• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

wątek motoryzacyjny

  • Autor wątku Autor wątku mIKI
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
cursor napisał:
Nigdy nie szukałem konktetnych silników z rozrządem królewskim. Wiem tylko co to jest za rozwiązanie. Szkoda, że bardzo rzadko stosowane
no wlasnie nikt mi nie potrafi podac przykladu :sad:
 
Pawel S. napisał:
no wlasnie nikt mi nie potrafi podac przykladu
Masz bana na google? :mrgreen:
http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=107329&c=0&f=20&nt=1

pegelmesser napisał:
Nie. C14NZ i C12NZ nie miały EGR'u, a na fotce, którą wrzucił cudny jest widoczny egr i w dodatku elektryczny, więc na pewno jest to X1xSZ.
pegelmesser napisał:
Wiem jak wygląda x14sz, miałem okazje pomagać przy swapie takiego na c20xe z calibry. :wink:
Dlatego też stawiam na x12sz(stąd pytanie o 1.2 z zielonym "i" na klapie)
 
melisław napisał:
No Paweł, byś się wstydził... Minuta w google i masz: Ford Granada z silnikiem 2.3
a no nawet nie pomyslalem... :roll:
ale granade widzialem tylko raz :P no i w dodatku nie wiem z jakim silnikiem
chico napisał:
Cytat
Kiedyś domena sportowych aut, np. Merca SS38,
:lol: wiesz z ktorego roku to merc? tego merca projektowal sam ferdynand porsche zanim zalozyl wlasna firme :P
 
Pawel S. napisał:
tego merca projektowal sam ferdynand porsche
Myslalem ze Kiepski Ferdek...
SS38, chyba specjalnie dla SS robiony.
Słyalem ze iemcy planuja stworzenie komunikatora internetowe cos na kształt naszego GG, miałby sie nazywać Sprechen Sprechen, w skrócie własnie SS.
[wygasnie]
 
pegelmesser napisał:
Zamierzasz się ze mną kłócić? :wink:

Żeby nie być gołosłownym

Najważniejsze różnice widoczne z zewnątrz pomiędzy X1xSZ i C1xNZ:
X1xSZ mają DIS, a C1xNZ zwykłą kopułkę
X1xSz informacje o obrotach pobierają z czujnika wału(na kole pasowym są zęby), a C1xNZ pobierają sygnał z czujnika wałka
X1xSZ mają elektryczny EGR, a C1xNZ nie mają go wcale.


P.S. Jak myślisz, jaki problem załóżyć nakładkę na wtrysk i rurę dolotu z C1xNZ do X1xSZ? :razz: :mrgreen:

[ Dodano: 2009-04-20, 07:30 ]
Cudny, może odczytasz oznaczenie silnika, będzie prościej :P
Oznaczenie znajdziesz na stopce pod głowicą od strony DIS'u.
 
Silnik, którego fotki dałem to 8V, 2 zawory na cylinder, czyli 4 cylindry?

I ma elektroniczny wtrysk .. Tyle się dowiedziałem - to nie moje auto :)

Ahh zapomniałem znowu popatrzeć na "i" na klapie, ale chyba ma ...


Jeszcze mam pytanie, na każdy cylinder przypada jedna świeca, a ona jest umieszczona nad tłokiem? Czyli na samym czubku cylindra?( tak jak w komarkach :P ) Czy gdzieś z boku? Bo jeśli na czubku to tłoki w aucie nie pracują pionowo tylko pod skosem?
 
cudny90 napisał:
Jeszcze mam pytanie, na każdy cylinder przypada jedna świeca, a ona jest umieszczona nad tłokiem?
Swieca jest tam gdzie kable wyskoiego napiecia wyjmujesz kabel i masz swiece
Cylindrow jest tyce co swiec czyli 4
Tłoki musza byc pod jakims katem nigdy nie spotkałem sie zeby tłok był pionowo
 
ciora napisał:
Tłoki musza byc pod jakims katem nigdy nie spotkałem sie zeby tłok był pionowo
A dlaczego muszą być pionowo?
Opel ma praktycznie w pionie i silnik pracuje jak należy.

cudny90 napisał:
Jeszcze mam pytanie, na każdy cylinder przypada jedna świeca, a ona jest umieszczona nad tłokiem? Czyli na samym czubku cylindra?( tak jak w komarkach ) Czy gdzieś z boku? Bo jeśli na czubku to tłoki w aucie nie pracują pionowo tylko pod skosem?
Świeca jest pod skosem, z racji tylko 2 zaworów. W silnikach 16V, gdzie są 4 zawory na cylider świeca jest na samym czubku, pomiędzy zaworami ssącymi i wydechowymi.
Zawory w oplowskich 8V są praktycznie pionowo, stąd nie ma miejsca na świece. W silnikach 16V zawory są pod kątem.

cudny90 napisał:
I ma elektroniczny wtrysk
Opel nie stosował mechanicznego wtrysku jak vw/audi czy mercedes :wink:

cudny90 napisał:
Jest zielone i na klapie silnik 1.2i
Czyli jest to X12SZ tak jak myślałem :-P

Pawel S. napisał:
PEWNE!
a pozniej masz w kolekcji powykrzywiane zawory, krzywe walki oraz w dogodnych warunkach blok z dziurami
A teraz coś na udowodnienie, że co drugi gupi ma szczęście :mrgreen:
Kumpel ma corsę C 1.7DTI. Ostatnio strzelił mu pasek jak się dowiedziałem po 90tys. km(opel zaleca wymianę przy 60 z tego co pamiętam). Najśmieszniejsze jest to, że zaworom nic nie ma. Po zdjęciu głowicy okazało się, że zawory są całe, tłoki też. Mechanik założył z powrotem głowicę, założył nowy rozrząd i corsa śmiga dalej.
 
