• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Projekt i-AMP

Sprawdziles, czy tak Ci sie wydaje?

Nie wiem czy dobrze pamiętam, ale ok 80% wszystkich zniekształceń (i niedoskonałości w odtwarzaniu pasma) pochodzi z kolumn i ich aplikacji, 20% ze wzmacniacza. Więc myślę, że to nie ma najmniejszego sensu

WIMA kosztuje 2,40 zł http://allegro.pl/2-2uf-63v-2-2uf-63v-r5-kondensator-mkt-wima-i6011149275.html (2,2uF/63V 2,2uF 63V R5 kondensator MKT WIMA)
Mundorf M-Cap kosztuje 17,09 zł http://allegro.pl/mundorf-mcap-kondensator-2-20-uf-niemiecki-250v-i5262008162.html (Mundorf Mcap kondensator 2,20 uF NIEMIECKI 250V)

Nie wiem na ile lepsze kolumny złożysz za te 30 zł różnicy :)
Przy koszcie całego wzmacniacza, z obudową, zasilaniem itp te 30zł to już drobny procent całości.
No i co ma zrobić ktoś kto wydał np 5 kzł na głośniki? Za 30 zł to wiele chyba sobie nie poprawi :)
No i Adam_85 zadał Ci sensowne pytanie. Bo jeśli nie sprawdziłeś tego to Twój wpis jest bez sensu :)
Daleko mi do namawiania do zakupu Mundorfa i stwierdzeń, że wzmacniacz dzięki nim gra zabójczo lepiej. Ale wkurzają mnie wpisy ludzi, którzy tego nie sprawdzili ale wypowiadają się w temacie :) Jak znam życie to pewnie nawet nie sprawdził ceny Mundorfa, bo jakby sprawdził to wiedziałby, że za 30zł lepszych kolumn nie zrobi :)

W pewnym przedziale cenowym masz racje.
 
Nie wiem czy dobrze pamiętam, ale ok 80% wszystkich zniekształceń (i niedoskonałości w odtwarzaniu pasma) pochodzi z kolumn i ich aplikacji, 20% ze wzmacniacza. Więc myślę, że to nie ma najmniejszego sensu

Czyli nie sprawdziłeś :)
 
Teoretyków nie brakuje :) Powtarzanie ludowych legend i mądrości też jest w modzie, ale lepiej byłoby najpierw samemu sprawdzić i dopiero wypowiadać opinie na dany temat.
 
Ostatnia edycja:
@SowaZ, pisałeś kiedyś o dziwnym zachowaniu OPS gdy dotkniesz radiatora od sterujących. Tak, zgadza się u mnie też ma miejsce coś podobnego. Spada natężenie prądu na gałęzi z 210mA na 160mA. Zależy jaką powierzchnią dotkniesz radiatora.

Nie sądzę by to miało jakiś negatywny wpływ na błąd z i-ampem.

PS. Pytanie do autora, czy jest szansa na OPS'ski z 1-2 parą tranzystorów? Wiem to że "można nie lutować wszystkich tranzystorów", ale chce coś oryginalnego, nie "wypłosza".
 
Chodzi mi o PCB jak OPS3. Tylko z dwiema parami. Jak by nie mówić niestety nie wykorzystuje OPS3 w 50%. A dużo mocy idzie w sam radiator.
 
To już trzeba prosić Borysa. Część woli montaż taki jak w ops3 a druga część taki jak w ops2. Trzeba by zadecydowac, ktora wersje zrobić w ops2.
 
Są dwa powody.
1. Cenię sobie estetykę pracy... i coś co fajnie wygląda - wygląda fajnie w całości.
2. Chciałbym zrobić drugiego OPS'a z dwiema parami tranzystorów.

Także mam nadzieje że mnie rozumiesz.
 
Ten duzy kondek 1000uF/10V mozna wymienic na wiekszy, np 2200uF/6.3V (na tym kondzie bedzie tylko 0.6V). Moze tutaj sie sprawa troche poprawi. To jest sprzezenie pradowe wiec impedancja tego kondka jest dosyc wazna.

