• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

wątek motoryzacyjny

  • Autor wątku Autor wątku mIKI
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
Ja do forda mondeo MK4 potrzebuje, ostatnio skasowałem błąd od turbo bo wąż dziurkę miał i uciekało ciśnienie. Ważne że program pokazał błąd nie po kodzie a już z opisem po PL. Fakt że usterkę znalazłem wcześniej sam a interfejs użyłem tylko do kasowania błędu.
Wolałbym mieć coś uniwersalnego bo auto zmienię a płacić 50pln za skasowanie błędu spalonej żarówki to tak słabo, wolę sam to zrobić.

Właśnie z tym programem i tłumaczeniem i opisem po PL to tak średnio, zależy na ile ufać programowi - lepszy jest kod błędu i sprawdzenie w tabeli DTC danego producenta.

To tak jak pisałem - na obd blutu kosteczką nie skasujesz błędu żarówki np. to jest np. w module komfortu czy tam ICM, a żeby się z tym połączyć potrzeba czegoś z multiplexerem, bądź kontrolą bardzo wielu protokołów can/kline/itp

Najtańsze chyba sensownie wydane pieniądze ma multidiagnoskop to Delphi ds150 z BT, ale do tego potrzeba lapka/tableta z windowsem.
 
Ten Delphi wychodzi chyba najtaniej, albo któryś pokrewny typu Multidiag czy inne takie - działa to tak samo, oprogramowanie to samo tylko obudowa i napisy inne. Albo coś lepszego i idziemy w tysiące... ELM327 i inne takie to IMO strata kasy, kupowałem, testowałem i potrafi różne bzdury pokazywać. To tylko do Forda i FES/MES się nadaje.
 
Ten Delphi wychodzi chyba najtaniej, albo któryś pokrewny typu Multidiag czy inne takie - działa to tak samo, oprogramowanie to samo tylko obudowa i napisy inne. Albo coś lepszego i idziemy w tysiące... ELM327 i inne takie to IMO strata kasy, kupowałem, testowałem i potrafi różne bzdury pokazywać. To tylko do Forda i FES/MES się nadaje.

Czy ja wiem, ELM327 to bardzo dobra kostka, w większości po BT się łączy, np taki FiatEcuScan wręcz wymaga ELMa do poprawnego działania. ScanMyOpel to dobra opcja dla posiadaczy opla - co prawda płatna, ale nie ustępuje kabelkowemu Opel Scanner. Po prostu trzeba zrozumieć że to nie multidagnoskop jak powyższe, tylko element który zastępuje kabel po BT bo to tylko konwerter ttl i przy odpowiednej konfiguracji potrafi większość.
 
Ten Delphi wychodzi chyba najtaniej, albo któryś pokrewny typu Multidiag czy inne takie - działa to tak samo, oprogramowanie to samo tylko obudowa i napisy inne. Albo coś lepszego i idziemy w tysiące... ELM327 i inne takie to IMO strata kasy, kupowałem, testowałem i potrafi różne bzdury pokazywać. To tylko do Forda i FES/MES się nadaje.
Chiński Delphi też potrafi pokazywać bzdury. W E90 N46 nawet opisu błędu nie pokazał, tylko kody, które i tak nijak miały się do rzeczywistości
W Mercedesie B klasa wykoleił kumplowi sterownik skrzyni przy próbie kalibracji, więc radzę uważać
 
Akurat Mercedesa potrafią też wyłożyć sporo droższe sprzęty, więc... Gdybym miał sobie coś z tych dwóch wybierać to zdecydowanie Delphi, ale to zupełnie inny budżet. A kilka sprzętów mi się przez ręce przewinęło...
 
zastanawiam sie nad zmiana swojej ibizy 6k 1,4 60km 5 drzwiowej na 6k 1,9tdi 140km 3d :D
przebieg 100kkm wiekszy niz moj
blacha zdrowa w przeciwienstwie do mojej
elektryka, klima, poduszki, abs, wspomaganie! :D

cena taka ze praktycznie wymieniam auto na drugie

jedynie nie wiem co tam do zrobienia z drobiazgow...
koszt taki ze jechac i sprawdzic sie nie oplaca :D

moja jest w idealnym stanie technicznym, jedynie ta rdza :(
 
100kkm większy tzn? TDI wytrzymują naprawdę sporo, ale jednak pojechać i sprawdzić jak to się ma technicznie to dobry pomysł - jeśli wyjdzie finansowo zamiana 1:1 to zostaje kwestia sprawności mechanicznej. Zawsze możesz też poprzekładać ze swojej to co się da, jeśli chodzi o sprawdzenie kompatybilności części to służę pomocą - mam do tego jakieś narzędzia.
 
ja mam 190kkm a tdi ma 290k

wyprawa to 350km w jedna strone. a cena auta to 1500zl ;)
tak wiec bym kupil i nawet lampy czy elektryke przelozyl :p

a czesci do niego sa tak tanie ze wiecej kosztuje moj czas, ktory poswiece na wymiane czesci
 
