• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Propozycja zamówienia końcówki mocy klona accuphase E-450.

W takim razie trzeba zerknac w noty tranzystorow koncowych (zamiennikow), bo jest sugestia ze pracujemy na granicznych parametrach i na skraju 'wybuchu'.
InZynierowie z Acuuphase prawdopodobnie wzieli to pod uwage 'kto jak daleko od stacji trafo zasila ich klocki' :)
 
dzwiedziu: Zluzuj poślady, pytanie zadałem z czystej ciekawości, a ty się spinasz jakbym ci obraził rodzinę. Nikt tu nic na siłę nie ma zamiaru robić, większość (w tym ja) złoży to na elementach z grupowych zamówień ...

W temacie jest klon, był temat sprowadzania tranów z JP, żeby zbliżyć się jak najbardziej do oryginału, ciągle podkreślacie by brać jak najlepsze elementy "bo jak nie to będziecie żałować" więc chyba nie dziwne że zastanowiło mnie czemu akurat trafo ma być inne niż w oryginale skoro dostępność jest bezproblemowa ?
 
Zluzuj poślady, pytanie zadałem z czystej ciekawości, a ty się spinasz jakbym ci obraził rodzinę.
Jak na razie to Wy się spinacie, nie ja. Mnie to "wisi" jak i czym będziecie zasilać :-)

InZynierowie z Acuuphase prawdopodobnie wzieli to pod uwage 'kto jak daleko od stacji trafo zasila ich klocki'
Jak każdy inny producent.
Pytanie po co ma pracować na max wartościach? Chyba że chodzi o te 20-25zł.

Po za konkursem, po to accu zaprojektował np to: http://sklep.fusic.pl/accuphase-ps-1210-autoryzowany-dealer-7-lat-gw.html
 
Ostatnia edycja:
dzwiedziu: Zluzuj poślady, pytanie zadałem z czystej ciekawości, a ty się spinasz jakbym ci obraził rodzinę. Nikt tu nic na siłę nie ma zamiaru robić, większość (w tym ja) złoży to na elementach z grupowych zamówień ...

W temacie jest klon, był temat sprowadzania tranów z JP, żeby zbliżyć się jak najbardziej do oryginału, ciągle podkreślacie by brać jak najlepsze elementy "bo jak nie to będziecie żałować" więc chyba nie dziwne że zastanowiło mnie czemu akurat trafo ma być inne niż w oryginale skoro dostępność jest bezproblemowa ?
Akurat zakupy tranów w Japonii nie są takie "bezproblemowe" jak się niektórym wydaje...i raczej dużo kosztowniejsze niż to co macie w tej chwili zaproponowane i tym bardziej sprawdzone w dziesiątkach już klonów accu.
Moja prośba:poczytajcie trochę na temat klonów accu,jest tego kilkadziesiąt stron na AS,przełamcie swoją niechęć do tego forum i wybierzczcie wiadomości naprawdę przydatne.
Może wreszcie skończą się te pytania, bo jak to czytam to widzę,że będzie niezła przeprawa z tą 450 :)
 
Ostatnia edycja:
Freedi - tylko że człowiek w jakimś stopniu chce pomóc, mniej więcej po to żeby uniknąć późniejszych problemów np z odprowadzeniem ciepła tranzystorów końcowych, grzejących się innych elementów wzmacniacza jak nap stabilizatory z diód zenera i dzielników napięcia to są tacy co wiedzą lepiej i nie przegadasz.
Złożyłem kilka klonów i wiem jak z tym sprawa wygląda, Jaskiniowiec tak samo.
I nie to żebym się mądrzył (jak tak to wygląda to sorry) :-)
Zrobicie tak jak uważać będziecie i tyle w temacie.
Po za tym we wzmacniaczu będą napięcia rzędu 130 i 150Vdc (znam przypadek że jeden kolega bawiąc się właśnie 450, gdyby nie założył okularów, stracił by oko), więc to nie jest już zabawka.
Dla jednych to pikuś (i tu myślałem o gi, ale ten to inaczej odebrał) a dla drugich będzie problem i o nich też trzeba myśleć.
 
Ostatnia edycja:
Akurat zakupy tranów w Japonii nie są takie "bezproblemowe" jak się niektórym wydaje...i raczej dużo kosztowniejsze niż to co macie w tej chwili zaproponowane i tym bardziej sprawdzone w dziesiątkach już klonów accu.

Tam nie było mowy o bezproblemowym zakupie tranów w Japonii O_o

Dla mnie EOT :)
 
Trochę dziwne to mocowanie zacisków WE | GND :)

Jakiś konkretny powód (z góry nic nie ma z tego co widzę więc kable można by spokojnie włożyć) ?
 
Dałem to co miałem pod ręką :-)
Po drugie pcb jest mocowane pionowo tranzystorami od dołu, więc lepiej od góry przewody wkładać tak jak na foto.
 
Schemat i spis dostaną tylko ci którzy biorą pcb.
Pcb wygląda tak:

I teraz kwestia tranzystorów.
Cały komplet oryginalnych tranzystorów na stereo kosztował by w okolicach 225zł.
Wszystkie oryginalne po za końcowymi bo te użyjemy popularne toschiby 2sa1943/2sc5200.
Co do terminu to im szybciej się zastanowicie tym szybciej zamówimy, a czas dostawy to od 3 tygodni, nawet do 3 miesięcy.
Resztę kitu organizuje 3lite, ja mu dostarczę tranzystory razem z pcb (dla tych co będą chcieli).

