• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Rower.... ....co wybrac i czym sie kierowacprzy wyborze?

Ja niedawno kupiłem amortyzator i opony - znalazłem sklep mający świetne ceny.

Ale jeszcze mi nawet nie odpisali a ja już wytrzymać nie mogę!!!
 
takero, uniwersalny to on nie jest, to jest rower do jazdy po trasie i po jakis wybojach i jakies gorki, napewno nie do ostrej jazdy. poprostu rower rekreacyjny :P zreszta Ci juz wszystko chyba wyjasnilem
 
Jak dla mnie uniwersalny = rower do miasta i wsi, jeśli chodzi o ostrą jazde to tylko przebiegi duże nabijam :D
 
nie jestem materiałoznawcą... może mi ktos wyjaśni o co chodzi w tych rodzajach aluminium??
np. ten kross ma ramę z aluminium 6061, ale widziałem też np. 7005
więc o co chodzi??
 
Pewnie chodzi o konkretny stop (duraluminium, magnal ?) , bo jak wiemy aluminium to stop glinu z m.in. magnezem, miedzią i manganem.
 
Najpowszechniej spotykane stopy to aluminium 7005 i 6061. Ramy wykonane z aluminium 6061 po procesie spawania przechodzą drogi, trzystopniowy proces obróbki cieplnej zwany T6.
Pierwszy stopień polega na tym, że ramy, w których w trakcie spawania powstają naprężenia w miejscach połączeń, trafiają do pieca, gdzie rozgrzewane są do temperatury bliskiej topnienia aluminium ok. 540 stopni Celsjusza. Po schłodzeniu ramy wracają na stoły miernicze w celu odtworzenia geometrii naruszonej procesem spawania, a następnie umieszczane są ponownie w piecu o temp. 180 stopni na okres 8 godzin.
Technologia ta poprawia znacznie własności fizyczne stopu 6061, umożliwiając zastosowanie mniejszej ilości surowca do wykonania ramy o zredukowanym, tym sposobem , ciężarze i lepszych parametrach technicznych .
Aluminium 7005 jest nieco droższe, jako surowiec, niż 6061, ale produkcja ram jest tańsza. Stop ten stosują producenci nie posiadający zaplecza technicznego w postaci pieców do wyżarzania. Ramy z aluminium 7005 są bowiem sezonowane przez okres kilku tygodni w temperaturze otoczenia. Będą one jednak nieco cięższe i nie tak sztywne jak te, które wykonane ze stopu 6061 T6.
No chyba jednak 6061 jest lepsze :)
Ale tak naprawde to wg mnie żadna różnica...
 
ja skacze na ramie ze stopu 6061 i powiem ze jest sztywna nic nie peka spawy sa mocne i to wszystko rama polskiego producenta kross :)
 
..... takze nosze sie z zamiarem kupna roweru .... mialby on sluzyc do jazdy w 80% po asfalcie, w 15% po ubitych drogach polnych a w 5% gorszej jakosci lesne drogi.... wiem ze chcialbym miec crossa bo ma 28calowe kola ...... ale teraz pytanie co by tu wybrac ?? w sumie znalazlem tylko dwa konkurujace ze soba rowery mianowicie
Unibike http://www.unibike.pl/rowery/crossfsgts.html

oraz Kross http://www.kross.pl/pl/rowery/rower_cross/specyfikacja.php?id=6

niby unibike jest tanszy ale z tego co wyczytalem to kross ma sztywniejsza rame i lepszy osprzet (widelec,kola) ale tak dziwnie ta rama w nim wyglada ... szczegolnie tylnie widelki taki jakis dziwny kat maja i wydaje sie jakby nie dala rady udzwignac moich 80kg..... moze doradzicie bo nie moge sie zdecydowac .... a moze jest tu na forum jakis fachowiec od ram ktory rozwialby moje watpliwosci co do tego kross`a
 
wiem wiem ..... jeszcze ze 3 lata temu firma kross zapychala hipermarkety rowerkami z full suspension i hamulcami tarczowymi za 499zl ..... ale wydaje mi sie ze teraz kross sie troche wybil .... swiadcza o tym 850tys sprzedanych rowerow w zeszlym roku ... glownie na export(francja holandia dania)... zreszta w tym rowerku co podalem to caly osprzet jest z gornej polki .... jakby osobno kupywac to by wyszlo grubo ponad 1700zl ..... chodzi mi tylko o ta rame ... bo geometrie ma jakas taka nietypowa ... prawde mowiac nigdzie nie widzialem takiej ramy u innych producentow

... poza tym 'wszystko co niepolskie miszkodzi'.... szkoda ze tonsil sie sprzedal ;(
 
1799zł bardzo mi sie podoba ..bedzie jeszcze lepsza wersja osprzetowa :)
ale to po swietach.
link do produktu: http://www.swiatroweru.pl/index.php?show=product&pid=725
725758886.jpg
 
piok, spokojnie udzwignie Cie ten kross, przeciez nie dawali by czegos co sie rozleci przy tak malej wadze... bez obaw mozesz kupic, pozatym masz gwarancje ktora uznaja w 99%, jezdzilem kiedys na podobnej ramie tylko ze pod 26cali nawet ba kakalem i lajtowo dawala rade :)

[ Dodano: 2006-04-16, 20:11 ]
Jq, ja skacze i jezdze wyczynowo na rowerze firmy kross i jakos nie nazekam ma osprzet ktory jest montowany w rowerach za 2,5 tys!! to chyba cos znaczy
 
Fatalna sprawa z tymi rowerami do 1000zł:
- kupują je ludzie co nie bardzo się na rowerach znają (wiem, bo sam dwa takie kupiłem)
- znacznie lepszym wyjściem jest składanie roweru częściowo z używanych części, lub kupienie używanego (ale do tego trzeba się trochę znać co wyklucza punkt pierwszy)

Generalnie jak chce się coś nowego, to nalepiej szukać czegoś bez amortyzatora z przodu, tylko na V-Brejkach (tarcze w rowerze za min 2000zł) i jak najlepszy osprzęt - amortyzator dokupić w przyszłości.

To jest podobnie ja z samochodami (a właśnie teraz mam ten problem) - kupić nowy najtańszy, który jest totalnym gratem, czy używany lepszej klasy, ale 10 letni. Jasne, ze takim Fiatem Pandą można jeździć wiele lat - zależy jak kto jeździ - to samo z rowerami...


A bTW - to moja nowa zabawka (a raczej po zmianach, bo nowa to nie jest):
 
Powrót
Góra