• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Trojdrozne TOP QALITY SOUND

W sumie z jednego sie ciesze, ze ta obudowa jest na tyle elastyczna litrazowo, ze pasuje do wybranych glosnikow i wzialem to pod uwage projektujac ja i sprawdzajac rozne konfiguracje glosnikow basowych w WindSd zarowno w OZ jak i BR.

Po dzisiejszych testach w roznych konfigoracjach stwierdzilem, ze jak juz bedzie zwrotka, to basu bedzie chyba wystarczajaco. A jak bas dalej bedzie za slaby, to pomyslalem sobie, ze powieksze obudowe do 72L i doloze kolejnego blizniaczego seasa i oczywiscie dam inna zwrotke-co wy na to? Jest jeszcze ostatnia deska ratunku w razie W, najtansza w realizacji, ktorej wolal bym uniknac, mianowicie; powiekszyc obudowe do 72L i wsadzic z przodu BR... Ale mysle, ze mam na tyle duzo opcji, ze zdolam uniknac BR

---------- Post dodany o 23:42 ---------- Poprzedni post o 16:21 ----------

Sprobowalem generatorem 35Hz tzn tyle na ile stroilem kolumne i powiem wam, ze jest hardcorowo. W miejscu odsluchu slychac w sam raz tzn tak jak bym sobie tego zyczyl przy tej czestotliwosci. Blizej kolumn i pomiedzy nimi bas jest nie do wytrzymania. Za to jak zejde do 30Hz, to juz w miejscu odsluchowym nie mozna wysiedziec, nawet na niskim poziomie glosnosci a na wyzszym, to juz wzrok zaczyna drzec... :biggrin: Pewnie to zjawisko poglosu wraz z dlugoscia fali sie naklada, stad te efekty ale nie bede wnikal, bo juz teraz wiem, ze nic z tym nie bede mogl zrobic, bo sie plec piekna nie zgodzi (wygluszenie pokoju czym kolwiek) Bede wygrzewal seasa i vifke na 15Hz, pomimo, ze troche bije po uchu ale za to membrany pracuja jak trzeba i nie ma za duzego natezenia dzwieku.
 
O czym my tu w ogóle dyskutujemy, basu nie ma bo masz niskotonowca puszczonego pełnym pasmem, porządnie zrobiona zwrotnica załatwi sprawę.
 
porządnie zrobiona zwrotnica załatwi sprawę.

Napewno masz racje. Zauwazylem, ze morel jest jak by ciety za wysoko, bo nie przepuszcza dzwiekow, ktore na moje ucho powinny w nim byc a vifka moze i je odtwaza ale robi to co najmniej nieudolnie, stworzona przeciez jest od powicia na inne pasmo. Poza tym seas i vifka laczone rownolegle daje mi 4 Ohm stad moje nieprzemyslane zdziwienie co do malych nastawow potencjometra glosnosci a drze sie a jakze. Wiem, wiem zwrotnica to wszystko skoryguje ;) Tylko ile czasu bede ja robil bez wczesniejszego doswiadczenia czort jeden wie. Ot takie moje refleksje z dzisiejszych odsluchow :)

---------- Post dodany 15.12.2013 o 21:38 ---------- Poprzedni post 14.12.2013 o 22:42 ----------

Panowie, prawdopodobnie pomiary kolumn bede robil w profesjonalnej komorze bezechowej.

Do dyspozycji bede mial studyjny sprzet pomiarowy w tym:
-mikrofon pomiarowy Behringer ECM8000
-studyjny mikrofon lampowy Studioprojects T3
-6 mikrofonów pojemnościowych: 1 x MCO52, 2 x MCU53 (Tonsil), 2xRode Nt5
-system nieliniowego montażu dźwięku ProTools LE (Digidesign)
-interfejs audio M-Box
-system odsłuchów bliskiego pola Genelec 8040A
-16-kanałowy mikser elektroakustyczny Behringer Europack MX 2642
-multiefekt cyfrowy TC Electronics M-One XL
-przenośny akustyczny analizator widma Phonic PAA-3 ) i pewnie inne duperele

Ja bede w drugim oddzielnym pomieszczeniu z kompem i reszta gratow.

Jakie nastawy w SW zrobic do takiego pomieszczenia, jesli to nie tajemnica? ;) (jeszcze nie dokonywalem zadnych pomiarow wiec prosze drukowanymi ;) )
 
Ten analizator ma pomiar w pasmach tercjowych. A to trochu zbyt szerokie pasma do pomiaru charakterystyki kolumn głośnikowych. Reszta sprzętu wygląda jakby została wyjęta ze studia nagraniowego. To na pewno będzie komora bezechowa czy może jest to studio nagraniowe?
 
