• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

wątek motoryzacyjny

  • Autor wątku Autor wątku mIKI
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
ibize zrobilem na lemforderach, brembo, ate itp ;)
wiec tutaj tez bedzie dobrze ;)

jakis kabelek kupilem do ibizy, ale nigdy go nie podlaczylem nawet :D
musze zobaczyc co to bylo

For Audi VW SEAT Volkswagen VAG-COM 409.1 Vag Com 409.1 KKL OBD2 USB Cable Scanner Scan Tool Interface
 
no to to ;) możesz użyć albo tej wersji vagcoma, albo lepiej vcds lite - tak wynika z moich doświadczeń, a trochę tego używałem... nawet jeden mam poprzerabiany, żeby się zgadzał z openport 1.3, bo się bawiłem we flashowanie ecu w subaru :P to dopiero rzeźba była... ale za to jaka satysfakcja była jak się udało :)
 
sprzedawał/kupował ktoś felgi aluminiowe na olx lub podobnych portalach?

co bedzie latwiej sprzedac?
-felgi do renowacji za nizsza cene (powiedzmy 300zl)
-felgi po renowacji za wyzsza cene? (powiedzmy 600zl)
 
Do renowacji. Robiąc jednostkowo, chyba nie da się odzyskać tego co się włożyło.
Chyba, ze renowacja w stylu który kiedyś widziałem u pewnego handlarza, czyli pomalowany tylko front alusów, a tył nawet nie był umyty i odchodziła farba płatami. :D I podobno robił mu te felgi znajomy lakiernik, miał tego mały garaż wypchany po brzegi.
Jakiś czas temu orientowałem się ile chcą za porządną renowację i mi się odechciało...
 
Sprzedać moim zdaniem nie zrobiony ,dużo jest rzeźbiarzy którzy to w swoich domowych warunkach po kosztach od nawiaja sobie
 
O, wiem po jakiej renowacji można by to sprzedać. Machnąć na szybko plastidipem albo innym takim za 30 zł ^^
 
problem w tym ze farba odchodzi bo alu koroduje :/
wiec musialbym dac do piaskowania lub szlifowac
i to jest najdrozsze. piaskwoanie 200zl
pomalowac proszkowo moge w pracy...

wiec wystawie w takim stanie ;)
moze ktos sobie wypoleruje :D
 
Też kupiłem 1.9TDI BKC, teraz tylko zrobić rozrząd, dwumas, pompę tandem, świece żarowe, może jakieś nowe oponki i będzie git.

No a tak poza tym, fajnie to jeździ, spalanie nawet w mieście mniejsze niż w poprzedniej benzynce (choć minimalnie większe niż w nowoczesnych jednostkach, ale da się zejść poniżej 6l), no i o dziwo nie kopci, więc raczej pompki jeszcze sprawne.
 
Pompki jak chcesz sprawdzić to vcds i kanał bodaj 23. Warto zrobić logi, choć najlepiej to sprawdzać przed kupnem... A robienie tandem pompy na zapas mija się z celem ;)
 
PD nie ruszam jak nie sprawiają na razie kłopotu, pompa niestety szajs Luka i ruszał się króciec podciśnienia, na razie zaklepany i podlany klejem do gwintów, hamulce wróciły, ale gdzieś tam z tyłu głowy mam pompę na uwadze.


najlepiej to sprawdzać przed kupnem

Też prawda, ale około rok szukania już mnie mocno zirytował, a to tak trochę po znajomości kupione i przebieg sprawiał wrażenie realnego.
Swoją drogą to Jetta (generacja Golfa V) i co ciekawe te potrafią osiągać większe ceny od Passatów, bo nie ma tego specjalnie dużo, na razie likwiduję drobne ale dokuczliwe usterki we własnym zakresie i trochę już jest wyczyszczone, z wyglądu i wygody jazdy jestem zadowolony, mimo że to stary diesel.
 
