• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Linia transmisyjna, wady zalety, ciekawostki

  • Autor wątku Autor wątku Rfck
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
Dziwi mnie fakt, ze po 20 latach dzialania firmy, nie doszli do tego, jak to zrobic lepiej. I jeszcze gadaja, ze ich glosniki sa super rowne, bez dziur i podbic. Moze profesjonalne 3 drozne, ale 2 drozniaki w pomiarach wypadaja slabo.
 
Po tym widać dokładnie, że TL nie jest dobry na wszystko.

nawet bym odwrócił założenie. TL to samo zło. Należy stosować tylko w takich przypadkach w których wszystko inne może być tylko gorsze ;)
 
Po tym przykladzie widze, ze pmc dalej nie pokapowalo sie jakich uzywac glosnikow. Moje konstrukcje nie maja tak dramatycznych pomiarow. Moze po prostu robia pod publike, zeby mialo charakterystyczny sound? Trudno powiedziec.
 
Należy stosować tylko w takich przypadkach w których wszystko inne może być tylko gorsze
Czy to należy rozumieć jako odkrycie, że o rodzaju obudowy decydują cechy głośnika i zamierzenia konstruktora?
Wskaż proszę, jaką to obudowę stanowiącą samo dobro stosować należy w przypadkach, w których wszystko inne może być tylko lepsze.
 
Po tym widać dokładnie, że TL nie jest dobry na wszystko.

nawet bym odwrócił założenie. TL to samo zło. Należy stosować tylko w takich przypadkach w których wszystko inne może być tylko gorsze

Arwas, mam cos specjalnie dla Ciebie :)

Odpowiedz gdn z moich PSM TL15. Jest do przewidywane pasmo w komorze bezechowej. Polaczenie odpowiedzi portu i glosnika w bliskim polu, nastepnie polaczenie z pomiarem z okolo 1 metra przy 340hz. Na koniec skorygowany bas z uwagi na dyfrakcje obudowy.
Niech sie PMC uczy od lepszych :P

 
Ciekawe rzeczy dzieja sie w swiecie hiendowych sprzetow. Wyczekiwane i czczone Avalony Tasseract za 300 tys dolcow maja linie transmisyjna... Co na to fani pierdzifleksow? ;)
 
Inżynierowie Avalona z zainteresowaniem śledzili ten wątek i postanowili spełnić oczekiwania Polaków, więc zrobili TL Hi-End. Koledzy składać kasę i kupować! Co do stylu Tasseract to nawet mnie - fanowi ich trumien włosy się zjeżyły. Jak to skopiować - Robert pomożesz?
;)
file.php
 
Inżynierowie Avalona z zainteresowaniem śledzili ten wątek i postanowili spełnić oczekiwania Polaków, więc zrobili TL Hi-End.
Tak, to by wyjasnialo sytuacje :)

A swoja droga to zastanawiam sie jak ten tweeterek z mialym midbasem ma dogonic te wielki basidla. Czyzby kolejne Avalony do plumkania?
 
Arwas, mam cos specjalnie dla Ciebie :)

Odpowiedz gdn z moich PSM TL15. Jest do przewidywane pasmo w komorze bezechowej. Połączenie odpowiedzi portu i głośnika w bliskim polu, następnie połączenie z pomiarem z okolo 1 metra przy 340hz. Na koniec skorygowany bas z uwagi na dyfrakcje obudowy.
Niech sie PMC uczy od lepszych :P


- ale co to jest, bo nie rozumiem? Przebieg wykreślony głośnika w gotowej obudowie? Jeśli tak, to raczej niczego rewelacyjnego w nim nie widzę. Basem toto nie zatrzęsie, ale tak w ogóle GDN 15/40/3 to raczej głośnik na niska średnice (ten pik nie musi być przeszkodą, zależy jak wyjdzie po zastosowaniu rlc,)
 
No jak to co, jest opisane. To sa pomiary realnej konstrukcji, skorygowane tak, aby odzwierciedlaly pomiar w komorze bezechowej. Dlatego bas nie siega zbyt daleko, rowniez skorygowana jest tutaj dyfrakcja obudowy dla niskich czestotliwosci. To wszystko oznacza, ze ta konstrukcja w pokoju odsluchowym bedzie miala praktycznie liniowe pasmo do 50hz dzieki room gain i lagodnie opadajacej charce basu. Oczywiscie jak widac nie ma sladu zadnych antyrezonansow.
 
No jak to co, jest opisane. To sa pomiary realnej konstrukcji, skorygowane tak, aby odzwierciedlaly pomiar w komorze bezechowej. Dlatego bas nie siega zbyt daleko, rowniez skorygowana jest tutaj dyfrakcja obudowy dla niskich czestotliwosci. To wszystko oznacza, ze ta konstrukcja w pokoju odsluchowym bedzie miala praktycznie liniowe pasmo do 50hz dzieki room gain i lagodnie opadajacej charce basu. Oczywiscie jak widac nie ma sladu zadnych antyrezonansow.

No nie ma śladu. Ale czy przypadkiem kluczem do rozwiązania tego braku śladu nie jest stwierdzenie "skorygowane"?
 
Nie, to nie ma nic wspolnego z rezonansami. Po prostu aby prawidlowo pokazac przebieg niskich czestotliwosci, musisz skorygowac dyfrakcje obudowy ( stracic bas z sumowania bliskiego pola ).

http://www.artalabs.hr/AppNotes/ARTA-HB-D2.3.pdf czytaj i ogladaj od strony 114

Pogromco a możesz to co proponujesz poczytać wyłożyć po polsku ? oczywiście nie całość wystarczy to co tyczy się OZ i sumowania wykresów, bo ja jak czytam instrukję a potem próbuję to zrobić to ni jak mi nie wychodzi. póki co zwalam to na niemiecki.:)
 
Przy najblizej okazji pomiarow, sprobuje cos po krotce i zrozumiale opisac. Tak zeby nie zaglebiac sie w sprawy teoretyczne.

---------- Post dodany 02.11.2013 o 01:46 ---------- Poprzedni post 01.11.2013 o 14:47 ----------

W nowej wersji leonarda poprawiono ustawianie offsetu. W koncu jest proste i intuicyjne :)

---------- Post dodany o 13:22 ---------- Poprzedni post o 01:46 ----------

http://audioroundtable.com/misc/Quarter_Wave_Generators.pdf super link o wariantach cwiercfalowcow
 
Z odpowiednim glosnikiem mozna poszalec nawet w monitorze TL...

Tutaj tunel promieniuje do 20hz! z monitora o pojemnosci niecalych 18 litrow :)

 
Moje poczynania z TL'ka. Mialem chwile przerwy bo czekalem na karte ale cos juz udalo sie zmierzyc. 13cm glosnik sony tunel z offsetem 1/5. Fizyczna dlugosc tunelu okolo 120cm. Na wejsciu 1.6SD, wylot 0,6 SD. Co zauwazylem? Trzeba powiekszyc otwor na wyjsciu tunelu gdyz przy wiekszej glosnosci slychac jak delikatny furkot. Zmierzone z wytlumieniem gabka gladka 1cm grubosci na kazdej sciance i przegrodzie jedna wartswa.
 
Powrót
Góra