• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

wątek motoryzacyjny

  • Autor wątku Autor wątku mIKI
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
Tia, faktycznie niedrogie...
zwykle cywilne HF integrale da sie kupic od 20kPLN http://otomoto.pl/lancia-delta-hf-intergrale-2-0t-youngtimer-C27959087.html
kiedys tego bylo wiecej na allegro

ale faktycznie wersje EVO lub przygotowane do sportu kosztuja duzo wiecej

ale nadal to duzo taniej niz audi. tansze sa jedynie masowo produkowane imprezy, lancery i dojechane cosworth'y

---------- Post dodany o 22:49 ---------- Poprzedni post o 22:48 ----------

O takie? http://allegro.pl/renault-clio-sport...127816433.html

Jeździłem nie długo, bo jeden przejazd Megane 2.0 RS 225KM i się zawiodłem, sądziłem że będzie bardziej cisnęło w fotel i bardziej dynamiczne, jednak nie spodobało mi się.
takie clio u kolegi stalo podkrecone do 220km (oczywiscie "pukniete" do remontu)
i podobno clio 1 wiliams daje duzo wiecej frajdy
 
Jeździłem wiliamsem ale żeby aż tak się nim zachwycać?

To już raczej te nowsze, ale tu spekuluję.
 
Przyspieszenie 0-100 km/h: 2,3 s
A ja myślałem ze nie da sie tak grubo przekroczyc granicy 3s ;)

Nie zgłębiałem nigdy zbyt mocno tematu grupy B ale kojarzy mi sie z nia tłum ludzi stojacych jak nabliżej drogi, a nawet i na drodze. Szalenstwo w kazdym calu ;)

A co do marzeń o Lancii to macie jakieś przyziemne. Stratos panowie, stratos ;)
 
A ja myślałem ze nie da sie tak grubo przekroczyc granicy 3s
tutaj bardzo duzo daja wyczynowe opony. bo chyba faktycznie rekord swiata na fabrycznych oponach to 2,9s



Nie zgłębiałem nigdy zbyt mocno tematu grupy B ale kojarzy mi sie z nia tłum ludzi stojacych jak nabliżej drogi, a nawet i na drodze. Szalenstwo w kazdym calu
dokladnie te filmy sa ciagle powtarzane jak sie przypomine o b grupie. to wlasnie ta wielka popularnosc rajdow w tamtym czasie usmiercila b grupe :(

a szkoda, bo obecnie nawet nie ma juz chyba A grupy (stare WRC), a nawet jak byly to homologacja nie wymagala juz wypuszczenia na rynek pewnej ilosci fabrycznych egzemplarzy. wg mnie cierpi na tym "legenda" motoryzacji :/



A co do marzeń o Lancii to macie jakieś przyziemne. Stratos panowie, stratos
zeby marzyc o stratosie to juz trzeba miec ferrari w posiadaniu :p
 
Na dzień dzisiejszy auta z podobną mocą do grupy B startują jedynie w rallycrossie, np taka Fiesta po "przejściach" http://www.transitcenter.pl/motorsport/fiestaT16.htm. Z tym że rallycross ma raczej niewiele wspólnego z rajdami w których startowały samochody z grupy B. Auta klasy WRC mają silniki 1,6 z turbo, F1 w przyszłym roku będzie miało 1,6 z turbo. Czasy mocarnych fur pokroju Porsche 917/30 czy wyścigówek F1 z turbo przeminęły :(
 
F1 w przyszłym roku będzie miało 1,6 z turbo. Czasy mocarnych fur pokroju Porsche 917/30 czy wyścigówek F1 z turbo przeminęły
sam sobie zaprzeczasz. przeciez dlgie dekady regulamin f1 mowil jasno - 3 litry wolnossacy lub 1,5 litra doladowany.
skoro w latach 80' z 1,5 litra wyciagali 1500km to co dopiero bedzie teraz? :D

ale masz racje - rallycross a b grupa to co innego. b grupa to byly potwory zbudowane specjalnie do rajdow a nie przebudowane pojazdy fabryczne
 
a szkoda, bo obecnie nawet nie ma juz chyba A grupy (stare WRC)
Gorsze jest to, że nie ma relacji z rajdów WRC w polskiej telewizji, a oglądało sie kiedyś na tv4.

