• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Nowy DAC :)

Heh... zazdroszczę możliwości. PCB jak sądzę wciąż 4 warstwowe. Bardzo ciekaw jestem co wyniknie z zabaw z tym TDA ;) Będziesz zamawiać więcej płytek?
 
Dobrze to wygląda :)

Przy okazji wspomnę, że u mnie dwa nowe spin-offy:

f1c7d0d4072736b86892f892a2ffc735_1478195588.jpg


ea8e9647d3e531de075440a2fa049b2f_1478195593.jpg


Jeden z PCM1704 a drugi z TDA1541(A). Część cyfrowa i analogowa jest dokładnie taka sama jak przy moim AD1865/AD1864. Jedyna różnica to właśnie przetwornik. Mam tylko nadzieję, że nigdzie się nie pomyliłem :) Najciekawsze w tym wszystkim będzie to, że tak stary przetwornik jak TDA1541(A) będzie pracował przy plikach 24/192 bez decymacji w filtrze cyfrowym, a właściwie to jeszcze będzie interpolował :)

Sumienia nie masz ;)

- - - - - aktualizacja - - - - -

8704519fc7802c6b2a1eb173fefc4fbb_1478206262.jpg

af8161f92250b71c7834a84f5330db04_1478206952.jpg


Koniec sekcji cyfrowej ...

Z tym AD1896 to nie jest łatwy chleb jak ma się końcówkę 2,4 mm
 
Ostatnia edycja:
3Lite jakbyś się kiedyś zabrał za TDA1547....

Nie jestem fanem 1-bitowych przetworników typu delta-sigma. Tym bardziej, że taki przetwornik wymaga konwersji PCM na DSD co z samej definicji jest raczej bez sensu.

Będziesz zamawiać więcej płytek?

Tu nawet nie chodzi o samej PCB a ogólny problem ze złożeniem, ponieważ to nie takie proste jak DAC z pierwszego postu. Generalnie nie chciałbym oglądać wymęczonych i uwalonych układów :)

Koniec sekcji cyfrowej ...

Z tym AD1896 to nie jest łatwy chleb jak ma się końcówkę 2,4 mm

Dobrze to wygląda, nie ma się do czego przyczepić :)
 
Z tym AD1896 to nie jest łatwy chleb jak ma się końcówkę 2,4 mm
Z mojego doświadczenia to obojętne jaką masz końcówkę. Grubsza ma większą bezwładność termiczną i nie traci ciepła przy zetknięciu z czymś trochę większym. A jak dasz topnik to cyna się rozpływa na pady ładnie.
Na początku miałem tylko cienką końcówkę jaka była oryginalnie z lutownicą i było gorzej niż z grubszą płaską jaką mam teraz.
 
Aż wstyd się przyznać, ale nie zwróciłem uwagi na polaryzacje...

Wysłane z mojego GT-I9195 przy użyciu Tapatalka
 
Sprawdź resztę, tantale w odwrotnej polaryzacji jak dobrze pamiętam, pokazują swój wybuchowy charakter.
 
macios, będzie możliwość obadać ten sprzęt jak skończysz? może do tego czasu mi się uda coś kupić i byśmy jakieś porównanie zrobili...
 
Panowie dwie uwagi.
W liście Świętego jest błąd, link do konda C88 prowadzi do elementu na 10V. Jak nie chcecie fajerwerków to raz dwa to poprawcie. Trzeba zweryfikować całą listę czy nie ma więcej podobnych błędów. Druga rzecz to tzw derating tantali. Wsadzanie kondensatora o napięciu roboczym 16V na linie 15V to działanie o bardzo wysokim ryzyku. Poczytajcie http://www.avx.com/docs/techinfo/VoltageDeratingRulesforSolidTantalumandNiobiumCapacitors.pdf oraz http://www.kemet.com/Lists/filestore/Derating Guidelings for Tantalum 2011 (3).pdf i skorygujcie elementy.
 
Na liście od .3lite C88 jest 16V, sprawdziłem jakie mam zamontowane.
Trochę szkoda że info o tych napięciach dopiero teraz się pojawiło, bo w sumie dotyczy prawie wszystkich tantali na PCB w sekcji analogowej.
Obydwie PCB mam już tantalami zalutowane ^^

Czy nie prostszą metodą było by na przykład zjechanie z napięciem zasilania do +/-12V?
 