Skąd to auto? Może jest ktoś w okolicy, kto rzuci okiem chociażby na blacharkę. Zdjęcia jedno, a rzeczywistość moze być zupełnie inna
 
w sobote podjade po to auto ;) (o ile jeszcze bedzie)
jak sie okaze gorsze niz moje to puszcze dalej
ale same lampy warte sa 600-800zl :D
 
Niezagladam czesto na forum bo mamy duzo pracy w warsztacie, ale trafil sie nam 2014 Elantra 1.8L i uwazam ze dobrze sie tym przypadkuem podzielic. Wlasciciel powiedzial ze niby mu girlfriend wlala zlego paliwa i silnik nie chce palic. Kolega wypompowal wszystko z zbiornika, zmienil olej bo smierdzial paliwem, wyciagnal mokre swiece. Pokrecilismy silnikiem by wysuszyc cylindry, zmierzylismy ponownie kompresje ktorej wczesniej nie bylo. Kompresja wrocila w miare do normy, niska ale w miare OK. Dalej nie pali i sie zalewa. Odlaczylismy pompe paliwa i zamiast sprobowalismy odpalic go na gas do lutowania ror miedzianych. Odpalil ale bardzo nierowno - kichal, psikal. Sciagnalismy pokrywe zaworow i lancucha rozrzadu, no i wyszlo ze przeskoczyl zeby. Wsadzilismy nowy lancuch, nie tani bo dostepny tylko u dealera i znow przeskoczyl. Poniewaz nie bylismy pewni czy nie sa pogete zawory, skonczylo sie na wymianie silnika. Prawdopodobnie wlasciciel bardzo pilnowal lub probowal zaoszczedzil na wymianach oleju - te silniki wymagaja co 6tys km w klimacie Canady.

https://youtu.be/PNY1IEAx6i8
https://youtu.be/GSNMlEfDRoI
 
pany i panewki!
potrzebuje argumentow co do 1,9 TDI 130km
chce kupic passata ale musza go odebrac moi bracia
a ci sa na NIE :p
tak wiec potrzebuje argumentow co do awaryjnosci czy utrzymania tego silnika

passat od ś.p. sąsiada. zmarł rok temu i auto stało. teraz jego syn je sprzedaje
auto znam od ponad 10 lat i wiem ze 296kkm to realny przebieg ;)
 
bo?

i tak juz kupiony ;)

4500zl ostatecznie
b5 fl 2004 rok
1,9 tdi 130km + 6 biegowy manual
naped na 4 kola
skora (to nie do konca mi sie podoba :( )

na swieta odbiore auto i przerejestruje ;)
 
U znajomego sprzedawali taki B5 w sedesie, z głupot zapytałem o cenę i od razu zrezygnowałem, jako wół roboczy za jakieś małe pieniążki jeszcze ujdzie, ale jak ktoś sprzedaje to z przeświadczeniem, że pozbywa się najlepszego auta na świecie i chce jakieś absurdalne pieniądze, to nie ma na nawet sensu negocjować.

EDIT:

To nie ma źle, tamci chcieli 10k czy nawet więcej.
 
Cena dobra, ale mam dwa ale: to passat z alu zwieszeniem czyli zawieszenie kosztuje małą fortunę a mało kto sprzedaje z dobrym nie zużytym, to diesel.
 
Diesel, dieslem. Jak dbasz tak masz.
Silnik dynamiczny i oszczędny. Auto duże i wygodne.
Jak już kupiłeś to dobrze je przejrzyj. Zrób porządnie a będziesz zadowolony.
PS. Silnik w tej konfiguracji jak zdrowy bez problemu wyda 170-180km samym programem;)
Spalanie przy tym samym stylu jazdy nawet spadło:biggrin:
 
to passat z alu zwieszeniem czyli zawieszenie kosztuje małą fortunę a mało kto sprzedaje z dobrym nie zużytym, to diesel.
to wiedzialem
ale dowiedzialem sie ze z tylu tez jest wielowahacz i kosztuje sporo wiecej niz przod! :p


iesel, dieslem. Jak dbasz tak masz.
Silnik dynamiczny i oszczędny. Auto duże i wygodne.
Jak już kupiłeś to dobrze je przejrzyj. Zrób porządnie a będziesz zadowolony.
taki jest plan. auto zostanie na 10-15 lat ;)


PS. Silnik w tej konfiguracji jak zdrowy bez problemu wyda 170-180km samym programem
Spalanie przy tym samym stylu jazdy nawet spadło
jak po roku nic sie nie bedzie dzialo z silnikiem to pokusze sie o chipa ;)

spalanie nie jest male. z powodu stalego 4x4 wynosi... tyle ile u mnie w 60km ibizie! :p
 
Powrót
Góra