Podążaj za instrukcjami wyświetlonymi na poniższym wideo, aby zainstalować aplikację internetową na Twoim urządzeniu.
Uwaga: Ta opcja może nie być dostępna w niektórych przeglądarkach internetowych.
przepustnica jest w systemie zasilania silnika i nie ma znaczenia czy jest slnik wyposazony w turbo czy nie - przepustnica jest zawszechico napisał:Przepustnica to w benzynie raczej. W dieslu z tego co wiem nie ma przepustnicy? Wiadomo sa zawory regulacji cisnienia doladowania ale to nie przepustnice..
chodzi ci o zawor upustowy?Kudłaty napisał:W benzynce też jest zawór regulujący ciśnienie doładowania. Musi być inaczej bardzo źle by to się skończyło, zarówno dla turbiny jak i silnika.
Pawel S. napisał:bo jako takiego do regulacji nie ma. reguluje sie doladowanie sterowaniem spalin
no tak - ale on nie reguluje za bardzo cisnienie doladowaniachico napisał:Jest zawor recyrkulacji spalin(EGR)
czyli sterownik zmiennej geometri turbiny - nawet nie pomyslalem o tymchico napisał:i jest zawor cisnienia doladowania(N75 - fachowo nazywany "przetwornikiem cisnienia"). Jest to zawor sterowania cisnienia. Ma on za zadanie sterowanie gruszka przy turbinie, ktora z kolei poprzez sztange uchyla klapke upustowa w turbinie dzieki czemu spaliny omijaja wirnik.
i ma za zadanie minimalizowanie turbodziury. gdyby po zamknieciu przepustnicy zwiekszylo sie cisnienie to turbinka by sie przyhamowala. a tego chcemy uniknacKudłaty napisał:Ma za zadanie upuścić nadmiar ciśnienia, aby niedopuścić do przeładowania i rozpręża układ dolotowy w momencie zamknięcia przepustnicy (po to aby nie uszkodzić układu dolotowego/przepustnicy) i jest on sterowany podciśnieniem które jest ciągnięte najczęściej od koletkora dolotwego.
Pawel S. napisał:czyli sterownik zmiennej geometri turbiny - nawet nie pomyslalem o tym
czyzbys dlubal w swoim silniku? ;> czy to takie przykladowe wartosci?Kudłaty napisał:Człowiek chce wyprzedzić but w podłoge, a tu zonk zamiast 250KM mamy 140
Polonez fajnie śmiga na tym silniku :mrgreen:LightSound napisał:1.4 16V 104Km
Głównym zadaniem to bezpieczeństwo turbiny. Łopatki długo by nie wytrzymały, gdyby nie upuszczać nadmiaru ciśnienia :wink:Pawel S. napisał:i ma za zadanie minimalizowanie turbodziury. gdyby po zamknieciu przepustnicy zwiekszylo sie cisnienie to turbinka by sie przyhamowala. a tego chcemy uniknac
mechaniczny wtrysk?taz napisał:Panowie ktoś wie ile może kosztować instalacja gazowa do Audi 100 C4, silnik 2,3 litra??