fajnie to jeździ, spalanie nawet w mieście mniejsze niż w poprzedniej benzynce (choć minimalnie większe niż w nowoczesnych jednostkach, ale da się zejść poniżej 6l)
moj pierwszy kurs passatem (100-120km/h max i spokojna jazda) i spalanie wyszlo mi 5,8l/100km
ale juz po wymianie kol pokonałem trase S7 z predkosciami 160-180km/h i spalanie wyszlo juz 9 litrow! :D

nie wiem jeszcze ile pali w miescie



jestem zadowolony, mimo że to stary diesel.
no niestety pompowtryski sa duuuzo mniej kulturalne niz commonrail :(
w pracy mamy fiacika ducato i tam silnik pracuje duzo przyjemniej
 
no niestety pompowtryski sa duuuzo mniej kulturalne niz commonrail
w pracy mamy fiacika ducato i tam silnik pracuje duzo przyjemniej

Dużo zależy od zużycia samego pojazdu, ale także od grupy, miałem okazję jeździć 1.6 i 2.0 TDI CR i w tych silnikach dalej słychać, że to jest Vag, choć może tłuką minimalnie mniej.
 
Pompki niestety zrobiły się dosyć drogie w regeneracji, nie wiedzieć dlaczego - kilka lat temu można było zrobić taniej... No i dochodzi jeszcze problem nieszczęsnego wałka, który się wyciera :/ Ale tu już kluczowe znaczenie ma olej i częstotliwość jego wymiany, część ludzi nie patrzy niestety na normę 505.01 a potem cyrki. Z drugiej strony każdy silnik ma jakieś problemy, epoka pancernych skończyła się niestety dawno temu i we wszystko trza pchać kasę.

PS. Całe szczęście, że BLS nie kupiłeś, bo dopiero by były jaja :D
 
Największe jajca podobno robi BXE, swoją drogą ciekawe co skopali, że panewki potrafiły się obracać.
 
W BLS potrafi wyparować litr oleju na 100 km ;) Ciekawi byliśmy gdzie to poszło - wydech sprawdzony, dolot sprawdzony, sucho. Przepływ przez dpfa też normalny, i zgaduj zgadula co się stało - bo auto nie dymiło.

A co do elektrycznych turbo - ja czekam aż zaczną wyciągać kompresory z SQ7, to dopiero będzie zabawa :D 4.0 TDI i 900 Nm dostępne od wolnych obrotów... Z boxami idzie i 1000 Nm zrobić, a to dopiero pierwszy etap tuningu. Na pewno nie jeden i nie dwa silniki zostaną z dziurą z powodu tego kompresora ;)
 
W audi jest właśnie cuś takiego jak ten torqamp.. tam chyba teoretycznie silnik zamiast 5 miał 7kW.. ale dodatkowo są 2 normalne turbiny... tak czy inaczej może tą elektryczną sprężarkę dało by się i z audi kupić.. moze jakieś rozbitki już będą :D...
 
https://www.youtube.com/watch?v=7a_J2X88fSE
Tak sobie już myślałem, że w końcu ktoś to zrobi lepiej niż jakieś ebayowe pop....

tak, ale zobacz na ile to starcza
to juz lepiej nitro zamontowac :/

po co komu turbo, ktore mozna wykorzystac tylko w awaryjnej sytuacji?


A co do elektrycznych turbo - ja czekam aż zaczną wyciągać kompresory z SQ7, to dopiero będzie zabawa 4.0 TDI i 900 Nm dostępne od wolnych obrotów... Z boxami idzie i 1000 Nm zrobić, a to dopiero pierwszy etap tuningu. Na pewno nie jeden i nie dwa silniki zostaną z dziurą z powodu tego kompresora
dopiero na swoim zauwazylem efekt turbodziury i jakie to jest wkurzajace :(
tez mysle o kompresorze, ja kto jest w TFSI
ale na to przyjdzie czas :p
 
@Pawel No te litowo jonowe w pakiecie gotowym to chyba 4-5 min pełnego ognia.. i jakoś się ładują przetwornicą DC-DC 500W - więc nie jakoś strasznie długo.. w normalnym użytkowaniu to nie zużyjesz tego ;-) na torze.. jak jeździsz pomiar czasu.. i jak masz sesje po 20 min to trzeba by było oszczędzać.. jakaś 3/4 okrążenia to pełny ogień.. dużo zależy jak szybko by się ładował..
 
Powrót
Góra