• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

TDA7294 w subie -prosto i tanio dla kazdego.

  • Autor wątku Autor wątku irek
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
to mam pytanie co to jest to czarne cos na zdjeciu gotowej plytki w poblizu LED1

jest to FOT1 i LED1 owiniete razem w koszulke termokurczliwa
jak nie zamierzam robic wyjscia glosnikowego to moge poprostu pominac:
R5 R11 R23 R32 R7 R7A R27 R27A czy moze jeszcze jakies elementy sa do pominiecia?
to jest WEJSCIE a nie WYJSCIE, jezeli nie potrzebujesz WEJSCIA wysokopoziomowego to nie musisz montowac rezystorow o ktorych wspomniales
 
a jakie wartosci DZ1 DZ3 R10 dobieraliscie?

ogolnie mozna wogole tego nie montowac tzn DZ1 DZ3 R10 LED1 oraz fotorezystor (5616) ??

---------- Post dodany o 11:37 ---------- Poprzedni post o 06:31 ----------

Na wstepie z reka na sercu pisze ze przeczytalem CALUSIENKI ten temat a pytania ktore zadaje chcialbym aby byly takim mini streszczeniem tematu dla osob ktore beda mialy w przyszlosci podobne problemy.

PYTANIE 1:
W jednym z postow jest napisane:
W mostku TDA opornik 10om nie ma zadnego znaczenia moze byc cokolwiek w okolicy tej wartosci. Wazniejszy juz jest uklad RC (zazwyczaj 10om+100n) rownolegly do glosnika ktory zmniejsza podwzbudzanie TDA na glosnikach o duzej indykcyjnosci cewki.

Prosze o informacje odnosnie tego ukladu RC, tzn czy stosowac go przy glosniku 22-140-8-SCX czy nie stosowac?

PYTANIE 2:
Odnosnie Trafa czowania bo jedni pisali zeby wywalic sam TR1 inni zeby wywalic prawie wszystko LUB NAWET WSZYSTKO Z UKLADU ZASILACZA CZOWANIA

TO W KONCU CO MOZNA WYWALIC A CO BEZWZGLEDNIE MUSI ZOSTAC????????????????????

PYTANIE 3:
W wersji 2xTDA trzeba stosowac 2 radiatory jeden na drugim czy jeden radiator czy moze z wentylatorkiem ktory pewnie troszke bedzie buczal...

PYTANIE 4:
Kondensatory odpowiedzialne za subsonic to: C1 C7 C17 C18 C28 ?
470nF - 33Hz, 680nF - 25Hz lub 1uF - 19Hz. Przez Irka standardowo wybierane 25Hz.

PYTANIE 5:
Polecacie montowanie optycznego limitera czy tez jego olanie?
(w sklad optycznego limitera wchodza: DZ1 DZ3 R10 LED1 oraz fotorezystor (5616) ??) MONTUJECIE TO CZY NIE? Wiem ze Pawlowi Irek pisal ze sam tego nie montuje a mimo wszystko zdjecie gotowego ukladu posiada ten limiter :p

PYTANIE 6:
Kondensatory C27 i C26 montujemy od spodu plytki tzn od sciezek?
Jakie jeszcze elementy montujemy od strony druku?
BEZPIECZNIK 100mA PTC1 (do druku) ??? NA ZDJECIU JEST PO NORMALNEJ STRONIE... WIEC CO TO DO DRUKU MA ZNACZYC?

PYTANIE 7:
Jakie elementy wymagaja podlaczenia do blachy panelu?
Zakladam ze radiator na TDA bede oddzielal podkladka mikowa wiec wielokrotnie bylo pisane ze w takim wypadku on ma byc uziemiony do tej blachy.

PYTANIE 8:
Zasilenie 22-140-8-SCX na wzmacniaczu 2xTDA najlepiej zrobic trafem 2x24 200W czy tez moze 2x26 tak jak to niektorzy pisali....?? jakies doswiadczenia??

POZDRAWIAM

---------- Post dodany o 12:13 ---------- Poprzedni post o 11:37 ----------

BEZPIECZNIK 100mA PTC1 (do druku) ??? NA ZDJECIU JEST PO NORMALNEJ STRONIE... WIEC CO TO DO DRUKU MA ZNACZYC?

