• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

wątek motoryzacyjny

  • Autor wątku Autor wątku mIKI
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
po tankowaniu do pelna zrobilem 180km i znowu zatankowalem
wyszlo mi spalanie 7,7 litra, wiec nie tak tragicznie ;)
 
miasto i 25km trasa
w srode wracam do warszawy, ale nie bedzie juz kasy na zatankowanie do pelna! :D

dystans moze i krotki, ale wiem czego sie spodziewac na jutrzesza trase ;)
moze uda sie dojechac na jednym tankowaniu :D (zbiornik 45l)
 
Wg mnie to nie jest swietny wynik jak na male auto. Pojezdzisz dłużej, lepiej wyczujesz to tez co innego.
No i dystans powinien byc trochę dłuższy
 
Ja tam się nie znam, ale ale 6-7 litrów przy benzyniaku to z moich doświadczeń norma. Co ciekawe potrafiłem takie wyniki mieć i przy V6 2,5l i przy rzędowym 1,4l :) No, może trochę naciągam, bo jedno na trasie bez pośpiechu a drugie mieszane, ale jednak ;)
 
Panowie, są jakieś sposoby na pierwsze, malutkie wykwity rdzy na lakierze na masce i klapie bagażnika? Ostatnio takowe zauwarzyłem a auto raptem ma 7 lat i od nowości garażowane...
 
Wyczyścić dokładnie tarczą listkową, (nie szlifierską na kątówce, bo przegrzewa blachę i w dodatku łatwo za dużo zebrać)
Potem podkład reaktywny, podkład akrylowy i w zależności jaki lakier to baza + bezbarwny lub jeden kolor)
Nie trzeba lakierować całego elementu można to ładnie wycieniować, kładąc kolejne warstwy na większej powierzchni i potem
wypolerować. Wystarczy na to 50 ml lakieru za kilka dych + podkład + opcjonalnie bezbarwny. Można to spokojnie zrobić na podwórku
w ciepły bezwietrzny dzień. Mały pistolet można kupić na pewnym portalu za 30 zł, no i trzeba mieć/pożyczyć sprężarkę.
Testowane kilkukrotnie.

mg
 
Panowie, są jakieś sposoby na pierwsze, malutkie wykwity rdzy na lakierze na masce i klapie bagażnika?
Jakie auto? dobrze oczyścić (z naciskiem na dobrze) i zabezpieczyć gruntem reaktywnym (dostaniesz niewielkie ilości w mieszalni lakierów) i na to kolor.

- - - - - aktualizacja - - - - -

Wyczyścić dokładnie tarczą listkową, (nie szlifierską na kątówce, bo przegrzewa blachę i w dodatku łatwo za dużo zebrać)
Potem podkład reaktywny, podkład akrylowy i w zależności jaki lakier to baza + bezbarwny lub jeden kolor)
Nie trzeba lakierować całego elementu można to ładnie wycieniować, kładąc kolejne warstwy na większej powierzchni i potem
wypolerować. Wystarczy na to 50 ml lakieru za kilka dych + podkład + opcjonalnie bezbarwny. Można to spokojnie zrobić na podwórku
w ciepły bezwietrzny dzień. Mały pistolet można kupić na pewnym portalu za 30 zł, no i trzeba mieć/pożyczyć sprężarkę.
No nie wiem czy jest to w stanie sam ogarnąć jak nigdy tego nie robił.
 
No nie wiem czy jest to w stanie sam ogarnąć jak nigdy tego nie robił.

:) Nie wiem jak tam ze zdolnościami. Ja też lakiernikiem nie jestem, ale już za pierwszym razem wyszło mi bardzo dobrze.
W końcu to forum diy ;) wiec podałem przepis.

A i podkład reaktywny nakłada się bardzo cienko, a na niego koniecznie trzeba dać zwykły podkład( zazwyczaj akrylowy)
Może być jeszcze konieczność położenia szpachlówki, wtedy trzeba ją kłaść dopiero na ten podkład i na nią jeszcze raz podkład.

mg
 
stan bardzo dobry ;)

jakbym pojechal w trase z predkoscia 90-100km/h to by pewnie spalania spadlo
ale zeby w miescie nie byc "zawalidroga" to trzeba sie dynamicznie rozpedzac (krece do 3k obr)
 
Ten silnik jest dosc elastyczny, mozna jezdzic na kropelce po miescie, ale jak sie juz dobrze rozgrzeje. Moj juz chyba powoli wyciaga kopyta. Cos zaczelo szumiec w silniku pare dni temu :D
 
Powrót
Góra