• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Początki Car Audio / niewdzięczne auto - Punto I

Ale aż tak dużych? Puntowskie drzwi w wersji 3d mają w środku z 55-65l. Strojenie dla takich drzwi wypada często poniżej Fs użytego głośnika przez nieszczelności (kanały technologiczne, nieszczelności przy cięgnach itp.) które obniżają strojenie drzwi...
Dla porównania w omedze B drzwi mają ok 45-55L a uznawane są za duże.
 
Ja mam 5d, więc sporo mi odpada (tam jest chyba 20-30cm różnicy jeśli dobrze pamiętam).

No tak, Twoje mają ok 97cm a tamte 122cm.. wiem bo się bawiłem ostatnio w dorabianie boczku, niestety bez głośnika :(

Tak więc u Ciebie to standardowe drzwi jak u mnie, czy u wielu. Tego problemu nie powinno być...
 
no właśnie w dłuższych drzwiach w samochodach 3 drzwiowych grają niżej
potrafią zdziwić
 
Ale też nie są micro.

Pancer jak będzie okazja to obejrzy tą instalację.
 
O samo mocowanie nie chodzi. Nitownica jest, gorzej z blachą alu. Żeby obudowy komputerowe były z alu, a nie stali. To byłoby fajnie.
A nie można na taki otwór dać twardej app/boll i na to później gms? Czy to nie ma sensu i lepiej blacha?
 
Mówisz o twardej typu boll/app czy po prostu o czymś normalnym np. GMS? Na małe otwory w sensie.

Widziałem, że ludzie dają tam nawet 4mm blachy. IMO jakoś sporo. Ale tak mniej więcej... 2mm? Oczywiście o grubości mowa.
 
2mm wystarczy
I jest potrzebna tylko wtedy gdy na drzwiach sa duże otwory
Jeśli nie to nie potrzeba blachy

A mówię o min macie gmsa
To dobra mata jest
A cena za stp za 3m to 270zl
 
To tematu zakrywania otworów chyba jeszcze wrócimy. Zerwę kiedyś wygłuszenie dekarką, dam zdjęcia, porozmawiamy na temat zasłonięcia tych dziur. Czy tylko ich wzmocnienia płaskownikami. Do tego przydałoby się bardziej dopasować dystans do drzwi. To takie zadania na lato. A jeśli uda mi się kupić oryginalne kieszenie to żywica w ruch i wyprowadzę głośnik przed panel. Ogólnie takie są plany.

Krop ma już położone zasilanie do wzmaka na lgy 16mm^2, oprawkę i bezpiecznik anl od hollywood. Kable mam za długie ale na razie nie ucinam - jeszcze trzeba będzie spróbować innego rozmieszczenia w bagażniku. Na razie muszę załatwić MDF na nową skrzynkę.

---------- Post dodany o 13:16 ---------- Poprzedni post o 12:40 ----------

Przypomniałem sobie o co miałem zapytać.

Ładowanie aku, a wzmacniacz - trzeba odpinać albo coś?
 
Ładowanie aku, a wzmacniacz - trzeba odpinać albo coś?

A jak jedziesz samochodem, to masz odpięty sprzęt? nie, a podczas jazdy ładujesz przecież akumulator.
Przecież ładujesz na postoju prostownikiem, więc wzmacniacz jest nie włączony - nie ma podanego remote. Ew. jak masz włączony sprzęt podczas ładowania prostownikiem to uważaj, gdyż prostowniki często przeładowywują akumulatory i ładują napięciem nawet 18-19V a urządzenia w samochodzie często działają do 16v i mogą się uszkodzić.
Więc albo ładowarka mikroprocesorowa, albo prostownik +
250_21151505944a4baf907d351.jpg
i ładujesz cyklami - np. półtora godziny ładowania, 30min przerwy, godzina ładowania i 15min przerwy i schodzisz coraz niżej aż w końcu odłączasz.
 
Jak masz dobry prostownik to nie moze być takiej sytuacji.
Nigdy nie miałem takiej sytuacji.
Każdy samochód który do nas wjeżdża zostaje podpiety pod prostownik i zawsze podpinamy wskaźnik napięcia dla kontroli.
Podłącz i nie martw sie o nic.
 
No to widocznie nie mam - mam takiego:
http://allegro.pl/prostownik-romstan-pb12-15a-reg-gwarancja-2-lata-i3095970599.html

I za każdym razem zostawiony na więcej jak 3H ładuje już napięciem ponad 16V, gotując przy tym aku, które można potem teoretycznie wyrzucić, chyba że blachy całe... A prąd na minimum ustawiam - 3A.

Mam też Ctka, ale pożyczyłem do quadów w lato i nie mogę się doprosić, dlatego pytałem ostatnio o ten biedronkowy.

No to podstawa, ciągłe gmeranie w środku a więc zapalone lampki, a to radio itd ;) Lepiej doładować klientowi.
 
Panowie, przebudowa skrzynki. Pomożecie?

Obecna skrzynka przy muzyce której głównie słucham (tj. rap) sprawdza się zazwyczaj dobrze. Jednak przy czymś szybszym czasem słychać, że nie wyrabia, że zostaje lekko z tyłu. To chyba wina zbyt dużej skrzynki co?
Miała być ok 23-24l raczej ale jako tak wyszło ;)

A że MDF mam za grosze, to chciałem zrobić drugą skrzynkę.
Właśnie ok 23-24l.
Wymiary wewnętrzne mniej więcej 15x40x40cm - już nawet mniejsza z tym.

Chciałem zrobić port szczelinowy (?) czy coś... ;)

Właściwie to chodzi mi o sprawdzenie moich wyliczeń.

Nie jestem pewny co do WinISD

23l, 35Hz
szczelina 2x15cm
długość 25,14cm
lMQ2NtX.jpg

Niech tylko ktoś potwierdzi, ewentualnie znajdzie mój błąd, lub co poprawić, żebym czasem świstów i innych dupereli nie miał ;)
Ogólnie założenia mam takie, żeby na ściance skrzynki - gdzie szerokość wewnętrzna będzie miała 15cm był port. I najprzyjemniej byłoby zrobić właśnie szeroki na 15cm, dobrać tylko jego wysokość i długość. Tylko czy to jest realne? Oczywiście dalej chciałbym mieć strojenie na te 35Hz. Bo ogólnie to granie mi się podoba.


A co do AMek, jeszcze nie byłem we Wrocku. Może uda się w czerwcu lub lipcu... Moim wrogiem w tym aucie tez jest hałas, który skuteczne przeszkadza w słuchaniu niskich tonów.
 
Wpisz wszystkie parametry. Tam gdzie masz Qes/Pe! powinna być wyliczona przez program wartość, teoretycznie jak napis będzie zielony to nie powinno być świtów (czyli przekrój tunelu jest odpowiedni). Na razie nie ma z czego jej obliczyć.
 
Też mi coś nie pasowało, jak pierwszą skrzynkę kleiłem to znalazłem wszystkie dane. Teraz jakoś nie mogę pomimo szukania...
Znalazłem jakieś, że zaczęło pokazywać i w sumie całkiem ok wychodzi. O ile to jest poprawne ;)

vUKhjnu.jpg

szerokość portu 15cm, wysokość 2,5cm i długość 35cm - mi by to pasowało. Tylko co z jakimiś niechcianymi odgłosami?
 
Powrót
Góra