• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

wątek motoryzacyjny

  • Autor wątku Autor wątku mIKI
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
starsze jest nieraz ciężej ogarnąć niż nowsze, bo pomimo tego, że mniej rzeczy, które mogą się zepsuć, to nie ma elektroniki, która potrafi drastycznie skrócić czas naprawy...

Wszystko zalezy jeszcze od diagnosty, czasami zamiast nakierowac to jeszcze bardziej namiesza, mam swietny przyklad ze swoja Meganka ktorej nikt w moim 120tys miescie nie potrafi ogarnac lacznie z ASO
 
Wszystko zalezy jeszcze od diagnosty, czasami zamiast nakierowac to jeszcze bardziej namiesza, mam swietny przyklad ze swoja Meganka ktorej nikt w moim 120tys miescie nie potrafi ogarnac lacznie z ASO

zależy co się dzieje, jak problem mechaniczny to wpadaj do wrocka do evodynamics, daleko nie masz a ten człowiek ogarnie chyba każdy problem...
 
Fajna maszynka, aż mnie korci żeby znowu na prawko iść, tylko ponownie przez to wszystko przechodzić.

Na razie to "wystarcza":


A i młody się powoli szkoli:
 
Pokruszył mi się kawałek tego jakby kielicha od strony tłumika, na którym założona jest obejma, da się to jeszcze jakoś uszczelnić?
 
możesz nawalić cementu, ale nie wiadomo ile podziała, ewentualnie taka tasma co się nazywa bandex i tym obwiązać
 
Ooo, ta taśma wygląda dość ciekawie, tylko trochę obawiam się odkręcenia obejmy, bo bez tego raczej nie będzie jak okleić.

Myślałem jeszcze o wpasowaniu w środek jakiejś rurki, ale to może być ciężko znaleźć akurat taką średnice.
 
pokaż jak się to się rozwaliło, ale w środku raczej powinien być jakiś pierścień uszczelniający
 
Na łączeniach nie ma pierścienia, mam to samo w peugeocie.
Możesz próbować obciąć od strony tłumika tak żeby obie części wyglądały identycznie i dokupić pierścień, wsadzić pomiędzy a obejma to uszczelni. Lub załatw kawałek rury o większej średnicy, obetnij wzdłuż tak żeby zmniejszyć jej średnicę, wbij w środek pomiędzy i skręć objemką.
 
Ostatnia edycja:
a to dziwne, bo ja wiele razy widziałem pierścienie na łączeniach. ale różne auta mają to różnie rozwiązane... imo kombinacja z rurkami etc nie ma sensu póki co, bo nawet nie wiadomo jak to wygląda.
 
Uciąć rurę na gładko i dokupić obejmę zaciskowa, czasem mają takie seryjnej auta, a w motoryzacyjnym będą mieli takie rzeczy w różnych rozmiarach. Powinieneś coś dopasować.

Wysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka
 
Na łączeniach nie ma pierścienia, mam to samo w peugeocie.
Możesz próbować obciąć od strony tłumika tak żeby obie części wyglądały identycznie i dokupić pierścień, wsadzić pomiędzy a obejma to uszczelni. Lub załatw kawałek rury o większej średnicy, obetnij wzdłuż tak żeby zmniejszyć jej średnicę, wbij w środek pomiędzy i skręć objemką.

Trafione, bo to akurat jest w Citroenie.

a to dziwne, bo ja wiele razy widziałem pierścienie na łączeniach. ale różne auta mają to różnie rozwiązane... imo kombinacja z rurkami etc nie ma sensu póki co, bo nawet nie wiadomo jak to wygląda.

Na zdjęciach z Internetu brak dodatkowego pierścienia, najwyraźniej jest on częścią końcówki tłumika.

Uciąć rurę na gładko i dokupić obejmę zaciskowa, czasem mają takie seryjnej auta, a w motoryzacyjnym będą mieli takie rzeczy w różnych rozmiarach. Powinieneś coś dopasować.

To by fajnie wyglądało, ale są 2 wady takiego rozwiązania, po 1 rurka wystająca z tłumika jest bardzo krótka (widać to na podrzuconym obrazku), po 2 jak zajdzie jednak potrzeba wymiany tłumika na nowy, to już nie będę mógł go zamontować, tak jak fabryka przewidziała.


Generalnie co do kombinowania z rurkami, to też o tym myślałem, jeśli średnice wewn. tego kawałka przy tłumiku i rury przed nim byłyby zbliżone, to bym rzeczywiście mógł coś tam wbić, ewentualnie jeszcze myślałem o docięciu cienkiej blachy, owinięciu przy jej pomocy łączenia, ściśnięcie tą obejmą co już jest oraz dwoma opaskami, tzn jedna za i jedna przed fabryczną obejmą.
Na razie tak gdybam, bo aktualnie tylko po lekkim podniesieniu toto oglądałem, jak znajdę trochę czasu na odkręcenie, to będzie więcej wiadomo, jeśli się okaże, że jest to bardziej pokruszone, niż myślałem, to blaszka na zewnątrz czy taśma niestety nie przejdzie...
 
Ostatnia edycja:
Powrót
Góra