• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Projekt i-AMP

Projekt i-AMP

Niestety bez wejściówek oraz z rezystorami nie startuje prawidłowo. Zauważyłem że znowu jest problem z napięciami na zasilaniu.
Może to jest przyczyna dalszych problemów.

Między TP- a V-
738a68e1b5aff2b744e13d640c920267.jpg


TP+ a V+
8544436260864348050df475be05258a.jpg


V+ a gnd
db66a1b6cf7e70d88f0d5a98eac56445.jpg


V- a gnd
c6338a24f7cb1a283eab07d6ccf1d547.jpg


05bc345a03101fe0451689a62f87af2c.jpg


951ab09f349427dac7d8bc2e4408673c.jpg


Pozdr.
JN
 
Ostatnia edycja:
Albo mi się wydaje ale robisz trochę po omacku. Przeczytaj tutorial Piotra (borysa) pierwsze uruchomienie wzmacniacza. Koledzy napisali że jak wyjmiesz ipsy to zamarkuj rezystorami, a Ty podłączasz bez niczego i dziwi się że nie tak pracuje...

A zobacz ostatnią fotkę, mam tam rezystory.


Pozdr.
JN
 
Jak już wstawiasz zdjęcia pomiarów to dopisz czego dany pomiar dotyczy. Zdjęcia nie są zrobione tak ,że widać co mierzone. Pamiętałeś o podkładce na mosfecie, który wymieniłeś?

I zmień grot jak lutujesz np mosfety od zabezpieczenia. Nasmarkane cyną, bo grot/lutownica nie daje sobie rady z.taka wylewką. Widać to na całej plytce, że cyna nie przeszła z dolnej warstwy na górną.
 
Ostatnia edycja:
Projekt i-AMP

Jak już wstawiasz zdjęcia pomiarów to dopisz czego dany pomiar dotyczy. Zdjęcia nie są zrobione tak ,że widać co mierzone. Pamiętałeś o podkładce na mosfecie, który wymieniłeś?

6965ad4cabe4de808bea3ccc800069ce.jpg


Te luty paskudne wyszły, ale sprawdzałem wszystko ok. Ale może je wylatuje, sprawdzę czy nic się z nim nie stało i zalatuje od nowa?

Uzupełniłem opisy fotek



Pozdr.
JN
 
Ostatnia edycja:
Patrząc na całą PCB to problemem mogą być zimne luty.. Zmień grot, zalatw porządny żel i przejedź wszystko tht i smd.

Sprawdź wszystkie tranzystory czy czasem gdzieś nie masz przejścia na radiator (płaskownik od zasilacZa (2 mosfety) i główny radiator). Gdzieś ci ucieka połowa zasilania.
 
Ostatnia edycja:
Czy podłączenie zasilania z trafa ma jakieś znaczenie? Wydaje mi się że nie ale wolę się upewnić.


Pozdr.
JN
 
Patrząc na całą PCB to problemem mogą być zimne luty.. Zmień grot, zalatw porządny żel i przejedź wszystko tht i smd.

Sprawdź wszystkie tranzystory czy czasem gdzieś nie masz przejścia na radiator (płaskownik od zasilacZa (2 mosfety) i główny radiator). Gdzieś ci ucieka połowa zasilania.

Właśnie sprawdziłem nigdzie się nic z radiatorami nie łączy


Pozdr.
JN
 
6965ad4cabe4de808bea3ccc800069ce.jpg


Te luty paskudne wyszły, ale sprawdzałem wszystko ok. Ale może je wylatuje, sprawdzę czy nic się z nim nie stało i zalatuje od nowa?

Uzupełniłem opisy fotek



Pozdr.
JN
To ze miernik pokazuje na lutach polaczenie to nie znaczy ze podczas pracy bedzie ok. Musisz miec pewnosc ze lutowanie jest w 100procentach pewne a po zdjeciach widad ze niestety tak nie jest. Masywny grot z duza pojemnoscia cieplna i jedziesz wszystko jeszcze raz.
 
Najgorsze jest to że z tym napięciem już wszystko było ok. Ładnie się dało regulować.

Co może wpływać na obniżenie się tego napięcia o połowę w jednej gałęzi? CapM ma na to wpływ?


Pozdr.
JN
 
Projekt i-AMP

Zmierzyłem napięcia na nóżkach mosfetów w capm. Może to komuś coś podpowie.

Na lini V+ (Ten się grzeje mocniej niż ten drugi.)
G=+47v
D=+1.5-2.8v
S=+51V


Na lini V-
G=+47V
D=-49V
S=-51v


Pozdr.
JN
 
Ostatnia edycja:
Shady
V+ Jeli na bramce masz 47V i na źródle 51V to sprawny mosfeta musi wypluwac z siebie prawie pełnego raila zasilania. Masz uszkodzony mosfeta albo bardzo slabe/niedogrzane połączenie gdzieś na pcb. Możesz tymczasowo zrezygnować z przystawki zawierając dren i źródło w mosfetach od przystawki capm. Solidność lutowania komponentów jest bardzo ważna. Im więcej czasu pswiecisz na porządne polutowanie elementów tym mniej czasu spędzisz nad debugowaniem.
 
Dobra dziś go wylutuję i sprawdzę.

Czy taka metoda w tym przypadku zda egzamin?
Miernik na badanie diody.
Miedzy bramką a pozostałymi nic
Następnie czarna końcówka na dren, czerwona na źródło powinno dać około 400mV. Czerwona na chwilę na bramkę i ponownie na źródło powinno być 0V.

Jeżeli mosfet wypluwa z siebie na drenie to co ma na źródle a w tym wypadku na drenie jest zaledwie kilka woltów to faktycznie wszystko wskazuje na to że jest on uwalony. Zamówiłem już kolejnego.
Pytanie dodatkowe, Borys czy ta sytuacja może mieć wpływ na to mocno pływające napięcie stałe na wyjściu głośników?? Także napięcie katodowe jest dużo niższe niż powinno i nie da się go w okolicach 1V ustawić.
 
Ostatnia edycja:
Wartością napięcia katodowego się bardzo nie przejmuj, tak naprawdę każda lampa jest inna, triody wewnątrz jednej banki też będą się nieco od siebie różnic. Żeby zwiększyć jeszcze bias lampy trzeba zmniejszyć wartość rezystorka w źródle prądowy ale jeżeli siatka jest zbilansowana na około - 1V to tak zostaw. Podstawą poprawnego działania jest solidność montażu, trochę musisz nad tym popracować, niedogrzane luty mogą dać o sobie znać teraz albo w późniejszym czasie. Korekcja wartości DC na wyjściu zajmuje się pętla Nfb podpięta do roznicowki opartej na lampie. Zimna triody = brak działania roznicowki.
 
Powrót
Góra