• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

wątek motoryzacyjny

  • Autor wątku Autor wątku mIKI
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
Pod żadnym pozorem nie wolno kłaść szpachli na reaktywny!!!!!!!!!!!!!!!!!!(chyba ze epoksyd) inne reagują z poliestrami. Poprawna kolejność: reaktywny->podkład->szpachla->podkład->baza->bezbarwny
 
Panowie, czy ktos moze sie wypowiedziec na temat silnikow 1,4 benzynka 16V do jazdy po miescie? Siedza w golfie IV, Polo i Ibizach... Szukam czegos do miasta za ok dyszki 1999-2001rok, ale nie wszedzie dobre opinie o tych silnikach...
 
dolphin123 1,4 nie znam ale znam 1,6SR. Dośc dobry silnik wsadzisz gaz i masz tanią jazde pod warunkiem odpowiednich przebiegów rocznych. Jeżeli mało jeździsz nie ma sensu.
OD siebie dodam ze bardzo nie lubię małych silników, nie sa oszczedne.... Takie punto 1,2 czy to 8 czy 16V i tak musi spalić te 6,5-7,5 litra. Ni to wygodne ni to szybkie... Mój 1,9TDI pali od 4,8 do 8 litrów:D A przyjemnośc duzo większa. Małe benzyny sa nieopłacalne.
 
Dzieki panowie za cenne rady. Niestety w niektorych miejscach korozja jest solidna, przezarlo blache na wylot. Czy nawet na dosc duze ubytki mozna smialo klasc szpachle z wloknem szklanym? Czy moze po prostu trzeba wspawac blache.

Panowie, czy ktos moze sie wypowiedziec na temat silnikow 1,4 benzynka 16V do jazdy po miescie? Siedza w golfie IV, Polo i Ibizach...

Kumpel mial w ibizie III 1.4 v16 75 koni gaz od nowosci i byl bardzo zadowolony. Nic sie nie dzialo. Te silniki bardzo dobrze jezdza na gazie.
 
dolphin123 1,4 nie znam ale znam 1,6SR. Dośc dobry silnik wsadzisz gaz i masz tanią jazde pod warunkiem odpowiednich przebiegów rocznych. Jeżeli mało jeździsz nie ma sensu.

No właśnie o to chodzi, że trasy będą kilkukilometrowe więc gazu zakładać nie ma sensu.

---------- Post dodany o 17:32 ---------- Poprzedni post o 17:31 ----------

Mój 1,9TDI pali od 4,8 do 8 litrów A przyjemnośc duzo większa. Małe benzyny sa nieopłacalne.
Też mam 1.9TDI, ale do miasta na krótkie trasy nie będę kupował drugiego diesela, bo jazda na zimnym silniku przez cały rok to dla niego katorga.. :)
 
Też mam 1.9TDI, ale do miasta na krótkie trasy nie będę kupował drugiego diesela, bo jazda na zimnym silniku przez cały rok to dla niego katorga..

Chyba zę tak. Jak tylko kilka km to masz racje. Ale naprawde szukaj lepiej 1,6, róznica w spalaniu praktycznie zerowa a duza w prowadzeniu. Znajomy ma Leona z tym silnikiem i bardzo fajnie to jeździ(nie tak fajnie jak mój diesel).
 
OD siebie dodam ze bardzo nie lubię małych silników, nie sa oszczedne.... Takie punto 1,2 czy to 8 czy 16V i tak musi spalić te 6,5-7,5 litra. Ni to wygodne ni to szybkie... Mój 1,9TDI pali od 4,8 do 8 litrów:D A przyjemnośc duzo większa. Małe benzyny sa nieopłacalne.

Bo to jeden z lepszych silników VW moim zdaniem - osiągi dobre, spalanie małe i nie zamula mimo iż to diesel :)

Co do małych silników - masz rację, chociaż są wyjątki jak np. mój E6J w renówce - poj. 1.4 gaźnik webera, gaz 1gen, i w lany poniedziałek wybrałem się po odbiór sprzętu do Jarosławca z Krakowa - 480km w obie strony, spaliło mi za 72zł, czyli przy cenie gazu 2,69 wychodzi ok 6,2L/100km. Średnia prędkość wg GPS 98,5km/h - maksymalne wykorzystanie momentu obrotowego (102Nm przy 3800Obr/min), opony R13 65/155 i wynik jak się marzy :) BTW z powrotem miałem ponad 50kg ładunku + ok 35kg audio.
 
Ostatnią edycję dokonał moderator:
Niby dizel malo pali, ale jesli sie kupi nieduze auto z dobrym silnikiem np 1.8 z gazem to koszt przejechania 100km i bedzie mniejszy od dizla. Jesli do tego dodac duze przebiegi aut z dizlem, halasliwosc silnika i koszty z ewentualna awaria turbiny, pompy, wtryskow to juz tak wesolo nie jest.
Sam jezdze dizlem i jakos nie jestem tym szczegolnie zachwycony, mimo ze auto naprawde malo pali.
 
