• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

wątek motoryzacyjny

  • Autor wątku Autor wątku mIKI
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
Kto o zdrowych zmyslach bedzie porownywal sportowy bolid Radical do seryjnego auta drogowego? W kategorii aut typowo drogowych Viper skosil konkurencje, tu nawet nie ma o czym mowic :) A jesli juz jestesmy przy Radical'u to ma slabiutki czas w porownaniu do Porsche 956, ktory w 1983 roku ustanowil rekordowy czas 6:11.13 nie pobity do dzis.
 
Radical pierwszy przyszedł mi do głowy bo on był testowany na ringu. Nie zapominaj że wiele aut nie miało oficjalnych testów na nim, osobiście myślę że gdyby postawić taką Ultime Gtr720 które jest seryjnym autem drogowym to skoszony by został Viper, i to bez cienia wątpliwości. Tym bardziej patrząc na b.dobry wynik wersji z dwa razy słabszym silnikiem :)
 
są auta dopuszczone do ruchu ulicznego które osiągnęły lepsze czasy od vipera(np. angielski radical)
To pojedz radiacalem do reala na zakupy;)
A nie uważasz czasami że takich aut jak Porsche 956 sie już nie produkuje to blid który produkuje wiecej niż 650koni i nie waży wiecej niz 750Kilo wiec o czym tutaj mówimy lepiej niż dzisiejsze bolidy F1.
 
Ultima to auto znakomite lecz ultrasportowe i kompletnie nie nadaje sie do codziennej jazdy ( nawiasem mowiac posiada silnik Chevroleta ). Natomiast Viper ACR rozni sie od zwyklego modelu wylacznie zmianami w zawieszeniu, ospojlerowaniu i innych gumach. Reszta to modyfikacje marginalne. Caly pic polega na tym, ze Viper jest autem solidnym i niezawodnym, posiada calkiem spory bagaznik, klimatyzacje, wygodne fotele i tak dalej. To jest auto drogowe, a nie wyczynowe. Mimo duzej masy, stosunkowo nieduzej mocy silnika, oraz napedowi na tyl z manualna skrzynia biegow jest samochodem zdecydowanie szybszym na torze niz np Nissan GTR. To dowodzi, ze do wybitnych wynikow na torze, nie potrzeba skomplikowanych i kosztownych rozwiazan. Nawet mocniejsze od Vipera ( i lzejsze ) Porsche GT2 RS jest wolniejsze ( ten model nie ma nawet radia i klimatyzacji ). Wnioski chyba bardzo latwo mozna sobie wyciagnac.
 
Tak patrze na Twoje linki...amerykańska motoryzacja pod znaczkiem seryjnego Vipera SRT10 ma wynik 7:59, później pierwszy test ACR 7:22, kolejny 11 sekund szybciej. Sam fakt że ten sam model pojechał 11 sekund szybciej poddaje wątpliwość ile w tym wyniku jest cudownej motoryzacji a ile np. umiejętności kierowcy czy zwykle niezbyt przychylnych warunków pogodowych na tym torze. Nie żebym był Anty, bo samego Vipera bardzo lubię, ale mówienie u łupniu od amerykańskiej motoryzacji przy tylu czynnikach zewnętrznych jest co najmniej nadużyciem :) Poza tym jak zmodyfikować tak samo np. Lexusa LFA który jest jeszcze bardziej komfortowy to kto wie czy nie urwałby np. 10sek. a dla japońców to żadna filozofia, chyba nie ma tutaj wątpliwości.
 
Moj drogi, LFA kosztuje 400 tys dolarow, 4 razy wiecej niz Viper ACR. Nie wiem ile musialbys wydac na zmodyfikowanie tego samochodu, nie mowiac juz o tym co mozna zrobic z Viperem za dodatkowe 300 tys dolcow... Dlatego Viper czy Ci sie to podoba czy nie ma najlepszy stosunek osiagow do ceny pojazdu :)
 
Ech, i po co te negatywne wibracje :) Na rozluźnienie coś fajnego ameryckiego czyli H1:razz:

Berserker90sml.jpg
 
Alez jakie tam negatywne wibracje, wszystko spoko git na luzie :) Z reszta, nie pokazuj H1, bo zaraz wpadnie jakis spec i powie, ze japonski Nissan czy Toyota i tak jest lepsza w terenie, a Land Rover to juz na bank :D
 
Pogromca mitow Taa ale jest plastikowy jak zabawka z chin lexsus to klasa sama w sobie i nie chodzi tu o osiagi bo to nie jest najważniejsze.
 
Nie kazdy potrzebuje jezdzic w luksusie kosmicznie drogich materialow. Jakbym mial taka potrzebe, to wybralbym Zonde niz badz co badz Lexusa, ktory nigdy nie osiagnie statusu aut europejskich. Poza tym chyba jednak za duzo wymagasz, bo za 100 tys ma byc najszybszy ale materialy jak w Lexie, czy Ferrari? Zejdz na ziemie, cos za cos :) Dla kogos kto ceni sobie wylacznie osiagi i wyglad to Viper nie ma sobie rownych.
 
