• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

TDA7294 w subie -prosto i tanio dla kazdego.

  • Autor wątku Autor wątku irek
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
Panowie dzięki za wcześniejsze rady. Dolutowanie elementów o których pisał Paweł S. poskutkowało tym, że wzmacniacz zaczął w końcu grać. Ale pojawił się problem. Po uruchomieniu wzmacniacza okazało się że radiator jest za mały bo strasznie się grzał. POstanowiłem go wyniemić na większy. Wylutwałem kondy żeby miec dostęp do śrubek, zamontowałem radiator i przylutowałem wszystko z powrotem ale teraz wzmacniacz nie gra już tak jak powinien. Gra bardzo cicho, że dopiero przy maksymalnym odkręceniu potencjometru cokolwiek słychać, a poza tym straszne trzaski słychać. W czym może być problem. Zapewne coś uszkodziłem ale nie wiem co. Prosił bym o jakąkolwiek pomoc :sad:
 
Powinieneś mieć jeszcze podkładkę mikową albo inną izolującą.
Miałeś ogromne szczęście, że wcześniej nic nie trzasnęło.
 
Songokan napisał:
Między TDA a radiatorem mam tylko pastę termoprzewodzącą, wcześniej było tak samo i grało
ale radiator nie jest podlaczony do niczego?
na obudowie TDA jest ujemne zasilanie. jak polaczysz radiator z masa to cos pojdzie sie j... z dymem :P
 
Dopiero teraz znalazłem czas by zakonczyć to co rozpoczołem, panel do suba.

Ehhh już się ucieszyłem że jest ok.
Podłączam wszystko, odpalam i jest ok zero brumu,hmm ale coś dioda led mi nie swieciła, okazało się że jest na niej zwarcia, poprawiłem luty, odpalam a tu dupa nadal brum, który ustaje przy włączeniu filtra.
Przy odłączonym źródle brum jest nadal.


Może to być poprzez nieekranowane kabelki? A właśnie jeśli chodzi o ekranowane kable to ekran zawsze łącze z masą?
 
Podłączyłem obudowę panelu do masy i brum znacznie ustąpił :smile:
Teraz jest taki, że rośnie do pewnego poziomu przy kręceniu potencjometrem volume.

Jakieś rady mi jeszcze dacie? Może podłączenie obudowy potka do masy?
 
Pawel S., mam prowadnice połączoną do potencjometru za pomocą plastikowej tulei.
Sub już gra :] Ale coś mi brakuje, muszę pokombinować z ustawieniem bądź litrażem.


Kucze musze zrobić coś z tym brumem bo auto wyłączenie mi nie działa przez to.

Może jakiś kondensator?

I dupa.
Próbowałem jakoś usunąć ten lekki brum. Wszystkie kabelki gdzie idzie sygnał wymieniłem na ekranowane.
Odpalam próbnie i działa ale brum jest większy. Hmm... Wtedy odlutowałem kable od wejścia wysokopoziomowego na płytce, dla sprawdzenia czy wtedy też brumi <Tu tkwi błąd?>. Włączam i cisza. Nic nie brumi, ale po chwili zaczęło coś strzelać w głośniku, wyłączyłem wzmacniacz na wyłączniki. Włączam jeszcze raz bez głośnika dioda led zaczęła migać, znowy wyłączyłem i po chwili pach, coś zaiskrzyło od strony elementów, tylko nie wiem gdzie bo miałem widok na stronę ścieżek. Nigdzie nie widać nic upalonego, a ten błysk wyglądał jak by był w okolicach potka volume.
Teraz, wzmacniacz nie załącza przekaźnika, dioda led nie świeci. Co począć?

[ Dodano: 2009-07-18, 19:34 ]
Dodam że nie wybiło mi bezpiecznika - 2A szybki. Ehhh... coś będę musiał podubac i to rozkminić :]
 
Witam

Chciałbym spróbować zrobić ten wzmacniacz i mam pytanie dotyczące kilku elementów a dokładnie:
- jakiej mocy powinny być diody zenera, oraz co oznacza to oznaczenie diody" Zener 5V6 " i jaka ma byc jej moc.
To samo pytanie dotyczy mocy rezystorów w tym układzie.
Pytanie pewnie lamerskie, ale z elektroniki jestem raczej zielony :lol:

Jak na to patrze dalej to z niektórymi kondensatorami też mam problem jakie to dokładnie mają być :oops:

Z góry dzięki za pomoc
 
5v6 to 5,6v podobny zapis stosuje sie np w kondensatorach i 2n2 oznacza 2,2nF a to dlatego ze przecinek latwo zgubic, zatrzec albo przeoczyc.
 
Dzięki faktycznie teraz rozumiem, a z tymi mocami diód i rezystorów to jakie mają być?
 
jezeli nie jest opisane to moce tych elementow uznaje sie za standardowe
czyli rezystory np 1/4w (nie wiem czy 1/8 tez sie nadaje) oraz najtansze diody - jak dasz kartke w sklepie to powinni wiedziec (no chyba ze tez ktos zielony bedzie)
 
Powrót
Góra