• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

sprzęt caraudio do subaru legacy

slawek213 nie każde radio ma 10A są n modele Alpine z bezpiecznikiem 15A.
Test tego soniaka:
https://www.youtube.com/watch?v=0zkLwQVHxfI
Moc RMS potwierdzona pomiarami.
Zdaje się że końcówki mocy w klasie D.
Wszystko fajnie ale jak to gra? nikt tego u nas jeszcze nie testował i czy w końcu Sony zrobiło grające radio po erze Xplodów?
 
Więc radio sony i głośniki które poleciłeś bez wzmacniacza, kable seryjne ;) coś wymyślę z tweeterami
możesz mi jeszcze polecić jakąś dobrą antenę na dach żeby dobrze ściągała fale ;)
 
możesz mi jeszcze polecić jakąś dobrą antenę na dach żeby dobrze ściągała fale
niestety ten temat dla mnie to nadal czarna magia
z nieznanych przyczyn jedna kombinacja gra idealnie w jednym aucie, a w drugim to samo polaczenie nie chce lapac fal po wyjechaniu z miasta :(
nie znam sie na tej dziedzinie elektroniki i nie wiem od czego to zalezy
a kombinowalismy juz z wieloma antenami i radiami :/
 
slawek213 nie każde radio ma 10A są n modele Alpine z bezpiecznikiem 15A.
Test tego soniaka:
https://www.youtube.com/watch?v=0zkLwQVHxfI
Moc RMS potwierdzona pomiarami.
Zdaje się że końcówki mocy w klasie D.
Wszystko fajnie ale jak to gra? nikt tego u nas jeszcze nie testował i czy w końcu Sony zrobiło grające radio po erze Xplodów?

Różnica pomiędzy 10A a 15A to 145W do 217,5W a to daje +1,76dB więcej no chyba że te 40W jest z klasy D przy niskich zniekształceniach.
Tak na prawdę to radia ze wzmacniaczami klasy AB dają 10W przy 1% a 10W do 40W to już 6dB co jest już słyszalne.
 
Ostatnia edycja:
tomek76k7 zamiast tylnich głośników zrób dobry przód a do bagażnika subik.
Zamiast tego Soniaka klasyczne radyjko i dobra 4-kanałowka na przód i suba.
 
chętnie bym tak zrobił lecz do bagażnika nic nie włożę bo mam go przeznaczony na inne cele więc zostają mi tylko drzwi

- - - - - aktualizacja - - - - -

Dziękuję wszystkim za podpowiedz a przede wszystkim Pawłowi ;)
 
slawek213 nie każde radio ma 10A są n modele Alpine z bezpiecznikiem 15A.
Test tego soniaka:
https://www.youtube.com/watch?v=0zkLwQVHxfI
Moc RMS potwierdzona pomiarami.
Zdaje się że końcówki mocy w klasie D.
Wszystko fajnie ale jak to gra? nikt tego u nas jeszcze nie testował i czy w końcu Sony zrobiło grające radio po erze Xplodów?

Pomiary trochę słabe
W której instalacji samochodowej masz min. 14,5V ? :)

- - - - - aktualizacja - - - - -

niestety ten temat dla mnie to nadal czarna magia
z nieznanych przyczyn jedna kombinacja gra idealnie w jednym aucie, a w drugim to samo polaczenie nie chce lapac fal po wyjechaniu z miasta :(
nie znam sie na tej dziedzinie elektroniki i nie wiem od czego to zalezy
a kombinowalismy juz z wieloma antenami i radiami :/

Może trzeba dostroić antenę ?
 
obecnie standardem jest alternator na 14,4v, wiec nie wiem w czym problem


napisz mi tylko jak a zaczne sie tym bawic :p

Bawiłem się tak tylko raz w życie i było to w ubiegłym wieku :)
Niewiele z tego zostało w mojej pamięci

A odnoście standardu , sprawdź proszę ile tak naprawdę jest w instalacji Twojego samochodu
Zwłaszcza po włączeniu świateł mijania :)
 
A odnoście standardu , sprawdź proszę ile tak naprawdę jest w instalacji Twojego samochodu
Zwłaszcza po włączeniu świateł mijania
jezeli masz mniej niz to co wychodzi z alternatora to instalacja do porpawy + sprawdz regulator!
od tego jest regulator napiecia w alternatorze zeby pilnowac te obciazenia
 
jezeli masz mniej niz to co wychodzi z alternatora to instalacja do porpawy + sprawdz regulator!
od tego jest regulator napiecia w alternatorze zeby pilnowac te obciazenia

Dlaczego tak uparcie odżegnujesz się od rzetelnych pomiarów ? :)
Użycie miernika zajmie Ci naprawdę niewiele czasu :rolleyes:
Jak już pomierzysz , to spróbuj to poprawić tak aby uzyskać te standardowe 14,4V
Przekonasz się wtedy , że przy standardowym alternatorze to nie takie proste i oczywiste
 
az z ciekawosci poszedlem sprawdzic

6713597de1dbaa387f5bdd3d83781475_1470673096.jpg

jak widac u mnie jest stary alternator 13,8v

2ab5eb6c6089fe4b67bd00658c227995.jpg

:P
 
Grubo ponad 90% samochodów osobowych z instalacją 12V ma napięcie w instalacji 13,5 do 13,8V
Gdybyś włączył światła mijania spadłoby jeszcze :)
Dlatego przyjmowanie takiego napięcia zasilania jak w tym linku na tubie to pomyłka
Gdyby pacjent założył rzeczywiste warunki pomiarowe , wartości mocy spadłyby znacznie
Większość producentów podaje moc dla jakichś napięć nie mających pokrycia w realnym świecie
To wygląda dobrze tylko w katalogu :)
 
Ostatnia edycja:
Powrót
Góra