• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Tonsil wraca do gry :)

UWAGI PANA ADMINISTRATORA
Naganiacze z Pylon daliście plamę na audiostereo. To pokazuje jak bardzo oszukujecie. Jaki frajer kupi wasze klumny czytając opinię Ania22 z tego linku:
http://www.audiostereo.pl/klub-kolum.../page__st__750
Smiech na całego - Ania22 kupiła pierwsze Pylony o godz. 16.02 a 3 minuty pózniej kupiła następne Pylony i co najśmieśniejsze w 3 mintuty wymieniła wszsystkie kable wzmacniacze oraz cd w swoim domu heeee, japier....
To pokazuje jak naganiacze pogubili się w tej obrzydliwej manipulacji.
a co to ma wspolnego z tonsilem?!

nie bedziemy tutaj tolerowac takiego zachowania!
 
Albo ktoś pomylił się w opisie albo projektowali go dla żartu.
X-max +-0,5mm?? widziałem głośniki wysokotonowe z większym X-max....

Tak gruby nabiegunnik (8mm) przy tak słabym układzie magnetycznym to ukłon w stronę wysokich zniekształceń - X-max na poziomie 0,5mm też dołoży swoje a jak by tego było mało to jeszcze brak dekompresji w rdzeniu i ta sama membrana od ~40 lat i kosz do którego nadal trzeba stosować pierścień maskujący.
Tak ma wyglądać nowy głośnik?
 
Zabrzmiało jak uzasadnienie dlaczego konkurencja jednak nie upadnie :-)
Jeśli chodzi o głośnik GDN 20/50/1 Tonsila i ten nowy wynalazek (GDN 20/55/2 do niego podobny) to jest głośnik sprzed 40 lat i chyba właśnie po to został zbudowany jako wymiennik dla tych głośników sprzed 40 lat.
Kiedyś tak właśnie budowane były głośniki zwłaszcza te mające obsługiwać jak najszersze możliwe pasmo. Jest w nim także bardzo mała cewka jak na rozmiar membrany (1" przy 8" rozmiarze głośnika).
Jeśli chodzi o wychylenie liniowe to są także głośniki które mają je na poziomie 0mm i jakoś jednak działają. Cieszy że budując taki głośnik nie skorzystali z pokusy zmiany normy dzięki której podawaliby wychylenie maksymalne jak konkurencja - czyli z sufitu. Ale jednocześnie trochę irytujące że nie skusili się na wprowadzenie modelu o rzeczywiście lepszych parametrach.

Tym głośnikiem prawdopodobnie chcą zdobyć klientów wykonujących serwisowanie bardzo wiekowych już zestawów Tonsil. Bardzo miły gest z ich strony ale dla wąskiej grupy fascynatów, więc ten głośnik to niewielka "nowość". Raczej nowa "starość".

- - - - - aktualizacja - - - - -

Altusy są w dziale Hi-END, chyba zacznę zbierać kasę.

Moim zdaniem nie trafili z tymi Altusami. Nie powtórzą sukcesu poprzedników na pewno.
Prawdopodobnie użyli modyfikowanego GDN 30/100/11 uzyskując niewydętą charakterystykę SPL w jeszcze większej obudowie niż w Altus 300. W czasach kiedy moda na zestawy głośnikowe do 6000zł. idzie w kierunku przeciwnym. Powinni raczej zmierzać do maksymalnego zmniejszania obudowy. Sensowniejsze przebiegi spl mieliby z głośnika GDN 30/120/1 i jego modyfikacji - w mniejszej obudowie. I akurat rezygnacja z niezłego głośnika tubowego też jest odebraniem cechy wizualnej i akustycznej - te głośniki wcale nie brzmiały źle, pod pewnymi względami lepiej od kopułkowych.
Jeśli miało być przy okazji oryginalnie (już jest oryginalnie, bo mało który poważny producent używa dziś 12" w kolumnach do 6000zł., ale mogło być bardziej) to mogli popracować nad wygładzeniem przebiegu GDWT 9/100F. Mieli by konstrukcje bardziej funkcjonalną i w oryginalnej koncepcji akustycznej.
 
