• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Projekt i-AMP

Sorry za lekkie zamieszanie, w końcu udało mi się uruchomić i wstępnie wyregulować bias. Tak to jest jak człowiek nie czyta wszystkiego... okazało się, że odwrotnie wlutowałem diody BAT46. Mam jeszcze pytanie, czy kolory diod LED na IPSach mają jakieś znaczenie(cliffjumper mk2)?
 
Kolory LEDow w Cliffjumperze maja miec okolo 18-2.0V Vf czyli mozesz uzyc dowolnego LEDa oprocz niebieskiego. Przy niebieskich trzeba wymienic dwa reziki.

Pozdr
 
Adzik94 ,tak po szybkości kilka fotek z wnętrzności:
Obudowa zasilaczy nie podłączona do masy(obudowy) natomiast obudowy końcówek mocy mają masę wziętą z wejścia i przykręconą do radiatora jakieś 7cm od tegoż wejścia.Sorki,kilka fotek sie powtarza (ten sam katalog,nie zauważyłem:)
 
Ostatnia edycja:
No proszę, design jak z lampowców. Wzmacniacz wyjątkowy i świetnie się prezentuje, warto by założyć wątek w "gotowe konstrukcje" :)

Jak wygląda nagrzewanie się radiatorów od CAP-M? Trochę się martwię, że u mnie będzie za ciepło, niedługo wytrawię prototyp..
 
No tak Borys,rozdzieliłem ponieważ myślałem,że wówczas nadążę za Tobą z kolejnymi końcówkami jakie stworzyłeś niestety się nie udało.Teraz żałuję,iż nie rozdzieliłem również zasilaczy,jeden spokojnie by zasilił dwie obecne końcówki .Jest jak jest i gra to bardzo przyzwoicie;obecnie na we końcówek układ symetrii,chłodny,pełen detali i po miesiącu słuchania czeka go wymiana na chyba a9 lub a9d
 
005b9aec5b92f26b8c8c845664a31bca_1501948136.jpg
63873cd31701d7640f2b579db3d1074f_1501948135.jpg


Powoli zamykam obudowe prototypowa. Okablowanie wyjsciowe ''solid core :D". Wysokosc w srodku obudowy 105mm takze postanowilem zamontowac selektorek w pionie, wiecej miejsca sie troche w obudowie zrobi na jakies nowe graty.


EDIT:
Mega zadowolony z transformatora, nieslyszalne nawet z uchem w trafie, sztywne, napiecia rms bardzo dokladne.
 
Ostatnia edycja:
Ochronny od trafa masz spiety do bolca w gniazdku, lacznie z ochronnym od soft start?
I pytanie, na obudowie masa?
 
Ok. Pytałem z ciekawości bo jestem na tym etapie.
Chyba tez podobne ekran trafa do bolca, a soft start oleje.

Masę na budzie muszę mieć, bez tego zapewne - znając przypadki z przeszłości, bezIe buczeć
 
Borys podpowiesz gdzie szukać problemu? Wszystkie tranzystory i diody sprawdziłem i są ok. Potencjometr i kondensatory również, zwarć nie mam, nie wiem gdzie szukać już... Pierwsza się udała, druga już nie:(
 
Marcin
Zrob fotke w duzej rozdzialce. Pomiar rozowy I niebieski sa niepoprawne bo tak naprawde to sa te same punkty. Zerknij na schemat. Powinienes tam miec jakies ,3,5V.
 
Trochę mnie nie było, energia zniknęła na wiosce.
Dla mnie też jest dziwne, że te dwa pomiary są różne, kiedy powinny być jednością, ale kilka razy mierzyłem, żeby się przekonać. Zdjęcia byle jakie, robione w nocy. Płytka już dwa razy rozlutowywana, temu taki wygląd.
 
Marcin
Wyglada na to ze masz nie przylutowana przelotke np na nodze od kondensatorka albo rezystorka. Sprawdz sciezki pd I nd w okolicy zlacza ips. Trzeba bedzie pewnie wykonac jakis lucik od gory pcb.
 
Sam nie wiem, przelutowałem przelotki, bo też myślałem, że któraś nie łączy.
W tych miejscach, chyba, że jakąś przeoczyłem.

Wcześniej świeciła mi dioda led, bez bezpiecznika. Po przelutowaniu przestała, ale dalej mi nie działa.

Edit, te nad tranzystorami przelotki mam, nie zaznaczyłem.
 
Ostatnia edycja:
Masz jeszcze przejscia pomiedzy warstwami na samych nogach od komponentow I te wkasnie sprawdz np. Czy masz rezystorki niektore zalutowane od dolu I od gory. Np R1 R5 R6
 
Ostatnia edycja:
Wszystkie rezystory oprócz tego 10R koło cewko mam zalutowane z obydwu stron. Przelotki pod wszystkimi kondensatorami i potencjometrem robiłem nowe dla pewności. Są sporo odsunięte od otworów, z 5mm, by wyeliminować możliwość odlutowania. Na bank ma C5 i potencjometr. Do tranów przelotek nie trzeba było lutować. Wszystko porównywałem z płytką, którą wcześniej tu pokazałem.
Ciekawe czy nie lepiej zrobić nową płytkę i polutować od nowa. Tranzystory sprawdzałem podstawowo miernikiem baza-kolektor, emiter. Odczyt wszystkich to ok.530 do 670mV czyli są sprawne, diody też, chyba, że w jakiś inny sposób elementy są niesprawne.
A potrafisz wyjaśnić mi dlaczego miałem te napięcie 31,5V, skoro nie było bezpiecznika? Przez co to się zamykało? Przez złącze i kondensator?
Aha, jak miałem te 31,5V, to miałem napięcie między rezystorami R12-R21 maksymalnie 520mV, nie 800. Teraz żadnego nie mogę ustawić
 
Ostatnia edycja:
Powrót
Góra