• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

wątek motoryzacyjny

  • Autor wątku Autor wątku mIKI
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
Moje pierwsze auto to Ford Fiesta MKIII. Bardzo miło go wspominam. Nigdy nie sprawiał żadnych problemów. Golfy za to źle mi się kojarzą z dresami i trzęsąca się od basu karoserią.
 
Mario akcyze to sie placi zawsze. Do 2.0 wynosi troche ponad 3% a przy wiekszym silniku 10% wiecej.

Ja nie 1 auto polece sunny lub almere. Nie do zajechania (oczywiscie jak kupisz w dobrym stanie) a czesci sa za czapke czeresni.
 
Ja ostatnio przekonałem się do Octavii, prowadziłem taką 3 letnią na trasie 1150km(wakacje), 2 osoby + bagaż, auto całkiem wygodne, nieźle wyciszone, zrobione na podobieństwo VW. Spalanie wyszło nieco ponad 6l w 105konnym dieslu na trasie prawie 2300km - może sporo ale na trasie gdzie się dało to momentami gaz w podłogę;- )
 
wojak737 Potrzebujesz używanego auta? szukaj za granica w polsce nie ma co!
Autko musi być używane i tanie. Ściągać raczej nie będę, drogo wyjdą opłaty, do tego ubezpieczenie (będę brał na siebię). Mogę w sumie obgadać sprawę z wujkiem, już bodajże 10 lat ściąga auta.
Jakie opłaty trzeba robić przy ściąganiu auta? Za przykład weźmy golfa 3 1.6 benzyna.
Akcyza, recykling, tłumaczenie dokumentów, rejestracje i dowód. Tylko o tych wiem. I jakie ceny mają uzywane autka w niemczech? Czy bardziej opłacalne (biorąc pod uwagę, że to stare auto) jest ściągnięcie go z za granicy, czy kupienie w lepszym stanie w kraju?
 
ewidentnie w lwpszym stanie sa smochody sprowadzone z zagranicy
tam przeglad obowiazkowy rejestracyjny jest zdecydowanie bardziej rygorystyczny
akcyza 3,15% ceny z umowy
przeglad 250
rejestracja ok 270
tlumaczenia 150
recykling 500
ew ubezpieczenie na granicy ok 140
tymczasowe blachy ok 80euro

to tak mniej wiecej
 
wojak737 Mozesz jeszcze poszukać atrakcyjniejszego auta lekko uszkodzonego V70 Golf 4 audi A3 tylko szukaj lekko rozbite jak wujek ma lawete to ci go spokojnie przywiezie i naprawisz u nas za bezcen,w belgi niemczech nie opłaca im sie naprawiać aut bo czasami naprawa kosztuje ich podobnie jak sprzedać tego i kupić nowe z salonu poza tym u nich sa regorystyczne przepisy dotyczace napraw samochodów a belgowie maja hopla na punkie bezpieczenstwa i boja sie bitych aut:)
 
Myślę, że daruję sobie zabawę ze ściąganiem auta. Na pierwsze autko chciałem naprawdę coś taniego, a ściągnięcie golfa 4, opłaty, ubuzpieczenie i naprawa da jakieś 10 tysięcy.
Nie stać mnie na takie ekstrawagancje, dlatego będę szukał taniego autka w Polsce do 3 tysięcy, o w miarę niskiej pojemności silnika. I nie chodzi tu o niskie spalanie tylko o koszt ubezpieczenia.
Pamiętam jak ojciec bmw 318i ubezpieczał za 300 zł z hakiem, mając 60% zniżek.
Wiem, że wezmę ubezpieczenie na siebie i na współwłaściciela (ojca), ponieważ odpadną mi zwyżki za wiek kierowcy.
Niska cena samochodu jest też związana z tym, że się uczę (3 kl technikum) i nie zarabiam na siebię. No może poza wyjątkami typu naprawa komuś kompa, jakaś pomoc itp.
 
Myślałem, że to inaczej działa. Szkoda, bo ojciec ma obecnie może z 20% zniżek.
No dobra, a jakie ubezpieczalnie polecacie?
 
Tylko nie bierz golfa III 1.6... Pali to prawie tyle co 1.8 a osiagi znacznie mniejsze, jak diesel to tylko 1.9 tdi

Pomysl moze o golfi II - wiem stare itp ale jak znajdziesz takiego w miare dobrym stanie, doprowadzisz go do stanu uzywalnosci to pochodzi jeszcze ladnych pare lat. Czesci sa tanie, praktycznie wszystko mozna samemu zrobic, a spalanie takiego powiedzmy 1.8 (90km) oscyluje w granicach 8l - w miescie.

Nast. suzuki swift, kumpel ma 1.0 :D i pomimo duzego przebiegu silnika wymienia tylko podst rzeczy.
 
Rozumie w takim razie poszukaj używanego auta w polsce od prywatnego sprzedawcy najlepiej żeby był to pierwszy własciciel.
Jak nie usmiecha ci sie Golf 3 to możesz poszukać 2 tak jak powiedział maxi ma o wiele lepsza blache od 3 a jak chcesz zaszaleć to szukaj Golfa 1 blacha też dobra jak dasz 1500zł to naprawia ci jakieś mankamenty zwiazane z blacha bo napewno takie sie pojawiły na tym autku ale jak stuningujesz go ze smakiem na German style to szczena opada;D
 
Swifta patrzyłem, nawet miałem okazję się przez chwilę przejechać, ale wygląd mi nie pasuje.
Z tym golfem to był tylko przykład.
Zastanawiałem się nad golfem II i narazie sie ku niemu skłaniam.
Diesla raczej nie wezmę (chyba, że mnie przekonacie). Jeżeli brałbym golfa 2 to z silnikiem 1.6 raczej.
Tylko problemem jest znalezienie nie zajechanego egzemplarza za relatywnie niską cenę.

---------- Post dodany o 17:22 ---------- Poprzedni post o 17:20 ----------

Marios, nie przepadam za german style. Zdecydowanie wolę cult style :cool:
Koło, gleba i nic więcej nie trzeba :)
U mnie co roku odbywa się zlot vw, niektóre są rewelacyjnie zrobione, niestety wieśniaków w swoich "gulfach i paszatach" też nie brakuje :)
 
Nie mam doświadczenia w tej materii, ale może Audi 80? Szukać jakiegoś zgazowanego silnika 2l, przynajmniej ja bym tak zrobił. Blacha full ocynk i nawet teraz na niektórych egzemplarzach śladu rdzy nie uświadczysz, mimo tego, że auto ponad 20 lat ma :D
 
Powrót
Góra