• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Małe 2.1 do komputera

rzymo napisał:
Żeby nie było całkowicie off-topicznie, to zdjęcie gniazd i wtyków (nie ma u mnie miejsca na tanie plastiki :) ):
Te wcalenie nie sa od nich lepsze... precyzja wykonania podobna, spasowanie kiepskie i tez sie rozlatuja nie mowiac o wycieraniu "złocenia"
 
pegelmesser napisał:
Te wcalenie nie sa od nich lepsze... precyzja wykonania podobna, spasowanie kiepskie i tez sie rozlatuja nie mowiac o wycieraniu "złocenia"
Z precyzją wykonania się nie zgodzę - mam w szufladzie wiele "plastików", które po skręceniu mają szpary/są po prostu krzywe, a tu wszystko jest ok - gładko się odkręcają/skręcają, nie rozpadają się. Do porównania mam Nakamichi i poza ceną, i trochę innym kształtem różnic w jakości nie widzę, a cena jakby trochę inna ;)
Jak złocenie zniknie to nawet lepiej, wolę srebrne :-)
 
rzymo napisał:
Do porównania mam Nakamichi i poza ceną, i trochę innym kształtem różnic w jakości nie widzę, a cena jakby trochę inna

pegelmesser, ubiegł mnie bo chciałem to samo napisać... Te "czincze" są naprawdę marne ciężko wchodzą w większość gniazd i są ogólnie toporne, jack po kilku włożeniach robi się krzywy i nie łączy... Bananów z tej serii nie miałem w ręku więc nic nie powiem... Generalnie trochę posłużą, ale osobiście wolał bym niektóre plastik :)

Jeśli masz zamiar robić kabel jack-2xchinch to polecam ten https://ssl.allegro.pl/item1150269358_kabel_prolink_exclusive_tcv3420_jack_2rca_1_8_m.html

Cenowo wychodzi parę złotych drożej niż robienie samemu a jakość wykonania i spasowanie jest dużo lepsze, przynajmniej takie jest moje odczucie z użytkowania obu kabelków :)
 
melisław napisał:
rzymo napisał:
Do porównania mam Nakamichi i poza ceną, i trochę innym kształtem różnic w jakości nie widzę, a cena jakby trochę inna

pegelmesser, ubiegł mnie bo chciałem to samo napisać... Te "czincze" są naprawdę marne ciężko wchodzą w większość gniazd i są ogólnie toporne, jack po kilku włożeniach robi się krzywy i nie łączy... (...)
Potwierdzam, nie przyjrzałem się zaraz po zakupie (sprzedający w elektroniku Pan szybciutko do woreczka zapakował) i jakie były tanie, tak szybko wylądowały w szufladzie, bo są beznadziejne (stwierdzam na przykładzie: wtyki RCA, JACK mono i gniazda do obudowy oraz na kabel RCA).
 
Koncept tylnej ścianki wzmacniacza mam taki:


(na łączenia forniru nie patrzcie, nie jest jeszcze przyklejony)

Patrząc na obrazek, od lewej: gniazda wyjściowe (zakręcane), wejście sygnału (2x RCA), wyjście na suba (RCA), regulacja wyjścia, wejście zasilania (gniazdo DC2.5).
 
Tripath uruchomiony, włączyłem Children Of Boddom i normalnie aż mi się gęba uśmiechnęła jak usłyszałem gitarę elektryczną ;) Z kolei przy odsłuchu Diany Krall bardzo spodobały mi się instrumenty dęte i wokal jako taki.
Możliwa do uzyskania głośność jest w zupełności wystarczająca nawet do większego pokoju. Obecnie wyjście karty dźwiękowej mam na 75%, potencjometr wzmocnienia nawet nie w połowie i już jest za głośno do normalnego słuchania.
Zostało mi jeszcze dokończenie tyłu suba, polakierowanie forniru i to by było w zasadzie wszystko - jak skończę konstrukcja wyląduje w gotowych.
Wydzielanie ciepła - kostka wzmacniacza jest mocno ciepła, ale nie parzy, radiator przykręcony do LM317 (8x3cm, grubość 2mm), przy zasilaniu 19V jest na pograniczu letni-ciepły.
 
