• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

wątek motoryzacyjny

  • Autor wątku Autor wątku mIKI
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
OK, właśnie tak myślałem, że sam pasek to jest przecież pasek .. Ale w corsie "poszedł cały rozrząd" więc pewnie trza wymienić komplet .. No dzisiaj pod wieczór auto ma być gotowe, ciekawe ile mechanik zawoła.

A właśnie, jeszcze pytanko. Mogę od mechanika zarządać jakiś faktur, rachunków, albo chociaż spisu co ile kosztowało? Bo przeważnie nigdy nie wie się, co mechanik rzeczywiście wkłada do samochodu ..
 
cudny90, oczywiście że możesz i nawet bym polecał to zrobić. Sam pracuje w firmie połączonej ze stacją diagnostyczną (ale drobne naprawy i takie tam też wykonują) i wiem jakie wałki potrafią robić.
 
Cudny, a jaki masz silnik w tej corsie?

cudny90 napisał:
Ale w corsie "poszedł cały rozrząd" więc pewnie trza wymienić komplet
Masz na myśli, że stary rozrząd się skończył? Jeśli tak, to może wyjść to drożej
 
Właśnie przywiozłem auto od mechanika :] Okazało się, że paska nie musiał wymieniać, tylko tam coś wyregulowął, naciągnął czy coś tam jeszcze, no i świece i łożysko, zawołał 300zł ... Szczerze powiedział, że 120zł na tym aucie zarobił ..

Ja z mechanikiem nie gadałem, ojciec gadał i tyle mi powiedział :P
 
cudny90, to swiezo kupiony samochod? jak tak to ZAWSZE wymienia sie pasek rozrzadu. dlaczego? a no dlatego ze nie wiesz ile tak naprawde ma przebiegu a jak taki drobiazg pojdzie to masz 3kPLN w plecy za remont silnika :P

a co do rachunkow - kazdy wystawi ci cos takiego. tylko ze jak to bywa w praktyce, rachunek to rachunek a on moze miec malo wspolnego z rzeczywistoscia.
kolega np wystawia rachunek na naprawe silnika mimo ze robi ci blacharke. dlaczego? a no dlatego ze nie ma komory lakierniczej i oficjalnie nie moze malowac...
 
Pawel S., nie, ten samochód dostał mój ojciec od swojej siostry, bo ta zmieniła sobie "jeżdżenie" na audi a3 :P Ma on swoje lata, jak każda taka corsa :P ale jest w wyśmienitym stanie, ona jeździła tylko nim do pracy ( lekarka, te sprawy :P ) a miała je od nowości, w dodatku w niemczech ( lepsze drogi ) a ostatnio nie chciało po prostu zapalić, więc poszło do mechanika :] na szczęście wszystko się dobrze skończyło, mechanik powiedział, że paska nie trza jeszcze wymieniać. A ojciec to auto ma już jakieś 3-4 lata, a kierowcą też jest tylko raczej takim niedzielnym :P
 
Jeśli pod maską nie masz 1.6 8V to wolałbym ten pasek dla świętego spokoju wymienić. Koszt niewielki, a straty mogą być znacznie większe.

Tylko 1.6 8V jest silnikiem niekolizyjnym, pozostałe silniki(tym bardziej 16V i diesle) są silnikami kolizyjnymi i w momencie gdy pęknie pasek, prawdopodobieństwo spotkania się zaworów z tłokami jest bardzo duże
 
cursor napisał:
w momencie gdy pęknie pasek, prawdopodobieństwo spotkania się zaworów z tłokami jest bardzo duże
PEWNE!
a pozniej masz w kolekcji powykrzywiane zawory, krzywe walki oraz w dogodnych warunkach blok z dziurami :mrgreen:
 
Jutro sprawdzę jaki to silnik i pogadam ze starszym ;)

A Panowie skoro Wy tak się znacie to jeszcze wytłumaczcie mi, jakie są konsekwencje pęknięcia uszczelki pod głowicą .. w obojętnie jakim aucie

A powiedzcie mi jeszcze co steruje zaworami? One są z rozrządem połączone też? Dobra już wiem :D Wałek rozrządu :) A w takiej corsie ile jest zaworów na cylinder? po 2? czyli w sumie 4 na cylinder?
 
cudny90 u mnie był brak kompresji auto nie paliło jak powinno, łapało chyba na 2-3 garnki. nie było mocy, kopciło dławiło sie ogólnie nie jechało:)
 
cudny90 napisał:
A powiedzcie mi jeszcze co steruje zaworami? One są z rozrządem połączone też? Dobra już wiem Wałek rozrządu A w takiej corsie ile jest zaworów na cylinder? po 2? czyli w sumie 4 na cylinder?
pasek lub lancuch napedza walek rozrzadu. walek poprzez krzywki popycha zawory (lub posrednio przez laski + dzwigielnki w silnikach z walkiem w bloku)

ilosc zaworow na cylinder rozni sie w zaleznosci od silnika - sprawdz jaki masz

cudny90 napisał:
jakie są konsekwencje pęknięcia uszczelki pod głowicą .. w obojętnie jakim aucie
uszczelka ta laczy glowice z blokiem
czyli w przypadku jej braku moze byc tak jak pisal dj_zibi, czyli brak kompresji.
uszczelka ta rowniez oddziela kanaly z chlodziwem. jak plyn dostanie sie do komory spalania to tez zmniejsza moc oraz zanieczyszcza olej (widac po kolorze - tzw "kawa z mlekiem")
w skrajnych przypadkach moga tez spaliny wydostawac sie na laczeniu
oczywiscie uszczelka moze byc zerwana tylko w pewnym miejscu, i np wtedy masz przedmuchy miedzy 2 cylindrami itp itd
 
Silniki 8V mają 2 zawory na cylinder(jeden ssący i jeden wydechowy), silniki 16V mają 4 zawory na cylinder(2 ssące i 2 wydechowe).

