• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Kondensatory 22000uf 25v

Teoretycznie aby uniknąć dyskoteki na włączonych światłach lepiej jest dać konda i cieńszy kabel zasilający. Rezystancja kabla ograniczy piki prądowe podczas doładowywania konda i światła nie będą mrugać ;). Tak więc moim zdaniem albo dawać konda z cienkimi kablami albo dawać gruby kabel i bez konda bo jedno i drugie co prawda nie pogorszy działania wzmacniacza ale może nie polepszyć działania pozostałej części auta ;)
 
Mniej czułe, ale poniżej 20Hz? Poniżej 20Hz to ty nic nie usłyszysz, jak i wszyscy zresztą

Glupoty wypisujesz panie teoretyk. Zakres slyszalny przez ludzki sluch, to 16-20000Hz i sa ludzie, ktorzy slysza w tym zakresie. Wiec infradzwieki, to czestotliwosci ponizej tego zakresu. Chociaz według ISO 7196 infradźwiękami nazywamy dźwięki lub hałas, którego widmo częstotliwościowe zawarte jest w zakresie od 1 Hz do 20 Hz, to jest to tylko norma ustalona biorac pod uwage badany sluch u wiekszosci ludzi ale jest tez duzo ludzi, ktorzy slysza ponizej 20Hz i dla nich beda to czestotliwosci subbasowe a nie infradzwieki.

Tak, ucho ludzkie jest mniej czule na niskie czestotliwosci. Na skrajach pasma slyszalnego ucho bedzie mniej czule, to naturalne i zeby uslyszec bardzo niskie czestotliwosci zrodlo ich musi produkowac je z odpowiednia glosnoscia, to normalne.


Zostawiam ten temat, nie miałem zamiaru czepiać się twoich słówek Raven

Nie na temat...
Może za bardzo się czepiam słówek, ale taka prawda.

Zdecyduj sie, bo dziwnie sie to czyta.

Ps. Niby masz wiedze (czytalem inne Twoje wpisy w innych tematach) ale nie potrafisz nia elegancko zarazic... ;) Popracuj nad tym a wysilek zostanie wynagrodzony-moze inni tez sie czegos naucza, bo jak narazie, to skupiaja sie sam widzisz na jakim aspekcie Twoich wpisow ;)
 
Nie na temat...

Co do skupiania - tak widze, na aspekcie klikania "nie lubie". Wiec o to kolejna szansa dla tych wybrancow. Mam ubaw przed monitorem :)
Decybelomania - mowilem, ze nie jest koniecznym przytaczanie wyjatkowych przypadkow jak "sa ludzie co uslysza ponizej 20Hz". Nie polecam ci opierac wiedzy na wyjatkach i skrajnych przypadkach, twoj wybor. Widze tez ze nagle poznales normy ISO hehehe ciekawe.
Dzieki za rade odnosnie przekazywania wiedzy w sposob czytelny, staram sie jak moge.


Yoshi orginalne rowiazanie, do tego tanie. :) Problem swiatel rozwiazany, pozostaje problem dynamicznego przysiadania mocy na wyjsciu wzmacniacza co spowoduje wzrost THD, chyba nieparzystych glownie.
 
Ostatnia edycja:
Teoretycznie aby uniknąć dyskoteki na włączonych światłach lepiej jest dać konda i cieńszy kabel zasilający. Rezystancja kabla ograniczy piki prądowe podczas doładowywania konda i światła nie będą mrugać ;). Tak więc moim zdaniem albo dawać konda z cienkimi kablami albo dawać gruby kabel i bez konda bo jedno i drugie co prawda nie pogorszy działania wzmacniacza ale może nie polepszyć działania pozostałej części auta ;)

No to pozostaje kwestia ustalenia co to jest cienki kabel :)
 
Tylko tyle zapamiętałeś z mojej wypowiedzi? :)
Ta "drobna" różnica zmienia sens całej Twojej wypowiedzi

- - - - - aktualizacja - - - - -

bo jedno i drugie co prawda nie pogorszy działania wzmacniacza ale może nie polepszyć działania pozostałej części auta ;)
Przecież chodzi o to aby lepiej grało ? :)
Daje się najgrubszy możliwy kabel + kondensator , a jak spada napięcie w reszcie instalacji to może warto pomyśleć o wymianie alternatora i akumulatora na mocniejsze ?
 
Powrót
Góra