RzeznikUnitra napisał:
Opis zachęca do popełnienia takiego zestawu ;) Czy przy bardziej skomplikowanych kawałkach nic się nie gubi ?
My już sobie pogadaliśmy, więc odpowiem krótko - nie, nie gubi się ;-)
 
Tomky, to sa szerokopasmowce one nie ppotrzebuja zwrotnicy
a jesli pytasz o podziel miedzy satelitki a sub to jest aktywny. W pierwszym poscie masz napisane jak jest realizowany.
 
lklukasz napisał:
Tomky, to sa szerokopasmowce one nie ppotrzebuja zwrotnicy
a jesli pytasz o podziel miedzy satelitki a sub to jest aktywny. W pierwszym poscie masz napisane jak jest realizowany.
Zwrotnicę (właściwszą nazwą byłby tu chyba filtr) zawsze można dać, ale mi się podoba jak gra - na tę chwilę nie planuję żadnych dodatkowych elementów.

Podział uprościłem - w filtrze subwoofera został regulowany III rząd, natomiast TB siedzą w obudowie zamkniętej, do tego I rząd elektryczny w postaci małego kondensatora przed wzmacniaczem (oczywiście po jednym na kanał).
Na ucho całość się zgrała, natomiast mierzyć nie ma sensu w tak małym i zastawionym pokoju jak mój - żaden sprzęt audio nie ma prawa mieć wyrównanego pasma :)

Splot paru zdarzeń (awaria kompa, roweru) sprawił, że konstrukcji jeszcze nie ma w gotowcach, ale jak najszybciej postaram się poprawić, zwłaszcza że zostały tylko (albo aż) aspekty wizualne.
 
I jak konstrukcja? Czekamy na opis dźwięku i nowe fotki.

Konstrukcję jako całość jakiś czas temu skończyłem - trochę pograło i parę spostrzerzeń jest:
- 17SW + korekcja całkiem dobrze radzi sobie w obudowie zamkniętej, jednak mostek TDA20x0 to przymało,
- głośnik pojeździł też trochę w samochodzie (11 litrów, tunel 2x18cm o długości 58cm), mam wrażenie że w BR dużo łatwiej jest go napędzić,
- TangBandy grają nienachalnie, nie męczą, wysokie stonowane
- mocowo dają radę bez problemów,
- jako samodzielne szerokopasmówki (w sensie że bez wspomagania subem) zupełnie się nie nadają.

Na przełomie roku zmieniły mi się warunki lokalowe i mogę sobie pozwolić na typowe monitory 2-way. TangBandy i STXa będę sprzedawać (jak ktoś jest zainteresowany proszę dać znać, do STXa mogę dodać obudowę obitą kocem - i tak by u mnie stała w piwnicy).

Natomiast obudowy wykorzystam do zestawu 2.1 dla brata (mocno budżetowy, poskładany z tego co mam, brakuje tylko GDNa), jako zamiennik spalonych komputerowych 'pierdziawek'. Wykorzystam Tonsile, cięte od dołu GD 10/20/3 w roli szerokopasmowców; na suba, a raczej subika, powędruje zapewne GDN 13/40/2 8om - szkoda że 4om ma 2x mniejszy xmax - jeśli dobrze czytam parametry. Łatwiej byłoby całość napędzić samochodową kostką TDA w konfiguracji 2.1. Chyba że ktoś z Was ma ciekawszą propozycję? :)


Najnowsze zdjęcie mam niestety tylko 'z komórki' (pięć ścianek jasny fornir, szósta frontowa czarny lakier):

 
Powrót
Góra