• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Rowery i akcesoria

Szkoda że u mnie zima wróciła bo bym już pośmigał... niestety nie mam czasu nawet wyjść z pracy na chwilę zeby coś pooglądać...

Znajomy poleca jeszcze UNIBIKE.... zna ktoś ??
 
tak, tez polecana marka
nie zwracaj uwagi na marke a patrz wprost na dane rowery
mi tam snieg nie przeszkadza :p
 
Tylko marka ramy, ja ramę akurat kupiłem biria, kiedyś polecane ma forum, resztę składałem i tak sobie rower długo kulal, w tym roku będzie trzeba przezornie coś w nim zrobić, a że rama na boku nie ma scot to nie jest to łakomy kąsek, a że na sramie x7 to inna sprawa.


Używacie jakiś konkretnych narzędzi do roweru czy zdajecie do serwisu?
 
ja do serwisu daje to czego sam nie zrobie
czyli centrowanie kola i raz linke na szybko wymienialem
za hydraulike zabralem sie sam, mimo ze pierwszy raz to robilem ;)
 
nie zwracaj uwagi na marke a patrz wprost na dane rowery

Na części przede wszystkim.

Jak tak sobie pooglądałem rowery do 2.000zł, to w niektórych są takie części których nie kupisz nigdzie (tych oryginalnych oczywiście), a nawet nie znajdziesz ich w sieci.
Zapewne to jest taki szrot (ta część) której by nikt nie kupił w sklepie, dlatego jest wsadzana do gotowca.
Ja już mam nauczkę gdy kupowałem pierwszy mój "lepszy" rower (bo tak naprawdę to wtedy o nowych rowerach nic nie wiedziałem), za 1,999zł.
Nie było w nim sterów maszynowych, platformy miały zwykłe łożyska a chwyty były gumowe bez zaczepów, amortyzator nadawał się tak naprawdę na śmietnik, a suport i piasty to najtańsze szroty były.

Teraz już wiem na co patrzeć i uważam, że za kwotę 2.000zł da radę kupić dobry rower.
Ale jak to w życiu bywa, każdy chce jak najtaniej... niestety to tak jak z głośnikami, parę stów więcej i mamy już coś zdecydowanie lepszego.
 
Za amora się nie zabieram jeszcze ale km tyle że wypadało by zmienić kasetę i łańcuch więc jakiś rozkuwacz i klucz do kasety by się przydał
 
Narzędzia rowerowe aż tak drogie nie są, warto je kupić od choćby po to aby nie jeździć po serwisach i tracić czas i pieniądze.
Rower to nie jakaś tam skomplikowana maszyna aby nie umieć jej naprawić mając odpowiednie narzędzia, każdy kto chodź trochę majsterkuje zdoła to zrobić.
Po za tym, na YT jest sporo filmików jak co rozkręcać.

Najtrudniejsza część do serwisowania to amortyzator.
Do wymiany zaś stery, gdyż trzeba mieć prasę aby je nabić (na siłę młotkiem też pójdzie, ale po co niszczyć nowe części).
 
Szastal, polecam Ci po zmianie założyć spinkę na łańcuch - bardzo wygodna sprawa :)
Stery można próbować skręcać śrubą/prętem zamiast nabijać, trochę więcej kontroli :P
 
Stery można próbować skręcać śrubą/prętem zamiast nabijać, trochę więcej kontroli :P

W sumie też racja :flapper:

Ja jestem ciekaw czy na wiosnę odkręcę jedną z platform... ostatnio przy próbie jej odkręcenia złamałem na niej klucz :D (wiem że tam są różne gwinty jak by co ;) )
Psikałem preparatami ale nic nie pomagało.
Bocian ma jakiś tam zamrażacz, może na to pójdzie.
 
Też właśnie myślę o zapince, ost testuje biały smar valvoline do łańcucha, ale fajnie było by go zdjąć i umyć, kiedyś jak zakładałem miałem pożyczony skuwacz ale teraz bym coś nabył, niestety przeważnie mam jonnesway ale do roweru nie bardzo mają narzędzia typu skuwacz, czy do kasety
 
Za amora się nie zabieram jeszcze
Po za tym, na YT jest sporo filmików jak co rozkręcać.
szukalem filmikow o moim amorku zeby sie upewnic czy aby napewno jest to olejowy... rozkrecali go kolesie co maja 2 lewe rece i jakos im sie udalo to zlozyc, wiec nie przejmuj sie tylko rozkrecaj ;)


Ja jestem ciekaw czy na wiosnę odkręcę jedną z platform... ostatnio przy próbie jej odkręcenia złamałem na niej klucz
nie bez powodu sa odwrotne gwinty. pedaly dokrecaja sie podczas jazdy
ale wezmiesz odpowiednie ramie i sie uda ;)
 
Mój amor ma jedną golen olejowa drugą powietrzną, jeszcze nie puszcza ale oringi i olej zmienić by się przydało a serwis tyle co pewnie nie jeden nowy można kupić
 
Ja jeżdżę, jak się człowiek rozgrzeje to nie czuć chłodu :) nie można się tylko zatrzymywać na dłużej żeby nie wystygnąć.
Najlepiej też jeździć po lasach.
Jak komuś nie daleko w okolice Puławy, Kazimierz Dolny, Janowiec to zapraszam.
 
Powrót
Góra