Jak przyjechał byś na bankiet Viperem to nawet by ci drzwi nie otowrzyli bo wygladasz w nim jak burak jeszcze w wersji carbio:|
A jak podjedziesz lexusem to masz pewność że Konsrjerż otworzy dzwi no i prestiż czego o amerykanskim wole pociagowym nie można powiedziec.
Osiagi osiagi zejdz na ziemie po co ci przyspieszenie od 0-100 w 3.5 sek? duża róznice ci to zrobi jak bedzie przyspieszał w 4.5sek albo 5.5?
I tak tego nie wykorzystasz wiec w czym problem.
A żeby miec zonde hmmm trzeba było by ustrzelic z 50Milionów:)
 
Jak przyjechał byś na bankiet Viperem to nawet by ci drzwi nie otowrzyli bo wygladasz w nim jak burak jeszcze w wersji carbio:|
A jak podjedziesz lexusem to masz pewność że Konsrjerż otworzy dzwi no i prestiż czego o amerykanskim wole pociagowym nie można powiedziec.
Osiagi osiagi zejdz na ziemie po co ci przyspieszenie od 0-100 w 3.5 sek? duża róznice ci to zrobi jak bedzie przyspieszał w 4.5sek albo 5.5?
I tak tego nie wykorzystasz wiec w czym problem.
A żeby miec zonde hmmm trzeba było by ustrzelic z 50Milionów


Wybacz ale dawno juz takich glupot nie czytalem. Czy Ty w ogole widziales Vipera na zywo? Bo wydaje mi sie, ze tylko w katalogu. Zareczam Cie, ze nie jeden szczur spod hotelu buty w biegu by pogubil, zeby otworzyc drzwi takiego auta, a jeszcze odprowadzic go na parking... http://www.amcarguide.com/wp-content/gallery/acr-viper-2008/1-2008-dodge-viper-acr.jpg
Lexus i prestiz? Ciekawe gdzie? Chyba w Mongolii.

Osiagi osiagi zejdz na ziemie po co ci przyspieszenie od 0-100 w 3.5 sek? duża róznice ci to zrobi jak bedzie przyspieszał w 4.5sek albo 5.5?

No sorry ale roznica miedzy 3.5 sek a 5.5 do setki jest ogromna, to jest przepasc. http://www.youtube.com/watch?v=xuG2MrAiXcQ roznica jest mniej wiecej taka i nie pisz, ze tego nie da sie nigdzie wykorzystac. Chyba nigdy nie jechales autem, ktore ma 5 sek do setki, wiec nie jestes wstanie wyobrazic sobie co sie dzieje przy przyspieszeniu 3.5 do setki.
 
Wybacz ale dawno juz takich glupot nie czytalem. Czy Ty w ogole widziales Vipera na zywo? Bo wydaje mi sie, ze tylko w katalogu. Zareczam Cie, ze nie jeden szczur spod hotelu buty w biegu by pogubil, zeby otworzyc drzwi takiego auta.
Wybacz ale polemka na temat samochodów amerykanskich jest z toba nie możliwa bo jesteś jakiś niereformowany:glare:
P.S Vipera widzialem i to nie raz niestety nie wersje acr.
A przechodzac do tematu który bardzo lubie czyli historyczne samochody wyscigowe.
http://www.flickr.com/photos/antsphoto/2682053305/sizes/l/in/photostream/
Zawsze ten ford mi sie podobał szkoda tylko że wersje cywilne osiagaja niebotyczne sumy.
 
Wybacz ale polemka na temat samochodów amerykanskich jest z toba nie możliwa bo jesteś jakiś niereformowany

No nie zgodze sie, poniewaz zazwyczaj staje w obronie aut amerykanskich, poniewaz sa bezsasadnie szmacone na polskich forach, bez zadnych realnych argumentow. To ze jestem fanem motoryzacji amerykanskie to jedno, ale to ze nie moge zniesc pisania glupot o tej motoryzacji to drugie.

Zawsze ten ford mi sie podobał szkoda tylko że wersje cywilne osiagaja niebotyczne sumy.

Auto swietne, lecz jest taka pewna zasada: jesli auto jako nowe bylo bardzo drogie, to i uzywane cywilne kosztuje krocie. Nic na to nie poradzimy. Takie auta juz zarabiaja na siebie, nie traca wartosci.
 
No nie zgodze sie, poniewaz zazwyczaj staje w obronie aut amerykanskich, poniewaz sa bezsasadnie szmacone na polskich forach, bez zadnych realnych argumentow. To ze jestem fanem motoryzacji amerykanskie to jedno, ale to ze nie moge zniesc pisania glupot o tej motoryzacji to drugie.

Może dlatego że takie auta nie maja prawa bytu w polsce ceny czesci paliwa i servisy to zbrodnia.
Auta jedynie dla pasjonatów i to bardzo bogatych.
Poza tym każdy wie że przyspieszenie nie jest najważniejsze i nie ważne czy robisz setke w 5 sek czy w 10sek ważna jest radość z jazdy.
i dla sprostowania nigdy nie zeszmaciłem amerykanskiej motoryzacji i tego mi nie mówicie.
I jeszcze taki rodzynek którego bardzo lubie
8.jpg

Ktoś wie co to za marka;)?
 
Ostatnia edycja:
Powrót
Góra