Pawel S. napisał:
a pozniej masz w kolekcji powykrzywiane zawory, krzywe walki oraz w dogodnych warunkach blok z dziurami
Może nie aż tak tragicznie.
Większość przypadków(jeśli chodzi o opla, a tą marką się interesuje, sam jeżdże kadettem :P ) to były pokrzywione zawory i ew. odbite zawory w tłokach. Wałkom i blokowi nic nie było, ale zawory i tłoki były do wymiany.

[ Dodano: 2009-04-19, 10:36 ]
Pawel S. napisał:
czyli w przypadku jej braku moze byc tak jak pisal dj_zibi, czyli brak kompresji.
uszczelka ta rowniez oddziela kanaly z chlodziwem. jak plyn dostanie sie do komory spalania to tez zmniejsza moc oraz zanieczyszcza olej (widac po kolorze - tzw "kawa z mlekiem")
w skrajnych przypadkach moga tez spaliny wydostawac sie na laczeniu
oczywiscie uszczelka moze byc zerwana tylko w pewnym miejscu, i np wtedy masz przedmuchy miedzy 2 cylindrami itp itd
Do tego dodaj jeszcze możliwy olej w układzie chłodzenie(widoczne oczka jak w rosole). Olej ma więszke ciśnienie, niż w układzie chłodzenia, więc wymieszanie się w przypadku przepalenia uszczelki jest bardzo prawdopodobne.


Wrzuć fotę silnika, to Ci powiem co to za motor
 
Super, już wszystko wiem :D Dzięki Panowie, muszę się podszkolić trochę odnośnie samochodów więc pytam.

A jeśli chodzi o nazwy 8V 16V te liczby o czymś świadczą? Czy to tylko nazwa?

Wałek rozrządu jest w górnej części silnika no nie? Tak jak zawory ... Zawory są w głowicy, to i wałek gdzieś tam jest, prawda?
 
cudny90 napisał:
A jeśli chodzi o nazwy 8V 16V te liczby o czymś świadczą?
8V to silniki ośmio-zaworowe(czyli w silniku jest łącznie 8 zaworów
16V to analogicznie szesnasto-zaworowe

cudny90 napisał:
Wałek rozrządu jest w górnej części silnika no nie? Tak jak
zawory ... Zawory są w głowicy, to i wałek gdzieś tam jest, prawda?
Nie zawsze.
W przypadku silników OHC i DOHC wałek jest nad głowicą(Over Head Camshaft - wałek nad głowicą), DOHC oznacza 2 wałki nad głowicą.
W przypadku starszych modeli opla, były jeszcze silniki OHV(Over Head Valves - zawory nad głowicą) z wałkiem umieszczonym w bloku.
I silniki CIH(Camshaft in Head - wałek w głowicy) z wałkiem umieszczonym z boku głowicy głowicy. Silniki te były montowane w starszych tylnonapędowych oplach(takich jak stare kadetty, ascona A i B, manta, rekord, senator i omega A).

W twojej corsie będziesz mieć silnik OHC lub DOHC zależnie od ilości zaworów(oplowskie DOHC to silniki 16sto zaworowe)
 
cursor napisał:
Może nie aż tak tragicznie.
no z walkiem przegialem. ale kolega z silnika z vectry 1,6 ma teraz fajny stolik - takie wielkie dziury po tlokach z boku :mrgreen:

cursor napisał:
I silniki CIH(Camshaft in Head - wałek w głowicy) z wałkiem umieszczonym z boku głowicy głowicy. Silniki te były montowane w starszych tylnonapędowych oplach(takich jak stare kadetty, ascona A i B, manta, rekord, senator i omega A).
oooo :D tego nie wiedzialem

cursor, a to moze znasz przyklad pojazdu/silnika gdzie jest/byl zastosowany WAŁEK KRÓLEWSKI :?:
 
OK, zrobiłem zdjęcia silnika:
222255.jpeg


222256.jpeg


Powiedzcie mi wszystko co wiecie o tym silniku :D No i gdzie tam jest wałek? W tej samiuśkiej górnej pokrywie z żółtą zakrętką? A pod tą pokrywą jest głowica przykręcona śrubami nad świecami? xD
 
Pawel S. napisał:
cursor, a to moze znasz przyklad pojazdu/silnika gdzie jest/byl zastosowany WAŁEK KRÓLEWSKI
Nigdy nie szukałem konktetnych silników z rozrządem królewskim. Wiem tylko co to jest za rozwiązanie. Szkoda, że bardzo rzadko stosowane.

cudny90 napisał:
Powiedzcie mi wszystko co wiecie o tym silniku
Silnik to albo x12sz albo x14sz(wyglądają z zewnątrz praktycznie tak samo), stawiam na ten pierwszy(na klapie masz może 1.2 z zielonym "i"? :P )

cudny90 napisał:
No i gdzie tam jest wałek?
Wałek jest pod tą pokrywką. Obudowa wałka jest przykręcona od góry razem z głowicą
Element między pokrywą(tą z żółtym korkiem) i głowicą to obudowa wałka rozrządu.

[ Dodano: 2009-04-19, 13:42 ]
oooo tego nie wiedzialem
Dodam, że głowica była żeliwna.
Największy tego typu motor to 3.0 12V montowane w senatorach A i B, i omedze A. Zależnie od konstrukcji i sterownika miał różne oznaczenia(w senatorach A np. 30E, w senatorach B i omedze A były to już c30ne i 30le)
 
Powrót
Góra