To juz nie wazne :) juz wyszukalem w necie o co chodzi... :)
 
ad 1 - nie wiem o co chodzi
ad 2 - wywal caly zasilacz czuwania
ad 3 - jeden radiator + podkladki mikowe na TDA
ja uzylem radiatora od kompa + prosty sterownik wentylatora. tylko ze mialem niskie napiecie - ok 22-23VAC
ad 4 - tak to irek zapisal w instrukcji
ad 5 - to zalezy od ciebie i twojego sluchu. jezeli masz dobry sluch i przy przesterowaniu glosnika przyciszasz to nie musisz montowac. jak jestes z tych co podglasniaja na maxa i niczym sie nie przejmuja to lepiej zamontuj - oszczedzisz na glosnikach ;)
ad 6 - tak, lutujesz do sciezek. bezpiecznik "do druku" oznacza ze jest przystosowany do wlutowania w plytke drukowana (PCB). lutujesz normalnie
ad 7 - potencjometry, gniazdo RCA, przelaczniki no i sama blacha do masy w zasilaczu ;)
ad 8 - przy 26v bedzie sie mocniej grzal czyli bedziesz musial uzyc wiekszego radiatora
 
DZIEKI WIELKIE ZA ODPOWIEDZI, ale mam jeszcze takie pytania pomicnicze:)

CD PYTANIA 1:
Chodzi dokladnie o ten post: http://diyaudio.pl/showthread.php/2...a-kazdego.?p=165636&highlight=10om#post165636
Irek wspomina o opcji zastosowania ukladu RC rownolegle na wejsciu glosnika... robicie to czy nie? przypominam ze ja bede stosowal 22-140-8-scx i nie wiem czy dla takiego glosnika jest to konieczne:)

CD PYTANIA 2:
Mozna wywalic wszystkie elementy ze schematu? czyli nawet ZL5 i ZL7?
Pawle S. Ty w swoim ukladzie stosujesz ten zasilacz czy go wywaliles?

CD PYTANIA 3:
Macie jakies gotowe rozwiazania dla wentylatorow na 12 V? Ale rozumiem ze odpowiednio duzy radiatorek wystarczy i nie ma potrzeby montowania wentylatorka, tak?

CD PYTANIA 6:
Jakie elementy montujemy od strony sciezek?

CD PYTANIA 7:
Za uziemienia tych elementow odpowiadaja jakies nozki?
 
ad 1 - NIE. w naszym przypadku jest to nie potrzebne
ad 2 - tak, trafo podlaczysz bezposrednio do ZL8
ja mialem takie trafko wiec go zrobilem. jakbym musial kupowac to bym tego nie montowal
ad 3 - dajesz radiator ze sklepu i nic wiecej nie kombinujesz. ja robilem z czesci z odzysku i dlatego taki dalem
ad 6 - przeciez sam napisales ze 2 kondy
ad 7 - nie, masa zasilania
 
Powiem szczerze ze dalej nie bardzo kumam odp na pytanie 7. Mozesz tak bardziej łopatologicznie tzn jak juz zlutuje sobie plytke to co mam dalej zrobic tzn sa wszystkie elementy przylutowane do plytki, radiatorek zamontowany i odizolowany podkladkami mikowymi, glosniczek podlaczony i przykrecony, i zamierzam calosc przyczepic do blachy panelu tzn mam otwory itd :-)

Za pozostale odpowiedzi bardzo Tobie dziekuje, jestes wielki! Mysle ze sie okaza pomocne wszystkim ktorzy beda robili ten uklad, bo sa to pytania ktore odrazu mi sie nasunely po obejrzeniu calego projektu.

Jeszcze jedno, czy jak juz zmontuje wszystko z trafem 2x24 to moge przetestowac uklad na glosniczku 5,6ohmowym czy cos sie spali? Oczywiscie odkrecanie wzmacniacza na maxa nie wchodzi w gre, chcialbym tylko zobaczyc czy zadziala i dopiero zamowic glosnik z stx.