Zmieniłem wspomniane przez Ciebie kondki na Panasonica FC 2200uF LowESR. ESR zmierzona na mostku Agilenta - 75mR.
Szczególnych zmian nie zanotowałem. Z tych testowanych przeze mnie A9 dalej dla mnie jest najfajniejsza :)
 
Dla leniwych --> mozna zrobic tylko dwa otworki i miec zamontowanego wzmaka tak ze go atom nie ruszy :D

b2b24164c86eee4ae5888eb584cb7853_1457377324.jpg
5749e8af3c119e795537d13ebdb221fe_1457377323.jpg
71dd0c504f116ab24c779432de6d97ec_1457377322.jpg


Duzo ostatnio mam roboty. Moge zrobic plytke na dwie parki na plaski montaz na radiator, pytanie tylko takie czy ktos to bedzie lutowal bo na marne nie mam zamiaru rysowac PCB.
Narazie na tapecie jest i-PSU czyli uniwersalny zasilacz ktory bedzie dzialal z kazdym wzmakiem, bedzie zabezpieczenie do glosnikow (z wszystkimi bajerami) na mosfetach, zabezpieczenie termiczne i zwarciowe + zasilacz w klasie A do preampu (z glownego zasilania bez dodatkowego uzwojenia na trafie). Jak sie ogarne to moge leciec z nowym OPSem.

\pozdr
 
Skończyłem wczoraj ECC88. Najpierw mi napięcie anodowe trzymało się od 2,7V do prawie nap. zasilania i miało generalnie w du.. jak kręciłem potencjometrem.
Później spojrzałem w schemat.. I stwierdziłem że jednak wlutuje tego leda od podświetlenia lampy :blushing:
Jeszcze tylko trochę wiercenia w podstawce (0,5mm za mała dziurka na ledy które miałem) i się wszystko zmontowało. Najpierw się wkurzałem na to podświetlenie, ale później stwierdziłem, że dobra wkręta dla nieśwadomych :) Już parę osób słyszałem jak opowiadają że podobają im się lampowe wzmacniacze bo tak dyskretnie świecą (koronny argument dlaczego lampowe...) To mój też będzie dyskretnie świecił :P
Ale na kolumnach jeszcze nie słuchałem bo skończyłem o 1 nad ranem.
 
Ostatnia edycja:
Zmieniłem wspomniane przez Ciebie kondki na Panasonica FC 2200uF LowESR. ESR zmierzona na mostku Agilenta - 75mR.
Szczególnych zmian nie zanotowałem. Z tych testowanych przeze mnie A9 dalej dla mnie jest najfajniejsza :)



Zły Człowiek! Po takim czasie dopiero Twoja opinia mnie do tego nakłoniła :P
 
Witam, mam problem z uruchomieniem iAMPA

Chodzi o cos takiego, że ustawiłem bias na 13mV z wpiętymi rezystorkami 15k, podpinam wejściówkę i prąd wzrasta do 100mV bez możliwości większej regulacji (minimum to ok 90mV). Co dziwnego zauważyłem:

-Główny radiator zimny, totalnie zero wzrostu temp (na pewno coś nie tak)
-Radiator od sterujących tylko "letni"
-Dotykanie radiatora sterujących zmienia prąd spoczynkowy (ok 3mV przy dotykaniu) nie chodzi tu o zbieranie temp palcem, tylko zakłócenia z palca pzrechodzą na radiator i zmienia to bias (gdy radiator podpiąłem do masy problem zniknął)
-Wejściówka to ECC88 (na lampie PCC88) napięcie katodowe bez problemu osiąga 1V (na początku jest Vcc i spada do 1V)
-R14 na IPS ECC88 to 10Ohm.

Jakieś pomysły? Jutro dam ładne zdjęcia.
 
Powrót
Góra