• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Przymierzam się do zrobienia kolumn frontowych i centralnego

O! Wprawdzie koszt samych głósników to 2000zł ale chyba warto. Razem ze zwrotą i budami zamkniesz się w kwocie do 3000zł. Skoro chcesz w przyszłości mieć centrala to również na tych przetwornikacj i na tej zwrotnicy. Więc zastanów się dobrze bo koszty frontowego 3.0 na takich przetwornikach do mąłych nie należą. Już tu byli tacy co na drogie stereo się napalali a jak przyszło pytać o centrala do takiego stereo to chcieli na daytonie lub stxie "dorabiać". Integralność kolumn frontowych w kinie to podstawa, więc albo wszystkie na tych samych revelatorach albo wybrać teraz coś tąńszego na stereo by później nie mieć problemów z wyjęciem gotówki w portfela na takiego samego centrala.
 
Wprowadźmy trochę logiki do naszych rozważań. Proponujesz gorsze jakościowo Daytony, żeby nie przyszedł na forum za kilka miechów i nie założył tematu takiego jak niedawno założony o marności dzwięku ze scan speaków za "miliony"?

Nie od tego tutaj jesteśmy byśmy brali na swoje barki również dogadzanie zdrowym lub chorym gustom muzycznym pytających. Nie obchodzi mnie czy będzie wstanie docenić te głośniki. Pyta się, to mu trzeba polecić coś dobrego w kwocie jaką posiada/jest chętny wydać. I to wszystko. Jedynym prewencyjnym czynem, jaki uchroni go od ewentualnego rozczarowania, jest znalezienie sklepu w Irlandii, który mu wypożyczy coś na takich przetwornikach i posłuchanie tego w domu. Tylko wtedy autor będzie wiedział czy warto wydać to siano na coś nowego.

zeby tylko sie nie okazalo ze bedzie dziura miedzy "basem" a "BASEM"
A gdzie ta dziura miałaby być jak Revelatory w 25 litrach do 37Hz z palcem w dupci ciągną?
 

Wolałbym żeby tweeter był metalowy

---------- Post dodany o 23:46 ---------- Poprzedni post o 23:38 ----------

O! Wprawdzie koszt samych głósników to 2000zł ale chyba warto. Razem ze zwrotą i budami zamkniesz się w kwocie do 3000zł. Skoro chcesz w przyszłości mieć centrala to również na tych przetwornikacj i na tej zwrotnicy. Więc zastanów się dobrze bo koszty frontowego 3.0 na takich przetwornikach do mąłych nie należą. Już tu byli tacy co na drogie stereo się napalali a jak przyszło pytać o centrala do takiego stereo to chcieli na daytonie lub stxie "dorabiać". Integralność kolumn frontowych w kinie to podstawa, więc albo wszystkie na tych samych revelatorach albo wybrać teraz coś tąńszego na stereo by później nie mieć problemów z wyjęciem gotówki w portfela na takiego samego centrala.

I tu się z tobą zgadzam. Tak jak napisałem wcześniej, wszystko w granicach zdrowego rozsądku. Wole trzymać się ustalonego budżetu. I tak zapewne nie będzie to moj ostatni zestaw. Poza tym na chwile obecna nie zamierzam zmieniać mojego starego wzmaka yamahy, a wypadałoby kupując lepsze przetworniki

---------- Post dodany 05.05.2013 o 02:28 ---------- Poprzedni post 04.05.2013 o 23:46 ----------

A słyszeliście przetworniki Visatona?
http://www.visaton.co.uk/index.php?route=product/category&path=124_61
 
Niedawno popelnilem zestaw na vifie NE180W oraz SB29RDCN. Bardzo uniwersalny zestaw. Mysle, ze glosnik wysokotonowy moglby Ci podpasowac. Glebi oraz prawdziwosci dzwieku nie uzyskasz z metalowych membran, a jezeli jeszcze chcialbys przy tym miec detaliczonosc, to tutaj tylko i wylacznie magnetostaty oraz ring radiatory wchodza w gre.
 