A mi z głowy nie może wyjść Alfa Romeo GTV6 z napędem typu transaxle. Ehhh teraz już takich aut dla ludu nie robią :(

tumblr_ltzzpuDmo81qmdpwmo1_1280.jpg


Szczerze mówiąc przygarnął bym nawet GT z silnikiem 2,0 ale to już zabawa od 20kzł w górę
 
Za duży skrót myślowy był w moim ostatnim zdaniu. Chodziło mi o F1 z turbo bez limitów. Jedynym ograniczeniem była kiedyś dostępna technologia. Dzisiaj "eco" F1 z turbo nie będzie miało ani połowę mocy F1 z przełomu lat 70 i 80. Pawle pamiętaj że kiedyś bolidy jeździły na bardzo agresywnym paliwie. Było ono tak toksyczne, że rozpuszczało jednostkę napędową. Kiedyś po kwalifikacjach silnik był dokładnie myty i osuszany. Oparzenia skóry, zatrucia czy nawet śmierć po kontakcie z taką cieczą również się zdarzały. Dodatkowo dzisiejszy regulamin jasno określa liczbę dostępnych jednostek napędowych na sezon, kiedyś aż takich restrykcji nie było.
 
Gorsze jest to, że nie ma relacji z rajdów WRC w polskiej telewizji, a oglądało sie kiedyś na tv4.
nie ma juz? :/
kiedys jak mialem czas to sledzilem dokladnie cale sezony. pozniej nie bylo juz czasu... ale zeby calkowicie zlikwidowali? :/

z napędem typu transaxle.
transaxle to nie typ napedu a sposob rozlozenia komponentow. to nadal zwykly naped na tyl ale skrzynia biegow jest przy tylnym "moscie" a nie zaraz za silnikiem


Ehhh teraz już takich aut dla ludu nie robią
ostatnio przeciez kilka koncernow (chyba mitsubishi) oglosilo ze rezygnuja ze "sportowych" aut bo ich produkcja jest nieoplacalna. na szczescie toyota i subaru o tym nie mysla i wypuscili wg mnie bardzo udane GT86 i BRZ ;)
80-90kPLN za 200km i tylny naped to wg mnie bardzo dobra cena ;)
jeszcze 10 lat i moze taki kupie :D


Pawle pamiętaj że kiedyś bolidy jeździły na bardzo agresywnym paliwie.
tego nie wiedzialem. myslalem ze zawsze jezdzili na "zwyklym" paliwie 116 oktanowym (max mozliwosci benzyny)
 
Witam, mam problem z drugim samochodem, Astra F 93 r. 1.4 60KM + gaz, stała od piątku dziś tata wsiada chce zapalić i nic. Kręci ale nie zapala.
Paliwo jest, swiece dosc nowe + czyszczone dzis, kable tez dosc nowe.
Co to moze byc ? cewka ? kopułka? moze kable zawilgły. Pozdro
 
mialem juz 2x taki problem u brata.
1-szy raz to zawilgocony rozdzielacz - cos tam przeciekalo
2-gi raz to sam aparat zaplonowy do wymiany. jest tam czujnik polozenia walu i chyba to siadlo

---------- Post dodany o 14:20 ---------- Poprzedni post o 14:19 ----------

ale to byl silnik 1,6 8v
 
Nie ma już od czasu ostatniej rewolucji w WRC i zmiany koncepcji aut, czyli bodajże od 2011r.

Transalex, mniejsza o szczegóły, wiemy o co chodzi ;) Podoba mi się idea takiej bezkompromisowej konstrukcji. Wiem że jest to jeszcze wykorzystywane w Maserati, ale takie GT czy Quatroporte jest puki co marzeniem a nie celem. Dawniej Alfa wykorzystywała transalex w autach użytkowych, ostatnim z nich była Alfa 75, a potem przyszła era Fiata. A o Toyocie nie wiedziałem, tak jak piszesz, za 10lat będzie się mozna zainteresować takim ;)
 
A o Toyocie nie wiedziałem, tak jak piszesz, za 10lat będzie się mozna zainteresować takim
jak widzialem to w sieci lub w tv to wcale sie tym nie interesowalem. ale jak zobaczylem na miescie to bajka ;)

---------- Post dodany o 15:33 ---------- Poprzedni post o 15:30 ----------

upewnilem sie w cenach - nie mam pojecia skad w/w wartosci wzialem bo oficjalne ceny to 130kPLN :/
 
2-gi raz to sam aparat zaplonowy do wymiany. jest tam czujnik polozenia walu i chyba to siadlo

Ojciec miał też 1.4 i to co napisał Paweł było jedyną awarią w samochodzie ojca, którą usunął. Kopułki tanio używane mają na grąbałowie w hucie na szrocie, jak chcesz, podam adres na PW - 20-30zł. Sam mam bo została z demontażu, ale nie opłaca się jechać do mnie z Krakowa :)
 
Powrót
Góra