ciora napisał:
Tłoki musza byc pod jakims katem nigdy nie spotkałem sie zeby tłok był pionowo
cursor napisał:
A dlaczego muszą być pionowo?
raczej pytanie dlaczego musza byc pod katem? :P
nie musza byc pod katem i bywaja albo pionowo, albo pod lekkim katem albo kompletnie lezaco
to zalezy od konstrukcji silnika oraz sposobu jego mocowania.
ale jak silnik jest przeznaczony do pracy w pionie to nie radze go klasc w poziomie :P

cursor napisał:
Kumpel ma corsę C 1.7DTI. Ostatnio strzelił mu pasek jak się dowiedziałem po 90tys. km(opel zaleca wymianę przy 60 z tego co pamiętam). Najśmieszniejsze jest to, że zaworom nic nie ma. Po zdjęciu głowicy okazało się, że zawory są całe, tłoki też. Mechanik założył z powrotem głowicę, założył nowy rozrząd i corsa śmiga dalej.
brawo
 
Jedyne co zauwarzyłem odnosnie kat połozenia tłokow ze jak jest wiekszy silnik to tłoki sa bardziej połozone. Jak miałem omege V6 2.5 to były pod 60-70 stopni ale to moze ze wzgledu na konstrukcje ukałdu V. I jeszcze rada dla wszystkich nie polecam przerabiac na gaz silnikow w układzie V po poł roku siada silnik jak chce sie miec fajny silnik to trzeba sie liczyc z kosztami jego utrzymania
 
ciora napisał:
I jeszcze rada dla wszystkich nie polecam przerabiac na gaz silnikow w układzie V po poł roku siada silnik
tutaj uklad cylindrow niema nic wspolnego
to zalezy od konstrukcji silnika i sposobu jego zasilania.
jedne sa na to wrazliwe inne nie.
o ile sie nie myle to laguna mk1 1,8L byla pierwszym udokumentowanym przypadkiem negatywnego wplywu instalacji gazowej na silnik...
 
pegelmesser napisał:
X12Sz wygląda tak: http://www.corsa.ja.pl/img/x12sz.jpg a ten twoj ze zdjeca to jakies dziwadło .
Może kolega odczyta numery z bloku i sam się przekonasz? :razz:

Cudny, jaki rocznik jest tej corsy? Może 95 lub 96(ew. wczesny 97)?

[ Dodano: 2009-04-21, 00:59 ]
ciora napisał:
Jak miałem omege V6 2.5 to były pod 60-70 stopni ale to moze ze wzgledu na konstrukcje ukałdu V
VR6 z VW ma tłoki pod kątem 15*, ferrari w swoich silnikach stosuje rozwartość 90*.

Przykładem tłoków pod kątem są np. starsze audi, gdzie silnik był montowany lekko pod kątem.

Jeśli chodzi o poziome położenie to aktualnie to domena 2 marek porsche i subaru z silnikami typu boxer :mrgreen:

ciora napisał:
I jeszcze rada dla wszystkich nie polecam przerabiac na gaz silnikow w układzie V po poł roku siada silnik jak chce sie miec fajny silnik to trzeba sie liczyc z kosztami jego utrzymania
Znajomy ma omegę kombi 2.5 V6 na sekwencji. Często ciągnie jeszcze za sobą przyczepkę(handluje na targu). Silnik ma już zrobione ok. 80tys. na gazie, łącznie ponad 300. Zużycie oleju to niecały litr między wymianami, a więc w normie. Z silnikiem nie ma żadnych problemów(poza standardowym - pocenie się)

[ Dodano: 2009-04-21, 01:00 ]
Pawel S. napisał:
raczej pytanie dlaczego musza byc pod katem?
Przejęzyczenie :razz:
 
cursor napisał:
Jeśli chodzi o poziome położenie to aktualnie to domena 2 marek porsche i subaru z silnikami typu boxer
boxery uzywa jeszcze BMW i honda w motocyklach.
stosowala tez calkiem niedawno alfa...
no i ze silnik lezy to wcale nie znaczy ze to bokser :P przyklad? fiacik 126P BIS :P
 
cursor napisał:
Znajomy ma omegę kombi 2.5 V6 na sekwencji. Często ciągnie jeszcze za sobą przyczepkę(handluje na targu). Silnik ma już zrobione ok. 80tys. na gazie, łącznie ponad 300
Moja omega czesto jezdziła do niemiec, holandi, srednio co miesiac z laweta to silnik juz ledwo co chodził. Rano były problemy z odpaleniem na zimnym silniku nie chciał palic Dobrze ze go wogule kupił chyba za 3tys PLN poszła. A wyposarzenie było bardzo dobre skora automat, navi itd
Teraz mam C5 vectre i t4 na zadnego nie narzekam Jak ktos chce to C5 do sprzedamia :mrgreen:
Pawel S. napisał:
subaru z silnikami typu boxer
Subaru w kazdym modelu matuje boxery to znak rozpoznawczy tej marki nawet od 2009 w dieselach
 
ciora napisał:
I jeszcze rada dla wszystkich nie polecam przerabiac na gaz silnikow w układzie V po poł roku siada silnik jak chce sie miec fajny silnik to trzeba sie liczyc z kosztami jego utrzymania
Bzdura, udowodnij mi ze silnik Ci padl bo byl zasilany gazem. Nie powinienes tak mowic bo prawdopodobnie miales zle wyregulowana lub zle dobrana instalacje i dlatego takie problemy.
Pozdrawiam!!!
 
Powrót
Góra