Niedawno popelnilem zestaw na vifie NE180W oraz SB29RDCN. Bardzo uniwersalny zestaw. Mysle, ze glosnik wysokotonowy moglby Ci podpasowac. Glebi oraz prawdziwosci dzwieku nie uzyskasz z metalowych membran, a jezeli jeszcze chcialbys przy tym miec detaliczonosc, to tutaj tylko i wylacznie magnetostaty oraz ring radiatory wchodza w gre.
Vifa NE180W ciekawa propozycja. Możesz podać mi linka sklepu gdzie mogę kupić tego tweetera? Wygląda na to ze już nie jest dostępny w sprzedaży

---------- Post dodany o 04:52 ---------- Poprzedni post o 04:45 ----------

Spox. Juz znalazlem. Czy to ten?
http://www.falconacoustics.co.uk/sb-acoustics-sb29rdnc-c000-4-tweeter.html

---------- Post dodany o 05:06 ---------- Poprzedni post o 04:52 ----------

Ten pierwszy to nie twoja półka cenowa a drugi to zbyt tani projekt przy twoim budżecie.

Ten pierwszy DIY kit BIJOU 170 kosztuje ok. 300 euro za pare. Ciekawie zapowiada się ceramiczny tweeter KE 25 SC. Opisują go jako 'ekstremalnie bogatego w detale i dokładnego w pracy'. Jakie było twoje doświadczenie?
http://www.visaton.co.uk/index.php?route=product/product&filter_name=Bijou 170&product_id=749
 
Ostatnia edycja:
Niesamowite jak w UK są ceny niższe niż w greltonie. Grelton, taka polska firma parająca się sprzedażą Visatonowskich głósników, ma KE za 534zł/szt a Al170 za 420zł/szt. To daje ponad 2 kafle za same głośniki. A ty mi dajesz jednego linka, na którym widać, że Anglik może to kupić taniej w przeliczeniu na polskie i niewspółmiernie taniej patrząc na średnie wypłaty w obydwu krajach. Co za polska nasza kochana.

Bijou to detale, dobra średnica i brak szeleszczenia, piaszczenia i wybijania się jakiegoś pasma ponad inne. Jedni powiedzą "miałki" dźwięk, ja mówię znakomity, pięknie oddający barwę instrumentów takich jak skrzypce czy gitara.

Z tego co się orientuję kity Visatonowskie oferują, komplet głośników, polutowaną zwrotnicę, terminale ale nie obudowę. Więc będziesz miał okazję zrobić budki stylistycznie podobne do subwoofera ;)

---------- Post dodany o 15:47 ---------- Poprzedni post o 15:33 ----------

EDYTA: To musi być jakaś promocja poniewaz Bijou z tańszym AL130 kosztuje 388pounds http://www.visaton.co.uk/index.php?route=product/product&path=126_73&product_id=467

Więc kit na Bijou 170 jest nienaturalnie tani. Ja bym brał bo okazja niesamowita dostać takie przetworniki za 1200zł.
 
Ostatnia edycja:
Wprowadźmy trochę logiki do naszych rozważań. Proponujesz gorsze jakościowo Daytony, żeby nie przyszedł na forum za kilka miechów i nie założył tematu takiego jak niedawno założony o marności dzwięku ze scan speaków za "miliony"?
zwroc uwage tutaj na 2 sprawy
1 - daytony sa "niewiele" gorsze od scanow
2 - kazdy poczatkujacy szuka efektownego grania a nie "nudnych" scanow

jak ktos ma jakiegos znajomego ktory przeprowadzi poczatkujacego przez te efektowne granie i zarazi/nauczy go delektowac sie dobrymi glosnikami to wtedy z czystym sumieniem mozna polecac scany
ale jak dasz zielonemu scany to albo je zakatuje, albo bedzie niezadowolony bo "nie cyka" i bas nie jest podkreslony



A gdzie ta dziura miałaby być jak Revelatory w 25 litrach do 37Hz z palcem w dupci ciągną?
znowu rozchodzi sie o nasze oczekiwania wobec basu
jak tobie takie polaczenie odpowiada to OK
ja bym tam mial braki albo w ilosci, albo w szybkosci basu. no chyba ze wezmiemy odpowiedni woofer z "tlustym" basem, np 18w8545


aluminiowe mozesz brac pod uwage. nawet yoshi ostatnio cos tam z AL170 robil
Więc kit na Bijou 170 jest nienaturalnie tani. Ja bym brał bo okazja niesamowita dostać takie przetworniki za 1200zł.
jezeli to faktycznie promocja to warto kupic 2 zestawy i sprzedac to w polsce taniej niz w greltonie
 