6 mikrofonów pojemnościowych
nie potrzebne Ci w zasadzie żadne z urządzeń jakie wymieniłeś a tym bardziej pierdylion mikrofonów i na dodatek studyjnych.
Wystarczy jeden .
ECM8000 jak ma kalibrację .

Jakie nastawy w SW zrobic do takiego pomieszczenia, jesli to nie tajemnica? (jeszcze nie dokonywalem zadnych pomiarow wiec prosze drukowanymi )
weź komuś zleć zrobienie tej zwrotki :???:
Bo sam tego nie zrobisz taka jest brutalna rzeczywistość :)
 
Clio to jest g w porównaniu do SW
Miałem i przerobilem

Nie ma nic czego nie maja komercyjne, darmowe programy dostępne w necie

Poza cena :)

---------- Post dodany o 22:03 ---------- Poprzedni post o 22:02 ----------

weź komuś zleć zrobienie tej zwrotki
Bo sam tego nie zrobisz taka jest brutalna rzeczywistość

To jest sedno prawy
 
Z tego co wiem, to Focal pracuje na Clio (ja nie mowilem o darmowych programach)

Zlecic komus? Komu?
 
ja odpadam .
a) nie mam warunków do wiosny
b) masz morela na górze do którego słuchania musiał bym się zmuszać ;)
 
Panowie, projekt powstal w Szczecinie i nie widze, by ktos tu byl obeznany w zwrotnicach..
 
Jakie nastawy w SW zrobic do takiego pomieszczenia, jesli to nie tajemnica?

Olej SW. Jezeli jeszcze nie zaczales zabawy z tym programem to nie przyzwyczajaj sie do niego, szczegolnie jesli chodzi o proces kalibracji oraz pomiarow. Pomiary zrob za pomoca ARTY, a w SW sobie zrobisz tylko zwrotnice.

A potem je wystawisz do normalnego pokoju czyt. powrocisz do codzienności i bedzie kupa
Dlaczego uwazasz, ze pomiary z komory nie nadaja sie do zaprojektowania zwrotnicy, ktora bedzie w kolumnach domowych?
 
Bo po co mu komora jak na codzień bedą grały w domu
W zupełnie innych warunkach

Pomieszczenie podbije mu czy obniży pewne wartosci na charakterystyce
I tak bedzie musiał dopadowac jej ostateczny "kształt" w domu
Lub skorygować pomieszczenie

Tyle dobrych zwrotnic powstaje po pomiarach w domu
Wiec po co zawracać sobie głowę komora
 
Siwy

Ma zakład CA na mieszka 1
https://www.google.pl/search?site=&...2.mobile-gws-hp..2.15.1783.nvv7ZIFBcTQ#mldd=0

Powiedz mu, ze przysłał cie Lukasz z Warszawy
I sprawdze dobrze czy sie przyłożył ;)

---------- Post dodany o 22:59 ---------- Poprzedni post o 22:56 ----------

Zreszta sam używa clio jeśli to dla ciebie taki wyznacznik

Dziekuje :thumbsup:


Pharoh

Pomimo tego, ze prawdopodobnie ktos inny zrobi mi te zwrotnice, to napewno sie pobawie w/w programami ;)
 
Bo po co mu komora jak na codzień bedą grały w domu
W zupełnie innych warunkach
Warunki sa identyczne w obu przypadkach. Korzystajac z komory otrzymujemy dokladniejsze wykresy (pod warunkiem, ze umiemy te komore wykorzystac :) ). Caly proces projektowania pozostaje identyczny. Roznica jest wylacznie w danych wejsciowych. Operujemy albo na realnych, "brzydkich" danych z komory, badz idealnie wygladzonych i bramkowawanych pomiarow.
Utwierdzamy sie wylacznie w przekonaniu, ze zestaw ma piekna prosta charakterystyke a w rzeczywistosci niestety tak nie jest. Zwrotnice i tak bedziemy projektowac na sluch, wiec lepiej operowac na dokladnych danych, anizeli przyblizonych.

Niemniej w domowych warunkach bez problemu posiadajac pokoj > 12m^2 mozna zrobic pomiary zblizone do komory w widelkach +-1dB. Trzeba tylko wiedziec jak ;)
 
Powrót
Góra