naprezeniom jak np okna, meble uzytkowe ( krzesla ). Ma duza sile spajania i klei sie do niemal kazdej powierzchni, ale tutaj to troche przerost formy nad trescia, szczegolnie ze zalezy Ci na niezabrudzeniu drewna przy klejeniu. Uzylbym Soudala, ale bialego, mniej problemow, a sila klejenia znacznie ponad wymagania.
 
Ostatnia edycja:
Przyszły też głośniki i 6 terminali w wersji z kołnierzem (te szczelne o jakich Paweł.S wspominał) Jest to model z STX'a "Tunel bass-reflex 74x80" o średnicy nominalnej 44mm
pokaz dokladniejsze zdjecie - nie o tych tunelach pisalem :???:


W Sobotę biorę się za szlifowanie segmentów (dziś otrzymałem przesyłkę z pasami ściernymi o różnych gradacja do szlifierki taśmowej)
tasmowka jest bardzo agresywna! wiec uwazaj z tym szlifowaniem


wrzucaj zdjecia rowniez na nasz oploader, zeby zdjecia nie zniknely z czasem ;)
 
Powrót
Góra