Podsumowując. Bijou 170 - małe monitorki za niewielką cene z dobrą średnicą i bardzo dobrą górą.
W chwili obecnej mam podłogówki Roth Oli40 z przeciętnym środkiem i mało detaliczną górą za to z dobrym mięsistym i szybkim basem (porównując do suba peerlesa)
Mam pewien pomysł , mam nadzieje że nie profanuje Visatona ;), mianowicie myślałem o 'przeszczepie' ke25 i al170 łacznie z dedykowaną zwrotnicą i zachowanie woofera rotha podłaczonego do orginalnej zwrotnicy.
Podłaczenie mogłbym dokonac poprzez obecny terminal biamp. Myślicie ze miało by to racje bytu? jak wygląda odcięcie
woofera rotha? nie będą się zbytnio nachodziły na siebie dzwieki?
Jeżeli myślicie ze np szkoda 'rozpruwać' oli40 to musze was poinformować że kupiłem nowe za 300 euro, natomiast teraz za używane, jednoroczne nie dostał bym więcej niż 120/150 euro
 
a moze nie kombinuj zanim nie posluchasz visatona?
nie sluchalem AL170 ale wydaje mi sie ze basu im nie zabraknie
 
Podsumowując. Bijou 170 - małe monitorki za niewielką cene z dobrą średnicą i bardzo dobrą górą.
W chwili obecnej mam podłogówki Roth Oli40 z przeciętnym środkiem i mało detaliczną górą za to z dobrym mięsistym i szybkim basem (porównując do suba peerlesa)
Mam pewien pomysł , mam nadzieje że nie profanuje Visatona ;), mianowicie myślałem o 'przeszczepie' ke25 i al170 łacznie z dedykowaną zwrotnicą i zachowanie woofera rotha podłaczonego do orginalnej zwrotnicy.
Podłaczenie mogłbym dokonac poprzez obecny terminal biamp. Myślicie ze miało by to racje bytu? jak wygląda odcięcie
woofera rotha? nie będą się zbytnio nachodziły na siebie dzwieki?
Jeżeli myślicie ze np szkoda 'rozpruwać' oli40 to musze was poinformować że kupiłem nowe za 300 euro, natomiast teraz za używane, jednoroczne nie dostał bym więcej niż 120/150 euro
Powiedziałbym za bardzo niewielką cenę. Jak się promocja skończy to ceną pójdzie powyżej 388 Funtów (czyli cenę Bijou z AL130, która jest jak najbardziej normalna przeliczając na cenę przetowrników na stronie UK Visatona) czyli grubo powyżej 1600zł z twojego budżetu. Sprawdź sobie ile kosztuje w funtach KE25 i Al170 w detalu.
 
Powiedziałbym za bardzo niewielką cenę. Jak się promocja skończy to ceną pójdzie powyżej 388 Funtów (czyli cenę Bijou z AL130, która jest jak najbardziej normalna przeliczając na cenę przetowrników na stronie UK Visatona) czyli grubo powyżej 1600zł z twojego budżetu. Sprawdź sobie ile kosztuje w funtach KE25 i Al170 w detalu.
za ke25 135euro za sztuke! czyli 270 za dwa gdzie caly kit moge miec za 285 euro razem z dostawa do domu. Natomiast al170 juz niedostepne. Jednak kupuje.
Co myslisz o polaczeniu roth oli40 z bijou?
 
Co myslisz o polaczeniu roth oli40 z bijou?
W ogóle sobie tym głowy nie zawracaj bo niestety jest to kiepski pomysł.

Bijou schodzą do 50Hz. Jest to bas zwarty, bez naleciałości charakterystycznych dla BR, punktowy jak przystało na zamkniętą budę nie schodzącą za nisko. Wszystkie najlepsze fajerwerki z przedziału 20-50Hz odtworzysz subem, którego odcięcie ustawisz na 50-60Hz. Na nowo skalibrujesz głośnośc suba oraz jego fazę i zgrają się bez problemów.
 
W ogóle sobie tym głowy nie zawracaj bo niestety jest to kiepski pomysł.

Bijou schodzą do 50Hz. Jest to bas zwarty, bez naleciałości charakterystycznych dla BR, punktowy jak przystało na zamkniętą budę nie schodzącą za nisko. Wszystkie najlepsze fajerwerki z przedziału 20-50Hz odtworzysz subem, którego odcięcie ustawisz na 50-60Hz. Na nowo skalibrujesz głośnośc suba oraz jego fazę i zgrają się bez problemów.

no to zajefajnie. juz mam pomysl na nowa obudowe :biggrin:

Edit
jak przystało na zamkniętą budę
ja tam widze br na schemacie
 
Powrót
Góra