Powiem tak. Ta konkretna konstrukcja zagra w czwartek, czekam na kable, kondensatory i cewki. Robilem jedynie wstepne testy, ale doskonale wiem juz od dawna "z czym sie je" OB (Open Baffle). W przypadku tej konstrukcji filtrowanie bedzie bardzo proste. Cewka pojedyncza da basowcow (laczenie szeregowe i rownolegle), kondensator dla szerokopasmowca i kondensator dla supertweetera. Wykorzystam naturalny dosyc ostry spadek tego glosnika. Filtrowanie na czestotliwosciach ok 400 i 10 kHz. Wyglad - to surowa sklejka, do tego dla 99.9% spoleczenstwa nawet ukonczone beda dziwaczn. Choc widzialem swietnie wizualnie rozwiazane komercyjne odgrody, patrzcie Jamo R909.
Dzwiek z tego typu konstrukcji, na przetwornikach jakie zastosowalem? Cos co sprawia, ze czlowiek zachodzi w glowe czemu nawet drogie hi-end komercyjne solidne "skrzynie" tak nie graja... Zjawiskowa scena, namacalna srednica (nie gorzej pzy tych przetwornikach niz na kosztujacym krocie np Lowtherze), gora - zalezy od supertweetera, ale szwow sie nie uswiadczy. Bas? Cos, co powoduje dlugotrwaly opad szczeny, wywoluje niesamowide zdumienie i niedowierzanie. Co wiecej w odroznieniu od tradycyjnych konstrukcji jest on calkowicie lokalizowalny w przestrzeni! Razem z calym spektrum buduje ogromna i namacalna scene. Zaraz po weekendzie zapraszam na odsluch. Potem je oddaje osobie, dla ktorej je robie. Chce, by to co napisalem nie bylo przez Was postrzegane jak slowa debila, co postradal wszelkie zmysly.

Serio, kto sie pisze na odsluch?
(PS. sorki za literowki etc. Pisze z komorki jadac autobusem do domu i nie mam sily czytac i poprawiac)