• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Tool box - offtopic

  • Autor wątku Autor wątku mIKI
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
a nie masz 'metalowych' sklepow w okolicy? czasem mozna trafic cos ciekawego...
ale mimo wszystko polecam nakretki pazurkowe i sruby zamiast wkretow;)
 
mIKI, No taki mam plan ale nigdzie u mnie nie mogę znaleźć żadnych fajnych imbusów (z dosyć niskim "grzybkiem") a tym bardziej nakrętek... będę musiał coś wykombinować...

PS: Jakie odstępy czasowe dać między kolejnymi warstwami lakieru? Bo na tym moim jest coś napisane że około 16-18h... Ło matko to będę to malował do weekendu...
 
MormoN napisał:
mIKI, No taki mam plan ale nigdzie u mnie nie mogę znaleźć żadnych fajnych imbusów (z dosyć niskim "grzybkiem") a tym bardziej nakrętek... będę musiał coś wykombinować...
Nie wiedzialem jeszez imbusow z 'niskim grzybkiem' takie normalne widzialem tylko :razz: co do nakretek pazurkowych to w miejszych miejscowoscisch na prawde jest problem ale i na to jest rada mozesz wykorzystac zwykla nakretke najczesciej M5 wywiercic na nia otwor tak 0.5mm mniejszy niz rozmiar klucza a dla wiorowy mozna nawet o 1mm mniejsze, do nakretki polecalbym z jednej strony przyspawac np podkladke m8 zeby nakretka za daleko nie wbijala sie w plyte. Wkretow uzylem tylko raz i zaluje bo tak to sie raczej robi konstrukcjie jednorazowe a co jak bedziesz chcial eksperymentowac z wytlumieniem? :razz:
Pozdrawiam!!!
 
MormoN napisał:
nie mogę znaleźć żadnych fajnych imbusów (z dosyć niskim "grzybkiem") a tym bardziej nakrętek... będę musiał coś wykombinować...
polink sie klania ;) niezbyt tanio ale jest (cennik z akcesoriami - fotki po prawej)
 
Już kupiłem śruby. Wkurzyłem się trochę bo seasy nie dojechały i prace wyciągają się o kolejny dzionek... wcale ten polink nie jest taki szybki :-)
 
No wiesz... w sobotę dostałem fakure pro-forma i zaraz wpłaciłem kasior. Paczka dojechała dzisiaj :-) Poprostu kasior długo "szedł" pewnie :-p
 
Ma ktoś pomysł jak szczelnie przymocować ( przykleić ) br do suba? Fotki:

Nie pytajcie dla czego za duży otwór, tak wyszło - nie specjalnie :)



 
Ma ktoś pomysł jakim klejem kleić poszczególne warstwy tak jak na rysunku by się "nie odgięło" po zdjęciu z formy ?



Gi
 
popraw fote
chemolan - klei stolarki. klei się nim łuki w płotkach ogrodowych. super mocny ale trzeba szybko kleić bo jak jest ciepło to potrafi szybko schnąć
 
Nie bardzo rozumiem co mam w fotce poprawić (szczególnie, że nie mogę już edytować posta ;) ), u mnie się wyświetla ok.

Dzięki za nazwę kleju brzmi nieźle i cena stosunkowo niska.

Gi
 
Zwykły wikol będzie w sam raz, to jest klejenie powierzchniowe z dociskiem i nie ma potrzeby stosowania jakichś specjalnie mocnych klejów.
 
maq73 napisał:
Zwykły wikol będzie w sam raz, to jest klejenie powierzchniowe z dociskiem i nie ma potrzeby stosowania jakichś specjalnie mocnych klejów.

Dochodzi tu kwestia sztywności takiej zagiętej płyty i to czy się nie będzie odginać (łuk jest jednak dość spory), warstw będzie podejrzewam 6-8 x 3mm. Jeżeli wikol by się sprawdził to super, tania alternatywa ...

Gi
 
Wikol przetestowany, właśnie robie obudowy ala sonusfaber i 2 cm szerokości naddatki które odciąłem są sztywne i mocne, dużo mocniejsze niż takie same z mdf (ja sklejałem hdf 3mm).
Zresztą to jest stara technika robienia wygiętych elementów i nie potrzeba do tego celu jakichś specjalnie mocnych klejów, w przeciwieństwie do połączeń konstrukcyjnych np. łączenia ścianek.

[ Dodano: 2008-03-18, 13:30 ]
Właśnie miałem się brać za wyklejanie matami bitumicznymi a tu zonk, nie ma u mojego stałego dostawcy, nie wiecie może gdzie na górnym śląsku GOP dostanę takie maty w rozsądnej cenie, bo są w niektórych sklepach ponad 100% wyższe ceny na nie niż powinny, a przy kinie domowym trochę tego pójdzie :wink:
 
maq73 napisał:
Wikol przetestowany, właśnie robie obudowy ala sonusfaber i 2 cm szerokości naddatki które odciąłem są sztywne i mocne, dużo mocniejsze niż takie same z mdf (ja sklejałem hdf 3mm).
Zresztą to jest stara technika robienia wygiętych elementów i nie potrzeba do tego celu jakichś specjalnie mocnych klejów, w przeciwieństwie do połączeń konstrukcyjnych np. łączenia ścianek.

No to jest nas dwóch:
[center:546f2b39a7]
projektdz3.jpg
[/center:546f2b39a7]

Z tym, że ja na razie w fazie planowania i kompletowania sprzętu. Wezmę sie za nie jak osłucham się z totemami i zdecyduje ile chcę wydać na przetworniki.

Na razie zastanawiam się między rozmiarem średniaka, w tej chwili mam w projekcie miejsce na 16cm, nie wiem tylko czy napędzą mi one porządnie 20m2 (w przyszłości dojdzie sub).

Co do 3mm hdf, nie były za twarde or smth ? Hdf mogę mieć od ręki, 3mm mdf jeszcze szukam :/

cudny90: Dopiero będę robić, nie nie zamierzam nacinać. Nigdzie nie spotkałem się z nacinaniem tak cienkich płyt, a kilka takich projektów widziałem. Jedyne nacięcia jakie planuje to te w fornirze by uzyskać efekt "zrobienia z desek" (choć to jedna z rzeczy, których się najbardziej boje. Łatwo spieprzyć gotową budę).

Gi
 
Powrót
Góra