Ostatnia edycja:
Cieszy że budując taki głośnik nie skorzystali z pokusy zmiany normy dzięki której podawaliby wychylenie maksymalne jak konkurencja - czyli z sufitu.
he?? :???:


Tym głośnikiem prawdopodobnie chcą zdobyć klientów wykonujących serwisowanie bardzo wiekowych już zestawów Tonsil.
przeciez ich duze glosniki juz od dawna tylko do tego sluza!
jedynie mniejsze woofery byly rozwijane


Moim zdaniem nie trafili z tymi Altusami. Nie powtórzą sukcesu poprzedników na pewno.
dlatego pewnie ta cena i sztuczne pchanie ich w hi-end


I akurat rezygnacja z niezłego głośnika tubowego
no wez nie przesadzaj!
 
Altusy powinny zostać altusami a nie zrobili z nich pseudo hajendowe kolumny malując na popularny dzisiaj lakier a'la piano.
Cena z kosmosu, ale liczą pewnie na ludzi z sentymentem i wejście w nową erę z nowym altusem :D
 
no wez nie przesadzaj!

Dopiero sie rozkręcam! :)
Uważam że ten konkretnie głośnik czyli driver budowany dla Eminence pod nazwą AP:50, jest najlepszą wysokotonówką z Tonsila. Konstrukcja opatentowana - konkretnie patent jest na kształt wewnętrznego korektora. Mogliby poćwiczyć jeszcze nad kształtem tuby oraz ogólnie nad estetyką. Głośniki tubowe tego typu maja wiele zalet i do 3 drożnych zestawów nadają się dobrze. jedynym popularnym producentem który konsekwentnie stosuje tubki wysokotonowe o podobnej konstrukcji (bez odwróconej komory kompresyjnej)jest Triangle. Poza nimi to już egzotyka - na przykład bardzo podobny konstrukcyjnie do GDWT 9/100FP jest najtańszy Fostex ale i tak droższy, widziałem go raz dawno temu w jakichś francuskich kolumnach niszowego producenta - pracował chyba z 6" Seasem polipropylenowym..
Natomiast Drivery Tonsila stosuje WLM i ZuAudio. Pierwszy - w zestawie Eminenca, który ma taki właśnie koncentryczny monitor estradowy w ofercie, a drugi - stosuje je z metalową tubką ładniejszą od plastikowego oryginału ale chyba bez żadnych zmian kształtu.

- - - - - aktualizacja - - - - -

Altusy powinny zostać altusami a nie zrobili z nich pseudo hajendowe kolumny malując na popularny dzisiaj lakier a'la piano.
Cena z kosmosu, ale liczą pewnie na ludzi z sentymentem i wejście w nową erę z nowym altusem :D

Lakier mogliby wymyślić mniej się narzucający, bo rzeczywiście wygląda jakby koniecznie odczuli przymus wykonania jakiejś kosztownej zmiany - w tym przypadku padło na lakier. Ale kształt obudowy z giętymi ścianami jest w porządku, w tak wielkich obudowach to zaleta. Tylko właśnie te obudowy są za wielkie. Moim zdaniem postawili na niewłaściwy głośnik. Powinni zastosować jakąś modyfikacje GDN 30/120/1 tylko przerobionego wzorniczo jak GDN 30/80/2 z New Midlton. Myślę ze dałoby się wtedy zmieścić tego Altusa w 70-80 litrowej obudowie a może nawet mniejszej - mogłaby być smuklejsza i głębsza.
 