Tzw. jednostka wysokoprężna z punktu widzenie ekonomicznego (dla takich dusigroszy jak większość z nas) już jest nieopłacalna ;-(
Co do osiągów można dyskutować..
 
Na krótkich trasach jednak zwykły benzyniak jest niezastąpiony. Jazda ciągle zimnym dieslem jest niewskazana, LPG będzie działać właściwie tylko w lecie, bo na zimnym silniku parownik momentalnie zamarza.
 
Dolphin jak będziesz pokonywał kilka kilometrów dieslem to nigdy nie będziesz miał ciepło w środku w zimę ;-(
Benzyna szybciej się nagrzewa dzięki czemu szybciej osiąga optymalne warunki pracy i spalania.
 
Tzw. jednostka wysokoprężna z punktu widzenie ekonomicznego (dla takich dusigroszy jak większość z nas) już jest nieopłacalna ;-(
Co do osiągów można dyskutować..

Większej bredni dawno nie słyszałem:) Codziennie pokonuje trase moje zadupie -wrocław robiąc około 55km. Mój 1,9TDI pali średnio 5-5,5 litrów ropy. Nauczyłem się ze jezdzac optymalnie sporo się zyskuje. 1litr benzyny ~ 1 litr ropy. Znajdź benzyne która wyjdzie podobnie??:) Rozumiem ze zaraz bedzie o kosztach utrzymania, diesla są wyższe. Ale robiąc spore przebiegi jak ja 40-50tys rocznie zanika to wszystko. GWydaje mi się ze przede wszystkim wybór diesel benzyna podyktowany powinien być tym do czego bedziemy stosowac auto. Dawno mówiłem że gdybym mieszkał w miescie kupiłbym Reno Clio Sport albo Mini Sporta... małe zwinne i mocne a że pali?? w miescie robi się niwiele km;)
 
Większej bredni dawno nie słyszałem Codziennie pokonuje trase moje zadupie -wrocław robiąc około 55km. Mój 1,9TDI pali średnio 5-5,5 litrów ropy.

Ale jak kupisz autko z gazem ( wcale nie sa drogie, tansze niz dizle ) i bedziesz mial spalanie gazu na poziomie 7 litrow, co przy cenie gazu polowe tanszego niz olej daje jednak nadal spora roznice. Ja osobiscie wole sluchac silnika benzynowego niz warkotu dizla. Tak samo sama jazda benzynka mi bardziej odpowiada, daje mi wieksza frajde.
Zeby koszt przejechania dizlem byl faktycznie nizszy od beny z gazem to musialbys miec spalanie na poziomie 3.5 litra. Co jest wartoscia wlasciwie nierealna.
 
Dolphin jak będziesz pokonywał kilka kilometrów dieslem to nigdy nie będziesz miał ciepło w środku w zimę ;-(
Benzyna szybciej się nagrzewa dzięki czemu szybciej osiąga optymalne warunki pracy i spalania.

Ale ja to wiem i dlatego diesela kolejnego nie szukam... Chodziło mi głównie o opinie benzyniaka 1.4 16V bo nie wszedzię piszą tak kolorowo pod względem niezawodności jak o moim 1.9TDI bez zmiennej geometrii i bez pompowtrysków... :)
 
Ale jak kupisz autko z gazem ( wcale nie sa drogie, tansze niz dizle ) i bedziesz mial spalanie gazu na poziomie 7 litrow, co przy cenie gazu polowe tanszego niz olej daje jednak nadal spora roznice.

Masz racje!! Tylko Pokaz mi realnie które auto spali 7 litrów gazu:) Mama ma Punto II i mi pali 8-9 litrów, moze jakbym jechał 80km/h przy wyłączonej klimie to by było 7, chociaż ja bardziej osiągam 9! 7-8 litrów moze cos spali ale to bedzie gó... a nie jazda;) Jesli benzyny pali 7 litrów gazu musi wiecej;) Nie wierze w chwalenie się ludzi, wierze w to co sam widze albo w to co mi mówią zaufani kumple. Ludzie mają bardzo duzy tręd do "zaniżania" tylko nie wiem po co. Dla przykładu kolegi A4 1,8T(170koni) pali od 10 do 14 litrów gazu. Czyli koszt porównywalny z kosztem 150-170konnego diesla. Innego znajomego E46 328 potrafi wypić 13-20litrów gazu. Co przekłada się porównywalnie na koszt oleju napędowego w 330D :) Sasiada Zafira paliła około 8-10litrów gazu. Dośc dobry wynik tylko instalacja kosztowała kolo 6tyś:D

---------- Post dodany o 10:12 ---------- Poprzedni post o 10:11 ----------

Dolphin123, ja bym szukal hondy ze zmiennymi fazami rozrzadu. Jak sie umie jezdzic to spali naprawde malo.

Dokąłdnie to sa dobre silniki. Sam zastanawiam się nad wymiana na Acorda 2,4:D
 
Powrót
Góra