Na liście od .3lite C88 jest 16V, sprawdziłem jakie mam zamontowane.
Trochę szkoda że info o tych napięciach dopiero teraz się pojawiło, bo w sumie dotyczy prawie wszystkich tantali na PCB w sekcji analogowej.
Obydwie PCB mam już tantalami zalutowane ^^

Czy nie prostszą metodą było by na przykład zjechanie z napięciem zasilania do +/-12V?

No ale działa? Tak

Lepsze jest wrogiem dobrego :)

- - - - - aktualizacja - - - - -

Sprawdź resztę, tantale w odwrotnej polaryzacji jak dobrze pamiętam, pokazują swój wybuchowy charakter.

Tak miałem więcej. Sprawdziłem i poprawiłem :)
DZIĘKI.

- - - - - aktualizacja - - - - -

macios, będzie możliwość obadać ten sprzęt jak skończysz? może do tego czasu mi się uda coś kupić i byśmy jakieś porównanie zrobili...

Pewnie, że tak
 
Działać działa, obecnie przepracowane jest ponad pewnie około 100 godzin, w dokumentach które wskazał taz było wspomniane o szansy na awarii w ciągu 1000 godzin, nie czytałem zbyt dokładnie bo mam tak zmęczone oczy że nie daję rady pokonać większej ilości tekstu.

Czekam na wypowiedź .3lite.
Do wymiany było by 47 kondensatorów, w razie czego, w sumie 45 bo jak pamiętam dwa mam na 25V, w miejscu gdzie zrobiłem zwarcia.
 
Jak chcesz wydłużyć czas pracy jak i zmniejszyć temperatury to śmiało możesz dobrać nowe rezystory dla LM317/LM337 w celu wygenerowania napięcia +/- 12V. Nie zrobi to większej różnicy a ma pewne zalety :)

W każdym wypadku ja nie mam zamiaru się tym przejmować.
 
Czyli ogółem dla jakości/żywotności, ciąć napięcie do 12V czy sobie odpuścić?

Wartości dla 12V to 100 i 988 Omów, zgadza się?
Jakie plusy ma zmniejszenie napięcia zasilania sekcji analogowej?
 
Panowie dwie uwagi.
W liście Świętego jest błąd, link do konda C88 prowadzi do elementu na 10V. Jak nie chcecie fajerwerków to raz dwa to poprawcie. Trzeba zweryfikować całą listę czy nie ma więcej podobnych błędów. Druga rzecz to tzw derating tantali. Wsadzanie kondensatora o napięciu roboczym 16V na linie 15V to działanie o bardzo wysokim ryzyku. Poczytajcie http://www.avx.com/docs/techinfo/VoltageDeratingRulesforSolidTantalumandNiobiumCapacitors.pdf oraz http://www.kemet.com/Lists/filestore/Derating Guidelings for Tantalum 2011 (3).pdf i skorygujcie elementy.

Racja Taz. Dzięki :).
Tutaj miał być kondensator 10uF. 150uF idzie do Charge Pump.
Wiersza 43 powinien wyglądać tak:
Pokaż załącznik DAC .3lite czesc V2.xlsx
 
Czyli ogółem dla jakości/żywotności, ciąć napięcie do 12V czy sobie odpuścić?

Jak bardzo ci zależy to możesz uciąć :) W końcu to dosłownie dwa rezystory przy LM317/LM337.

Wartości dla 12V to 100 i 988 Omów, zgadza się?

VO = VREF (1 + R2 / R1) + (IADJ × R2)

W praktyce prąd biasu Vref'a można olać i zostaje nam:

12V = 1,25V × (1 + R2 / 100) <=> R2 = 860 Ohm (zamiast 1100 Ohm).

Jakie plusy ma zmniejszenie napięcia zasilania sekcji analogowej?

Mniejsza temperatura całej płytki. Minus to mniejszy slew rate AD811, ale raczej marginalnie.
 
e9562e857ca6242bc027335dacaa1baf_1478365084.jpg


44b9f767746308ae102043a3b056575d_1478365087.jpg


daa906bebbd1ef86a53692ec5d702207_1478365091.jpg


Na razie tylko AD1864N gra. Reszta musi poczekać na kilka elementów od dołu no i na testy, które powiedzą, czy nie pomyliłem się przy projektowaniu. Potem pomiary i dopiero potem może coś zagra.
 
Powrót
Góra