Ostatnia edycja:
Bardzo dziwne jest to, ze nam (Polakom) ten wysoki nie pasuje a w konstrukcji austriackiej (wlm) robi furorę
Mysle, ze to warte jest przemyślenia i refleksji
 
dla mnie najlepsza tuba to ten duży prostokąt - da się tego nawet sluchac

Ta duża tuba (12-19) przykręcana jest do tego samego drivera w wersji dla Eminence i nazywa się wg nomenklatury Tonsila GDWT lub GTC 12-19/100. W Wersji tonsilowskiej do tej tuby przykręcany był inny driver z większym pierścieniem magnetycznym lub z dwoma magnesami i głośnik nazywał się wtedy GDWT 12-19/150

Eminence ma jeszcze w ofercie tubę kwadratową do tego drivera oraz przejściówkę AP:3 - taki sztyft gwintowany który pozwala przykręcić driver do praktycznie dowolnej tuby z gwintem wewnętrznym. Jest też wersja drivera AP:50 z gwintem zewnętrznym pozwalającym przykręcić wiele rożnych tub do driverów 1" i oczywiście wkręcić go do obwodu głośników nisko-średniotonowych Eminence w układzie koncentrycznym.
Trzeba jednak brać pod uwagę że te głośniki Eminence nazywa supertweeter - tak naprawdę w technice estradowej obsługują najwyższy skraj pasma. Choć ten z prostokątną tubą bez problemów może pracować od 2k hz w zestawach domowych - tylko zwrotnica powinna być bardziej nietypowa, można nawet zastosować filtr środkowo przepustowy 18/6 db/okt żeby wyrównać przebieg spl.
Wersje z tubką 9/100 oczywiście tak nisko nie powinny być filtrowane ale w zestawach 3 drożnych to nie jest wadą.

- - - - - aktualizacja - - - - -

a tak wygląda zestawienie tych driverów na stronie Eminence

Supertweetery Eminence
http://www.eminence.com/pro-audio/hf-products-components/supertweeters/

i driver APT:50 w nowej wersji z gwintem zewnętrznym - ten konkretnie gwint służy przede wszystkim do wkręcenia drivera w obwód głośnika niskośredniotonowego - czyli tego który stosuje WLM
http://www.eminence.com/speakers/driver-detail/?model=APT50

Nie jestem pewien czy ten driver jest produktem Tonsila. Poprzednie wersje z gwintem wewnętrznym na pewno były produkowane przez Tonsil.

Supertweetery Eminence są również sprzedawane obecnie przez Tonsil i można tez kupić przejściówkę drivera AP:3 z gwintu wewnętrznego na zewnętrzny.

- - - - - aktualizacja - - - - -

Te głośniki maja jedną wadę w zastosowaniach domowych - są brzydko wykonane. Wyglądają jak czołg T-34 z bliska. Do zastosowań hi-fi ten sztyft fazowy powinien być wypolerowany na lustro albo anodyzowany w różnych kolorach.
 
W Wersji tonsilowskiej do tej tuby przykręcany był inny driver z większym pierścieniem magnetycznym lub z dwoma magnesami i głośnik nazywał się wtedy GDWT 12-19/150
o tego mi chodzilo. tego dalo sie juz sluchac ;)
ten w altusach mi nadal nie pasowal, chociaz duzo lepszy niz te klasyczne GDWT
ale moze to nadal wina aplikacji? nie mialem go i nie przerabialem w innych zwrotnicach
 
Tylko że one się między sobą aż tak nie różniły. Mody powyżej 10Khz w tych samych miejscach a jedynie mocniejsze rozbudowanie dolnego skraju pasma (wyższe spl) ze względu na zastosowanie większej tuby.
Eminence ma w ofercie więcej dużych tub do tych driverów.

Nie rozdrabniając się za bardzo - mogli popracować nad tym głośnikiem, także nad tubą okrągła o innym kształcie. Do zastosowań w home-audio w zestawach 3 drożnych.
 
AP:50, jest najlepszą wysokotonówką z Tonsila.
No jak to ma być najlepsza ...
Ta tubka drze się jak stado gęsi idące na rzeź .
To fatalny głośnik z samymi dzwonami powyżej 9k .
Nie polecił bym go nawet wrogowi .






Daje prawie tyle co audiofilskie pozlacane koncowki terminali w głosnikach.
To zleży od dodanego magnesu i konkretnego głośnika , nasycenia nabiegunników i kilku innych rzeczy.
 
No szału pomiary nie robią, potwierdzam to co wyżej napisano. dzwony itp.
Ale brzmienie jest ok jak za tubę za około 60zł. W sumie ok tylko dlatego, że taka cena.

 
Powrót
Góra