• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

wątek motoryzacyjny

  • Autor wątku Autor wątku mIKI
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
tutaj sie nie zgodze!
w tym samochodzie sa tak fatalne hamulce ze jednak wole kupic cos lepszego! :(

ostatnio musialem ostrzej zahamowac przed swiatlami... z 80-90 do zera hamowalem z wielkim przerazeniem! pogodzilem sie juz z tym ze niewyrobie i ze bede musial przeleciec dalej...
jak juz udalo sie zatrzymac to byl niezly smrod :p


ale plus taki ze ceny dobre! ;)
markowe klocki kosztuje tyle ile wydalem na klocki do roweru :lol:


uzywal ktos ferodo premier?
to wyczytalem ze polecaja...

na tarcze zdecydowalem sie juz na ATE PD
 
Widocznie masz bardzo marne klocki i zuzyte tarcze. Poza tym wez pod uwage to, ze kazde auto z tej epoki, i tej klasy ma takie hamulce, ze szybko je przegrzejesz. Przy porywajacej mocy 60 koni mechanicznych, producenci raczej nie stosowali super hamulcow, a juz szczegolnie w taniej rodzinie VAG.
 
Nie sądzę zebys zobaczyl różnice, to nie sportowe auto do krotego produkują sprawniejsze kolcki. Jak by mniej pylily to juz bedzie sukces.

Wysłane z mojego LG-P710 przy użyciu Tapatalka
 
Tak mam premiery. Pyla jak głupie szczególnie z nacinana tarczą ale hamują bardzo dobrze. U ojca wkladalem cały komplet ate i było ok ale jemu przy tych osiągach i masie co kolwiek by hamowalo. Dużo osób na forum dawało klocki premiery i tarcze mikoda

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
 
w obu przypadkach nie piszcza?

ferodo to 100zl
ate to juz "jedynie" 50-60zl

nie wiem jak to jest w samochodowych, ale w rowerowych klockach roznica byla bardzo duza! ;)
ale niekoniecznie zalezna od ceny i marki...
 
tutaj sie nie zgodze!
w tym samochodzie sa tak fatalne hamulce ze jednak wole kupic cos lepszego!

ostatnio musialem ostrzej zahamowac przed swiatlami... z 80-90 do zera hamowalem z wielkim przerazeniem! pogodzilem sie juz z tym ze niewyrobie i ze bede musial przeleciec dalej...
jak juz udalo sie zatrzymac to byl niezly smrod
Widać, że masz pierwsze auto i zero pojęcia. Na układ hamulcowy nie składają się tylko klocki i tarcze. Nawet jak wstawisz je najlepsze, zmienisz płyn hamulcowy, to i tak nie będzie auto hamowało jak salonowe. Może i Ci wytrzymają te części dłużej (bo trafiają się wady fabryczne nawet najlepszym), ale nie brałbym wyboru tarczy i klocków jako wyznacznik, że będzie to lepiej hamowało..
 
Za hamowanie Paweł nie odpowiadają tylko same hamulce
Duży wpływ ma zawieszenie i opony
Szczególnie stare kapcie potrafią dużo popsuć
 
czyli wywazasz dynamicznie juz na aucie?
w takim razie jestes w zdecydowanej mnijszosci! ;)

wiekszosc wulkanizacji wywaza statycznie na maszynie i dopiero wtedy zaklada kola na auto

Każde standardowe wyważanie na maszynie jest wyważaniem dynamicznym.
Pozdrawiam.
 
Ostatnia edycja:
zawieszenie i opony sa OK
na opony troche narzekam, ale nie sa najgorsze
zawieszenie w pelni sprawne

jakbym mial lepsze hamulce od zawieszenia to by mi zablokowalo kola i bym polecial dalej... ale tak sie nie dzieje! :p
 
To, ze opony maja jeszcze materiał nie musi oznaczać, ze są dobre
Stare opony to tez jest problem
Ile lat maja twoje?
 
Paweł ATE PD to bardzo specyficzna tarcza. Przyglądnij sie produktom Textara, mają bardzo dobry stosunek ceny do jakości. Żeby znacząco poprawić hamowanie trzeba pójść w większe tarcze. Większa pojemność cieplna, znacznie późniejszy fading, większa skuteczność.
 
To nic nie da jak
Bo po wciśnięciu hamulca koła sie blokują wiec dziajaja jak należy
Trzeba zwiekszyć powierzchnie tarcia opony
 
To, ze opony maja jeszcze materiał nie musi oznaczać, ze są dobre
Stare opony to tez jest problem
Ile lat maja twoje?
lukaszu, nie rob ze mnie glupka!
to co chcesz mi teraz wmowic to robil moj brat! opony nadaja sie do wyrzucenia a on z tekstem ze przeciez maja iles tam bieznika...

jutro sprawdze jaki rocznik. ale oceniam opony po wlasnosciach trakcyjnych. nie jezdze jak szalony, ale wiem kiedy opona nie spelnia oczkiwan



To nic nie da jak
Bo po wciśnięciu hamulca koła sie blokują wiec dziajaja jak należy
Trzeba zwiekszyć powierzchnie tarcia opony
jezeli hamulce nie potrafia zablokowac kola (brak ABSu) to po co zwiekszac rozmiar opony?!

- - - - - aktualizacja - - - - -

kupilem komplet ATE

tarcze maja bicie
nie mam pojecia jaki maja przebieg (moga byc oryginalne)
wymienie calosc i dopiero wtedy sie dowiem co mam do poprawy

wiem doskonale ze aby poprawic hamulce trzeba zwiekszych rozmiar tarczy, wstawic wentylowane a nastepnie wstawic zaciski wielotloczkowe...
ale poczytalem o tych autach i takie zabiegi wiele tam nie poprawiaja!
trzeba wymienic caly uklad hamulcowy (pompy, serwo i rozdzielacze) bo w tych autach jest fatalny

a wierzyc mi sie nie chce ze nigdy nie porownywaliscie materialow ciernych na klockach
jak pisalem na przykladzie roweru, roznica bywa ogromna!
nie testowalem tarcz (i nie mam zamiaru) ale na przykladzie 6-7 roznych modeli klockow wiem ze lepiej zapytac ktore warto kupic a ktore omijac
 
Jak robierzesz to obejrzyj dokladnie czy prowadnice zacisków nie są zapieczone, możesz wykorzystać okazję i spuścic płyn hamulcowy przy wciskaniu tłoczka przez odpowietrznik. To nie jest normalne że się nie da zblokować hampli. Nie wiem jak teraz wygląda przegląd w pl, może mi ktoś odpowie bo kiedyś to był żart, u mnie po przeglądzie dostaje kartkę z wszystkimi wynikami z hamowania i reszty prób i jak ktoś jedzie do warsztatu coś poprawić to ma na papierze.
 
Płyn hamulcowy jeszcze zmień
wiem, ale tego juz sam nie zmienie ;)

zaloze nowe hamulce i pojade gdzies to zmienic ;)

bylem na diagnostyce i mam na to papierek - wszystko sprawne! ;)
oczywiscie ze kola da sie zablokowac, ale przy malej predkosci lub na mokrym
przy normalnej jezdzie w trasie sie nie udalo :(
 
Powrót
Góra