Koszt zamienników jest o połowę tańszy ale gorzej z parowaniem tego i pod warunkiem że da się to jakoś sparować za pierwszym podejściem.
Puźniej dochodzą koszty z dokupywaniem i próbami parowania.

Więc wybór należy do Was.

Dostałem PCB za co dziękuję autorowi za trud i poświęcony czas oraz organizatorom zamówienia szczególnie w tej kwestii dzwiedziu'lowi

Widzę że do produkcji poszła jednak stara wersja PCB, nie ta przedstawiona na wizualizacji pod rezystory MCP Futaba :)
 
Tak bo ta wersja była pomierzona i sprawdzona.
Na niej są pomylone dwa rezystory miejscami i brakuje dwóch kondensatorów odsprzęgających.
Pod wieczór napisze co i jak.
 
Dzwiedziu chyba że napiszecie wszystko co i jak (z pomylkami) juz w poradniku z 3lite?? zeby nikt nie zapomnial
 
Wszystko będzie wyjaśnione, nie martw się - ta płytka gra u wielu osób i u dzwiedziu też, wszystko jest OK.

dzwiedziu wieczorkiem poda informacje o które dwa rezystory chodzi, kondensatory odprzęgające nie są krytycznie wymagane ale warto je dać.
 
Co do montażu co tu pisać - wiadomo, lutujemy od najmniejszych gabarytów po największe.
Sprawdzać dokładnie wartość rezystorów przed wlutowaniem, kierunek diód, polaryzację kondensatorów i oznaczenia tranzystorów.
Po montażu dokładnie płytki umyć, są do tego środki lub izopropanol.
Po myciu dokładnie obejrzeć luty, czy gdzieś nie ma zwarc itp. (ja zwsze robię skan pcb i w razie wu mam na wzór).
Następnie zamocować na radiatorze i odpalić :-)

Na pcb są dwa błędy:
- rezystor R26 jest zamieniony miejscami z R30
- brakuje kondensatorów C7, C6 (100nF/min 100V), należy je wlutować jak na foto


Odnośnie CX:
Koło tych dużych kondensatorów wystarczy po jednym 100nF/100-250V
Koło C23 i C24 też po jednym 100nF/63V, tak samo koło IC-2 2x100nF/63V
CX elektrolity w zakresie 330-1000uF/100V (w oryginale są to foliowe 100nF C17, C18).

Diód D18~D21 jak i CX koło Q19 i Q20 nie lutujemy!!!

Uruchomienie:
Co do uruchomienia to sprawdzać kilka razy mocowanie tranzystorów, czy np. nie mają przebicia od strony zasilania do radiatora (jest przebicie – źle odizolowany tranzystor od radiatora) itp.
Ustawiamy potencjometr biasu na max jego oporność, można się wpiąć miernikiem w rezystory r33 i r34 od strony elementów.

Zwieramy na krótko masę wejściową z masą zasilacza, inaczej będziemy mieć ok 15Vdc na wyjściu.

Podpinamy zasilanie ale tylko te niższe przez żarówki (ok 20-40W/230V) lub rezystory kilkanaście om, kilkanaście wat i włączamy, żarówki mocno zaświecą, sprawdzamy jeszcze raz potencjometr biasu czy na pewno jest w pozycji maxymalnego wskazania i poprawność połączeń, dalej to samo - błędy w montażu lub wadliwe elementy.


Do pomiaru biasu wpinamy się z rezystory emiterowe i ustawiamy ok 8mV.

Wyłączamy, podpinamy te drugie wyższe napięcie, bezpośrednio z transformatora do potrójnego złącza, ponownie układ włączamy ale bez rezystorów już i korygujemy bias.

Podłączenie (mój paint-cad):


Kilka foto:



Nie mam zdolności jako takich w pisaniu instrukcji, myślę że jest wystarczająca.
W razie jak by kto miał coś do dodania itp - pisać.
Bardziej techniczne pytania do Jaskiniowca ewentualnie tu: http://www.accuphase.com/contact/contact_us.html
:-)
 
Ostatnia edycja:
Czyli dla jasności poprawny montaż R26 i R30 powinien być w miejscach zaznaczonych na załączonym zdjęciu niżej (z wartościami wg. BOM)

e93e252krrp535lfvu88_1390417727.jpg
 
To jest wersja którą wszyscy mamy (nie sugerować się tą wyżej i wcześniej podaną):


I tak jak pisałem, nie ma żadnych problemów z uruchomieniem i użytkowaniem, pod warunkiem przyłożenia się do montażu i niekombinowania z częściami niewiadomego pochodzenia.

---------- Post dodany o 21:31 ---------- Poprzedni post o 20:24 ----------

http://www.youtube.com/watch?v=el13zJzpSQU
Filmik z uruchomienia (gó..o słychać ale cosik widać) :-)
 
Ostatnia edycja:
Podpinamy zasilanie ale tylko te niższe przez żarówki (ok 20-40W/230V) lub rezystory kilkanaście om, kilkanaście wat i włączamy, żarówki mocno zaświecą, sprawdzamy jeszcze raz potencjometr biasu czy na pewno jest w pozycji maxymalnego wskazania i poprawność połączeń, dalej to samo - błędy w montażu lub wadliwe elementy.

co mam rozumieć przez "dalej to samo", chodzi o te 15VDC na wyjściu?
 
Nie, o duży pobór prądu lub zwarcie w układzie na co wskazują świecące się mocno żarówki.
Na początku po podaniu zasilania na chwilę się zapalą zanim naładują się kondensatory.
 
Powrót
Góra