no wlasnie nikt mi nie potrafi podac przykladu :sad:cursor napisał:Nigdy nie szukałem konktetnych silników z rozrządem królewskim. Wiem tylko co to jest za rozwiązanie. Szkoda, że bardzo rzadko stosowane
Podążaj za instrukcjami wyświetlonymi na poniższym wideo, aby zainstalować aplikację internetową na Twoim urządzeniu.
Uwaga: Ta opcja może nie być dostępna w niektórych przeglądarkach internetowych.
no wlasnie nikt mi nie potrafi podac przykladu :sad:cursor napisał:Nigdy nie szukałem konktetnych silników z rozrządem królewskim. Wiem tylko co to jest za rozwiązanie. Szkoda, że bardzo rzadko stosowane
Masz bana na google? :mrgreen:Pawel S. napisał:no wlasnie nikt mi nie potrafi podac przykladu
Nie. C14NZ i C12NZ nie miały EGR'u, a na fotce, którą wrzucił cudny jest widoczny egr i w dodatku elektryczny, więc na pewno jest to X1xSZ.pegelmesser napisał:A nie C14NZ?
Wiem jak wygląda x14sz, miałem okazje pomagać przy swapie takiego na c20xe z calibry. :wink:pegelmesser napisał:Ja mam X14Sz i wyglada http://www.corsa.ja.pl/img/x14sz.jpg
za google.Kiedyś domena sportowych aut, np. Merca SS38,
Czyzby aby napewno? http://www.corsa.ja.pl/zdjB.phpcursor napisał:więc na pewno jest to X1xSZ.
a no nawet nie pomyslalem... :roll:melisław napisał:No Paweł, byś się wstydził... Minuta w google i masz: Ford Granada z silnikiem 2.3
:lol: wiesz z ktorego roku to merc? tego merca projektowal sam ferdynand porsche zanim zalozyl wlasna firmechico napisał:Cytat
Kiedyś domena sportowych aut, np. Merca SS38,
Myslalem ze Kiepski Ferdek...Pawel S. napisał:tego merca projektowal sam ferdynand porsche
Zamierzasz się ze mną kłócić? :wink:pegelmesser napisał:Czyzby aby napewno? http://www.corsa.ja.pl/zdjB.php
Swieca jest tam gdzie kable wyskoiego napiecia wyjmujesz kabel i masz swiececudny90 napisał:Jeszcze mam pytanie, na każdy cylinder przypada jedna świeca, a ona jest umieszczona nad tłokiem?
Swieca jest tam gdzie kable wyskoiego napiecia wyjmujesz kabel i masz swiece
A dlaczego muszą być pionowo?ciora napisał:Tłoki musza byc pod jakims katem nigdy nie spotkałem sie zeby tłok był pionowo
Świeca jest pod skosem, z racji tylko 2 zaworów. W silnikach 16V, gdzie są 4 zawory na cylider świeca jest na samym czubku, pomiędzy zaworami ssącymi i wydechowymi.cudny90 napisał:Jeszcze mam pytanie, na każdy cylinder przypada jedna świeca, a ona jest umieszczona nad tłokiem? Czyli na samym czubku cylindra?( tak jak w komarkach ) Czy gdzieś z boku? Bo jeśli na czubku to tłoki w aucie nie pracują pionowo tylko pod skosem?
Opel nie stosował mechanicznego wtrysku jak vw/audi czy mercedes :wink:cudny90 napisał:I ma elektroniczny wtrysk
Czyli jest to X12SZ tak jak myślałemcudny90 napisał:Jest zielone i na klapie silnik 1.2i
A teraz coś na udowodnienie, że co drugi gupi ma szczęście :mrgreen:Pawel S. napisał:PEWNE!
a pozniej masz w kolekcji powykrzywiane zawory, krzywe walki oraz w dogodnych warunkach blok z dziurami
ciora napisał:Tłoki musza byc pod jakims katem nigdy nie spotkałem sie zeby tłok był pionowo
raczej pytanie dlaczego musza byc pod katem?cursor napisał:A dlaczego muszą być pionowo?
brawocursor napisał:Kumpel ma corsę C 1.7DTI. Ostatnio strzelił mu pasek jak się dowiedziałem po 90tys. km(opel zaleca wymianę przy 60 z tego co pamiętam). Najśmieszniejsze jest to, że zaworom nic nie ma. Po zdjęciu głowicy okazało się, że zawory są całe, tłoki też. Mechanik założył z powrotem głowicę, założył nowy rozrząd i corsa śmiga dalej.
tutaj uklad cylindrow niema nic wspolnegociora napisał:I jeszcze rada dla wszystkich nie polecam przerabiac na gaz silnikow w układzie V po poł roku siada silnik
cursor napisał:Czyli jest to X12SZ tak jak myślałem![]()
Może kolega odczyta numery z bloku i sam się przekonasz? :razz:pegelmesser napisał:X12Sz wygląda tak: http://www.corsa.ja.pl/img/x12sz.jpg a ten twoj ze zdjeca to jakies dziwadło .
VR6 z VW ma tłoki pod kątem 15*, ferrari w swoich silnikach stosuje rozwartość 90*.ciora napisał:Jak miałem omege V6 2.5 to były pod 60-70 stopni ale to moze ze wzgledu na konstrukcje ukałdu V
Znajomy ma omegę kombi 2.5 V6 na sekwencji. Często ciągnie jeszcze za sobą przyczepkę(handluje na targu). Silnik ma już zrobione ok. 80tys. na gazie, łącznie ponad 300. Zużycie oleju to niecały litr między wymianami, a więc w normie. Z silnikiem nie ma żadnych problemów(poza standardowym - pocenie się)ciora napisał:I jeszcze rada dla wszystkich nie polecam przerabiac na gaz silnikow w układzie V po poł roku siada silnik jak chce sie miec fajny silnik to trzeba sie liczyc z kosztami jego utrzymania
Przejęzyczenie :razz:Pawel S. napisał:raczej pytanie dlaczego musza byc pod katem?
boxery uzywa jeszcze BMW i honda w motocyklach.cursor napisał:Jeśli chodzi o poziome położenie to aktualnie to domena 2 marek porsche i subaru z silnikami typu boxer
Moja omega czesto jezdziła do niemiec, holandi, srednio co miesiac z laweta to silnik juz ledwo co chodził. Rano były problemy z odpaleniem na zimnym silniku nie chciał palic Dobrze ze go wogule kupił chyba za 3tys PLN poszła. A wyposarzenie było bardzo dobre skora automat, navi itdcursor napisał:Znajomy ma omegę kombi 2.5 V6 na sekwencji. Często ciągnie jeszcze za sobą przyczepkę(handluje na targu). Silnik ma już zrobione ok. 80tys. na gazie, łącznie ponad 300
Subaru w kazdym modelu matuje boxery to znak rozpoznawczy tej marki nawet od 2009 w dieselachPawel S. napisał:subaru z silnikami typu boxer
Bzdura, udowodnij mi ze silnik Ci padl bo byl zasilany gazem. Nie powinienes tak mowic bo prawdopodobnie miales zle wyregulowana lub zle dobrana instalacje i dlatego takie problemy.ciora napisał:I jeszcze rada dla wszystkich nie polecam przerabiac na gaz silnikow w układzie V po poł roku siada silnik jak chce sie miec fajny silnik to trzeba sie liczyc z kosztami jego utrzymania