• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Wadliwa instalacja Seat Leon

  • Autor wątku Autor wątku Vitu
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
Zaczynają się dziać dziwne rzeczy z instalacja samochodu , centralny zamek nie domyka za raz wszystkich drzwi , czasami sam je otwiera i zamyka , zaczynają wariować wycieraczki.

Cos z tym Leonem jest nie tak :roll:
 
jeszcze sprawdź jak się z tylu światła świecą, czy nie ma dyskoteki

Vitu, czy ty kiedykolwiek robiłeś taką instalację czy jest to twój pierwszy raz?
 
lklukasz napisał:
jeszcze sprawdź jak się z tylu światła świecą, czy nie ma dyskoteki

Vitu, czy ty kiedykolwiek robiłeś taką instalację czy jest to twój pierwszy raz?


Robiłem wiele razy , zajmuje się tym o 2 lat , co prawda montuje dla znajomych a nie zarobkowo.

Problem leży w tym ze samochód przyjechał z Holandii już z instalacja wadliwa , gdybym ja ją zakładał od początku pewnie bym wiedział gdzie popełniłem błąd.

Auto ma masę jakiś przeróbek , ktoś sam zrobił podgrzewanie foteli a potem poodcinał kable , kolo aku mam mnóstwo poucinanych kabli , jakieś czujniki , alarmy wszystko to było kiedyś zamontowane a potem porostu odcięte.

Ogólnie samochód jest w dobrym stanie jednak coś jest nie tak z instalacja , nie domyka drzwi kierowcy , po otworzeniu drzwi w środku powinna zapalić się lampka oświetlająca jednak tak się nie dzieje , nie działa klakson.
 
Vitu, no to widzę, że nie będzie łatwo. Bez wizyty u dobrego elektryka, który nie wystraszy się tych wszystkich przeróbek ze schematem w ręku się nie obejdzie.
Osobiście współczuję.
 
Witajcie!

pamiętałem że kolega miał podobny problem, więc nie zakładałem nowego wątku.

Sprawa jest u mnie skomplikowana - Radio Alpine cda7878r z 3 parami RCA, wszystkie 4V i dc/dc converter. Do tej pory słuchałem przodu prosto z radia, a subwoofer puszczony był z sherwooda a100x4 - w planach miałem podpiąć przód do wzmacniacza i tak dziś się stało, poprowadziłem kable 2x1,5 do głośników, i dodatkowy kabel RCA.

Wszystko było ok, skończyłem robotę, posprzątałem - chciałem wyjechać autem na podwórko - odpalam, a tu ciach - słychać alternator ;/
Gdy odepnę jedne RCA - albo od suba albo od frontów - nic nie brumi.
Zamieniałem miejscami, zmieniałem przewody na innych firm - na 4 jest tak samo, wyjąłem rca na wierzch (środek samochodu) nic to nie dało.
Zmontowałem prosty filtr przeciwzakłuceniowy z 2x 2200uF i cewki, nic to nie pomogło, dałem bezpośrednio z aku zasilanie do radia - bez zmian.
Próbowałem masy z różnych miejsc - takze niczym to nie skutkowało.
Jest już ciemno i dałem sobie na dziś siana z tym zjawiskiem, do jutra ;)
Teraz podsumujmy, na wpiętej do radia jednej parze RCA jest ok, problemem jest gdy podepnę drugą parę do wzmacniacza 4 kanałowego.
Czyli domyślam się, ze wina jest gdzieś w radiu lub wzmacniaczu - w vectrze takie cuda się nie działy, miałem 3 wzmacniacze podpięte pod nią i nie było pisków.
Teraz wzmacniacz -
watermark.php


Zastanawia mnie budowa - gdy pracują dwa z pośród 4 kanałów, to czy działa tak jakby połowa wzmacniacza, tj jedna przetwornica itd?
Może gdy załączają się obie - to wtedy pojawiają się szumy z altka? Chociaż podpiąłem na razie przez kabelek Y i działają teraz 4 kanały bez trzasków z alternatora.

Nie mam na razie innych wzmacniaczy, ani innego radia z wieloma RCA.

Co radzicie koledzy? ;)


Wszystko jak należy, kable zasilające idą z prawej strony, razem z remote.
Z prawej mam 4xRCA
 
hmm.... Nie ukrywam, ze dziwne
musze sie zastanowic i popytac
jak cos wymysle to napisze

---------- Post dodany o 19:56 ---------- Poprzedni post o 19:33 ----------

a zewrzyj dwa pozostale rca i powiedz czy wtedy szumi...
 
Hmm ale dwa całe rca ze soba czy masy? masy próbowałem - dalej szumi, łączyłem także maszy chinchy 1 i 2.

Zlutuje teraz jeszcze separator masy - ale kondy daje się na sygnał czy mase? transformatorka niestety nie mam.
 
Ok spróbuje.

Przygotowałem już na jutro separator masy, kabelek do połączenia masy radia i masy wzmacniacza, najzwyklejsze RCA bez ekranu, sprawdzę też czy szum wystąpi gdy połączę przy jednym podłączonym RCA masę z drugiego wyjścia RCA przy radiu. Zobaczę także co się będzie działo na innym akumulatorze podłączonym jedynie do radia.

Jeszcze jakieś sugestie?
 
może pętla mas? odetnij od jednej pary RCA ekran tuż przed wzmakiem - niech ma masę tylko z jednej pary RCA a z drugiej tylko gorące żyły
 
też o tym pomyślałem i zrobiłem sobie przejściówkę żeby nie rozcinać kabli, taką z samymi sygnałami a masą i ekranem odpiętym. Zobaczymy ;)
 
pamiętaj żeby sprawdzać z podłączonymi przewodami z nieodciętą masą (żeby skądś ta masa sygnałowa była)
 
miałep podobny przypadek w hummer h2 było to samo znajomy sie skarzył na brzeczenie i trzaski co sie okazało padł regulator napięcia w alternatorze co spowodowało zrobienie sie zwarcia między grodziami w aku. dodatkowo alternator ładował 16 V !!! po wymianie aku i regulatora było wszystko ok prawdo podobnie doszło do przeciążenia regulatora. wymien aku i sprawdź może pomoże ;)
 
Sprawa rozwiązana - pomogło umasowienie radia oraz wzmacniacza kabelkiem remote, oraz puszczenie zasilania prawą stroną a sygnału lewą czyli odwrócenie ich miejscami. Co ciekawsze - buczenie zwiększało się gdy przybliżałem kable sygnałowe do kabli z pompki paliwa - które idą prawym progiem.
 
Powrót
Góra