Zawsze jak jest mowa o tych kolumnach znajdzie się ktoś kto wyrwie wątek z kontekstu i tylko na tym się skupia. a jeżeli miałby możliwość zebrałby wszystkie sztuki i zrobił z nich wielkie ognisko
Nie, to tylko koralzłoty bo mu gula chodzi że do tej pory nie jest w stanie wyprodukowac czegokolwiek co by się zblizyło brzmieniem i popularnością do Altusów 300. Na razie ich kopie sa zaledwie "zamiennikami" rynkowymi

---------- Post dodany o 19:10 ---------- Poprzedni post o 18:59 ----------
W niektórych piosenkach jest mniej basu i tak dziwnie słychać.
To o czym piszesz nazywa się efektem nosowści brzmienia albo spiewaniem do kubka

Jest wynikiem podbarwienia pasma zbyt szeroko rozciagniętycm rezonansem łamania membrany (break-up). Może być spowodowane nieodpowiednią filtracją albo po prostu własciwością głosnika niemozliwą do wyfiltrowania, lub ... przedobrzeniem z wyrównywaniem pasma filtrami zwrotnicy

---------- Post dodany o 19:16 ---------- Poprzedni post o 19:10 ----------
Zmniejszyłem kompensację bafflestep,
Kompensacja bf to mitologia. Głosnik w pomieszczeniu sam sobie kompensuje bf odbiciami od najblizszych powierzchni a poza tym zakres niski pasma jest z tego powodu i tak posiekany rezonansami i antyrezonansami. Wiec cała ta kompensacja prowadzi jedynie do zmniejszenia efektywnosci w zakresie średnio-wysokotonowym co nie każdy musi lubić, zwłaszcza w małych głosnichkach z których wysiskamy więcej basu ale kiepskiego.
---------- Post dodany o 19:30 ---------- Poprzedni post o 19:16 ----------
czemu nie ma wysokich, tylko jakby zza kotary i poszły rozmowy na GG czemu tak jest... każdy uważał że skopana zwrotka pokazałem pomiary i stwierdzam że tak ma być....
Powodem takiego grania nie jest skopana zwrotnica tylko konstruktor wierzący w "siłę brzmienia" płaskiej charakterystyki i kompensacji baffle-step, w tym celu wtykający gdzie popadnie obwody rezonansowe do filtrów III rzedu. Innymi słowy technika (forma) przerosła treść (brzmienie).
Najzabawniejsze jednak jest, że oba głosniki w MX140 mają nawkładane miedzi w obwody magnetyczne tyle że więcej już sie chyba nie da, właśnie w celu linearyzacji przebiegu impedancji co powinno także ułatwiać filtracje prostszymi.
Zbyt silna wiara w moc rezonatorów w zwrotnicy powoduje własnie takie "zmulenie" brzmienia.
Wykres charakterystyki kolumn ze strony producenta pokazuje szeroki zakres osłabienia efektywności na tonach wyższych-średnich, więc mimo starań wyrównano ją tak bardzo, że już przestała być równa.
---------- Post dodany o 19:40 ---------- Poprzedni post o 19:30 ----------
Każdy korektor degraduje dźwięk. Niestety ale to prawda absolutna. Najczęściej używany jest przez niedoświadczonych czy też początkujących
ooooszywiście

I zapewne dlatego TaCt buduje hi-endowe systemy cyfrowe z korektorami akustyki RSC działającymi bezposrednio w DAC

---------- Post dodany o 19:49 ---------- Poprzedni post o 19:40 ----------
Taaa Radmory są wyznacznikiem jakości
Na razie nie zblizyliscie się nawet w okolice jakości Davisa i Dynaudio, których Radmor używał już 15 lat temu. Wiec czemu służa takie bezsensowne przytyki?
---------- Post dodany o 20:00 ---------- Poprzedni post o 19:49 ----------
Nie na temat...
| | Już tak zrobiłem, podbicie nadal jest. Muszę je zmniejszyć przynajmniej o 3 dB. Zwiększając obudowę sugerowałem się Staffami. One mają dość dużą objętość. Nawet wydaje się, że za dużą jak na taki głośnik. Słyszałem klony Totem Mite i one także mają to podbarwienie. Jest na tyle irytujące, że już nie do przyjęcia. Spróbuję powiększyć obudowę, najwyżej ją zmniejszę przegrodą. | |
Najpierw sprawdź sobie symulacja obudowy w WinIsd. Może chodzic o podniesienie charakterystyki zwiazane ze zbyt wysokim strojeniem w zbyt małej obudowie. Albo cechami głośnika - na przykład głosniki o wysokim Bl i Qts powyżej 0,4 a dosc niskim Vas trudniejsze do strojenia w BR. Wtedy pomóc może odpowiednio dobrana obudowa TL.
Ale może to być także efekt działania pomieszczenia.
---------- Post dodany o 20:07 ---------- Poprzedni post o 20:00 ----------
jeśli chodzi o 18-140-AWX, to one idealnie powinny sprawdzic się w monitorach 15 litrów BR gdzi eprzy strojeniu na 42 Hz otrzymamy pasmo liniowe do 47 Hz. Jest to bardzo dobry rezultat. Wymaga tylko popracowania nad tunelem bo powinien byc dostatecznie duzy.