Dobre. Corsa 1.4 z 60KM silnikiem pali w miescie 8-9 litrow, srednio 7-8 na trasie 6,5. To nie mało.Akurat stare ople pala mniej niz VW.
Podążaj za instrukcjami wyświetlonymi na poniższym wideo, aby zainstalować aplikację internetową na Twoim urządzeniu.
Uwaga: Ta opcja może nie być dostępna w niektórych przeglądarkach internetowych.
Dobre. Corsa 1.4 z 60KM silnikiem pali w miescie 8-9 litrow, srednio 7-8 na trasie 6,5. To nie mało.Akurat stare ople pala mniej niz VW.
oj ciezko doradzicmelisław napisał:Vectra b czy golf III ? I dlaczego jeden a nie drugi?
a wiesz cos o dobieraniu silnika pod wzgledem obciazenia?pegelmesser napisał:Dobre. Corsa 1.4 z 60KM silnikiem pali w miescie 8-9 litrow, srednio 7-8 na trasie 6,5. To nie mało.
a koledze TDI palilo 6,5 :mrgreen:ŁukaszN napisał:A masz pojęcie ile pali VW?? Prosty przykład: Golf IV 1,6 8V 101KM w mieście ciezko zejśc poniżej 10l, ta sama buda silnik 1,4 16V 75KM niewiele mniej o poprzednika: w mieście 8-9 i w gore.
Pawel S. napisał:a koledze TDI palilo 6,5 :mrgreen:
http://www.autocentrum.pl/spalanie/opel/vectra/b.htmlpegelmesser napisał:Dobre. Corsa 1.4 z 60KM silnikiem pali w miescie 8-9 litrow, srednio 7-8 na trasie 6,5. To nie mało.Akurat stare ople pala mniej niz VW.
HeatheN napisał:Mam chrapkę na 1.9 TDI ale mało jeżdze i byloby to nieekonomiczne (do pracy 6km) a dla silnika wrecz zabójcze (nie nagrzeje sie)
Może głupie pytanie, ale co to zmienia?Pawel S. napisał:to jest JEDYNY samochod w histori w ktorym lusterka sa integralna caloscia karoserii a nie sa "dodatkiem"![]()
widac ze nie zwracasz uwagi na szczegolymelisław napisał:Może głupie pytanie, ale co to zmienia?
to jest silnik zaprojektowany przez inzynierow porsche a nie z jakims systemem porscheelvis18 napisał:ibiza 1.5i na systemie porsche
I dlatego tak trudno trafic sprawnego diesla...ludzie poprostu dieslami nie umia jezdzic, pewnie jeszcze gasi go odrazu po zatrzymaniu i cisnie zaraz po odpaleniu...nic sie nie dzieje...akurat... Przejdz sie do mechanika i spytaj sie co grozi silnikowi TDI przy takim traktowaniu,. podpowiem:pegelmesser napisał:HeatheN napisał:Mam chrapkę na 1.9 TDI ale mało jeżdze i byloby to nieekonomiczne (do pracy 6km) a dla silnika wrecz zabójcze (nie nagrzeje sie)
Eee. I co z tego ze sie nie nagrzeje, kolega tak jezdzi juz ładnych pare lat golfem TDI a silnik ma juz 400tys i nic sie nie dziej kompletnie.
+1chico napisał:Vectra 2.0 na sekwencyjnym gazie lub Golf TDI z silnikiem 1Z(90 konny). Ten silnik diesla jest praktycznie nie do zajechania pod warunkiem obchodzenia sie z nim jak na diesla przystalo. Regularne wymiany oleju i filtrow, dobre paliwo a TDI odwdzieczy sie dluugim okresem bezawaryjnego uzytkowania.
za 1,0 brat placil 1200zl. kolega za golfa 1,4 zaplacil 2kPLNWarg napisał:bo jeżeli brałby samochód na siebie miał prawko mniej niż 3 lata i mniej niż 25 lat to za samochód z silnikiem 1,8-2,0 zalłąci jakies 2000-2500 za OC
A na no co ma czekac? Za sam zgasnie?HeatheN napisał:pewnie jeszcze gasi go odrazu po zatrzymaniu
A po co ma to robic?HeatheN napisał:cisnie zaraz po odpaleniu.
chico napisał:Bez obrazy ale o elektronice to Ty masz pojecie napewno ale jak widac alfa i omega to nie jestes.
Ja tam sie nie obrazam.chico napisał:Bez obrazy
nie chodzi o to czy turbo pracuje czy nie tylko o to od jakiej temperatury ma się turbo chłodzić radykalnie (czyli po zgaszeniu). Poza tym nawet na wolnych obrotach wirnik turbiny obraca się a pompa oleju tłoczy olej do smarowania turbiny i zarazem do jej chłodzenia. A pewnie wesz że urządzenie jakim jest turbina w samochodzie schładzając się powiedzmy z 550-600*C zniesie to lepiej niż z 950*C po ostrej jeździe.pegelmesser napisał:marowanie nie zanika od razu, no i przy gszeniu silnika turbina nie pracuje, bo kto gasi silnik przy 3000 obrotów.