• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Rodzaje wygłuszeń i ich zastosowanie

  • Autor wątku Autor wątku Raf
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
Tak-wstawiasz auto latem do garażu i już capi całe.... Do tego temperatura w przypadku ciemnych lakierów potrafi nieco upłynnić Bitex
No ale jak to w życiu bywa - każdy może sobie na tyle pozwolić na ile ma luźnej kasy .. Kompromisy bywają wskazane
 
Ostatnia edycja:
to czym chcesz robic ta konserwacje podwozia?

Smoła jako środek do zamazywania rdzy już dawno przestała być stosowana .
Niestety przyzwyczajeń mechaników tak szybko się nie zmienia .
A i sklepy nadal wciskają ludziom bitex bo to tanie ... To nic że niszczy fabrycznie nałożone zabezpieczenia woskowe ..
rok 2000 już dawno za nami i do większości pojazdów są dostępne osłony na płytę podłogową .

Gdyby to czarne paskudztwo było tak skuteczne jak głosili wielbiciele to powinniśmy mieć kraj pełen starych aut a ich już dawno nie ma.
Zgniły - progi ipłyta podłogowa szła w pierwszej kolejności .
A słabego komfortu pracy przy takim umazanym podwoziu już nie wspomnę .

Matami doskonale wygłusza się nadkola - gdy okleić obustronnie blachę efekty są wielkie
 
Ostatnia edycja:
Zakupiłem na razie STP Anticor Silver Solution o grubości 2 mm i zamierzam ich użyć od zewnętrznej strony, pod osłony plastikowe. Następnie okleję nimi też nadkola od strony kabiny.
 
W najbliższym czasie będę robił zabezp. antykorozyjne i zdejmował i czyścił nadkola więc pomyślałem o zastosowaniu przy tej okazji dodatkowych mat. wytłumiających pod plastikowymi osłonami. I tu proszę o pomoc - myślałem o Dynamat Extreme, no ale ta cena ;) Zastanawiam się nad GMS05. Zresztą myślę, że 2mm grubości to będzie max aby nic nie odstawało.
Jednak słyszałem też o masach głuszących, które można nanosić na zakola. Proszę o jakąś poradę co tam zastosować.
NOXUDOL 3100 posiada właściwości antykorozyjne i tłumiące.

Czy to samego wyciszania dźwięków z zewnątrz samochodu nada się filc techniczny (zamiast poroso)?
 
Mam zamiar wyciszyć podłogę w Passacie B5 (narazie tylko podłogę ponieważ muszę wyjąć dywan więc "przy okazji"), planuję dać maty bitumiczne (jako tłumik drgań) i na to poroso/filc (jako tłumik dźwięków z zewnątrz). Czy stosował ktoś filc techniczny i ma porównanie do poroso? Jaka jest w ogóle różnica między filcem a poroso?
 
kup zwykła gąbke dy tłumienia aut
tylko zamknieto komórkowa
polecam gms'a

nie uzywaj filcu bo namieknie i bedzie smierdział
 
filc fabrycznie jest uzywany do wygluszania aut
ale faktycznie w tuningu lepiej uzyc pianki o zamknietych porach

robimy obecnie etapami kompleksowe wygluszenie viano i filc dalismy tylko na dach
 
Też kiedyś dałem matę z filcem na dach .
Facet woził klientów na długich trasach - niestety filc zatrzymywał w sobie wszystkie "zapaszki" po pół roku z mozołem był usuwany i zastąpiony matami STP plus pianka o zamkniętych komórkach
 
No nie mówię o starej sparciałej :-) ceny nowych kołder czy poduszek z naturalna wełną wcale nie są takie drogie.
 
co bardziej wyciszy samochód od dźwięków z zewnątrz, maty APP/Boll + poroso czy GMS 05/07?
 
Powrót
Góra