Pozdrawiam :-)
 
Powiem szczerze ze dalej nie bardzo kumam odp na pytanie 7.

podlacz pod cokolwiek co jest oznaczone jako GND!
jak nie wiedz gdzie to od spodu podlacz do sciezki laczacej 2 duze kondy

czy jak juz zmontuje wszystko z trafem 2x24 to moge przetestowac uklad na glosniczku 5,6ohmowym czy cos sie spali?
Re=5,6ohm? jezeli tak to ten glosnik znamionowo jest 8ohm czyli bedzie OK ;)
 
To masz TDA uszkodzone w takim razie, wywal nie, bo uszkodzisz sobie wszystko co pod nie podłączysz. Na wyjściu powinno być napięcie AC i DC w śladowej ilości.

Właśnie wymieniłem TDA i mam teraz 35.3V stałego na wyjściu głośnikowym :/

(mój przypadek - str. 79)
 
To masz na 100% błąd montażowy - szukaj odwrotnie wlutowanych kondensatorów elektrolitycznych, szukaj zwarć na płytce.
 
Pytanko
Czy moge zamist kondensatora elektrolitycznego 47uF 25V zastosowac kondensator elektrolityczny 100uF 25V???

---------- Post dodany o 20:16 ---------- Poprzedni post o 19:36 ----------

Sorka glupoty :) prosze skasowac post :d
 
moze byc, zmieni to czas wlaczania sie wzmacniacza (uklad STBY, MUTE)

mam nadzieje ze wiesz ze moze to byc 47uF ale na WYZSZE napiecie?
 
Witam ponownie :)
wlasnie jestem w trakcie lutowania :D
mam takie pytanko, czy jak zlutuje wszystko co jest na plytce wlacznie z opcjonalnymi elementami to czy jest mozliwosc sprawdzenia calego ukladu UWAGA BEZ TRAFA TOROIDALNEGO??? mozna jakos go przetestowac tak wstepnie czy sie jakies elementy nie zepsuly podczas montazu czy cos?
Obecnie mam SUB Canton AS-5, jesli cos moge przez niego podlaczyc bez ryzyka spalenia go to by bylo super.

P.S.
jak dojda do mnie zamowione czesci ze sklepu internetowego to polece Wam fajny sklepik, ale najpierw sam sie musze przekonac czy warto polecic...

Pozdrawiam

---------- Post dodany o 16:53 ---------- Poprzedni post o 11:58 ----------

Pytanko odnosnie przekaznika
czy to istotne ilos tykowy bedzie ten przekaznik 24V?
bo znalazlem taki: http://www.smdopto.pl/sklep/?5505,przekaznik-24v-jqx115f-024-2zs4-2st
oraz taki http://www.smdopto.pl/sklep/?5452,przekaznik-rm-85p-24v-16a-wodoodporny

roznia sie cena, oba sa 24V, jeden ma 8 a drugi 16A, z tym ze jeden jest jedno stykowy a drugi dwustykowy
 
a zwrociles uwage do czego ta dioda sluzy?
skoro uzyjesz wiekszej niz 12v to napiecie zasilania wzmacniaczy operacyjnych tez bedzie wieksze niz 12v
a czy one to wytrzymaja?
ja bym poszedl do sklepu i wydal 20-40gr na zenery 12v
 
No to konkretnie prosze o podpowiedz ktory przekaznik wybrac:
Przekaźnik 24V JQX115F/024-2ZS4-2ST ten ma 2 styki przelaczne
czy
Przekaznik RM-96Z 24V 8A ten ma 1 sztyk zwierny
 
Witam,

Czy ktoś się może orientuje ile wyniesie koszt złożenia tego wzmacniacza na dzień dzisiejszy?
 
Ciężko powiedzieć. Wszystko zależy gdzie kupisz części. Jeżeli w sieci np. tme.eu to załóżmy przy kupnie rezystorów będziesz musiał ich wziąć co najmniej 100 sztuk co podniesie Ci cenę do kilku złotych. Popatrz w sieci, albo w elektronicznym u siebie i będziesz wiedział na czym stoisz.
Ceny jednego podzespołu mogą być różne w różnych częściach kraju.
 
co do sklepu ja polecam lispol mają swoją stronę i są na allegro, ceny bardzo korzystnie tania i szybka wysyłka
 
ja robilem swoj ze smieci gdzie wiekszosc rzeczy mialem... dokupiona drobnica w lokalnym sklepie kosztowala 30-40zl
tak wiec mysle ze w kwocie 60-100zl sie zmiescisz kupujac w tanich sklepach internetowych
 
Powrót
Góra