Podążaj za instrukcjami wyświetlonymi na poniższym wideo, aby zainstalować aplikację internetową na Twoim urządzeniu.
Uwaga: Ta opcja może nie być dostępna w niektórych przeglądarkach internetowych.
"Pominę też inne zjawiska związane ze współczynnikiem tłumienia, jak na przykład oddziaływanie siły elektromotorycznej głośników na sam wzmacniacz czy zależność charakterystyki częstotliwościowej przenoszenia od charakterystyki wyjściowej impedancji wzmacniacza oraz impedancji głośnika, bo, jak przecież doskonale wiemy, zarówno impedancja głośnika, jak i wzmacniacza są zależne od częstotliwości."
Chętniej bym poczytał coś na temat projektowania systemów aktywnych z punktu widzenia elektronicznego
DCX2496 ma tez wejscie cyfrowe AES/EBU/SPDIF, wiec nie bedzie potrzebana zamiana A/D, wystarczy tylko D/A po filtrowaniu.Owszem ten Behringer jest jednym z tańszych w swoim rodzaju i pewnie jednym z niewielu modeli Behringera na które w ogolę warto zwrócić uwagę. Nie zmienia to faktu że urządzenie przeznaczone jest do sterowania większymi systemami nagłośnieniowymi. Dlaczego tylko większymi? Bo crossover sam w sobie wprowadza zniekształcenia- dwa przetworniki A/D i D/A "24-bit/96kHz", każda korekcja również jest wprowadzeniem zniekształceń w sygnale...
Napewno cos sie znajdzie do analogowych, a do cyfrowych po co?Bo tak jak w przypadku zwrotnic pasywnych, mamy gotowe programy do symulacji. Tak jestem ciekaw czy coś takiego jest dla zwrotnic aktywnych.
W sieci znajdziesz duzo tego typu opinii i to od konkretnych osob i mniejwiecej wnioski sa podobne ( wystarczy wpisac 'active crossover' w google ) - zaleta zwrotnic pasywnych jest jedynie niski koszt calego systemuMam wrażenie, że wziąłeś sobie zbyt do serca ten jeden artykuł. Najpierw Witkowski jedzie na całego po systemach pasywnych, a następnie dodaje tylko coś w stylu: "Pasywne są złe, lepsze są aktywne cyfrowe" bez podania bardziej szczegółowych punktów popierających tę tezę. Nie wspomina także o zaletach układów pasywnych i wadach cyfrowych. Więc potraktowałbym ten tekst lekko subiektywnie i nie budował na nim w pełni mojej opinii.
Napewno cos sie znajdzie do analogowych, a do cyfrowych po co?
Wiekszosc utworow z ktormi mamy stycznosc sa juz obrabiane cyfrowo w studiach nagraniowych ( mastering ) tylko na troche lepszych sprzetach niz mamy w domu.Nie oznacza to, że zwrotnice cyfrowe są złe. Dają nam ciekawe możliwości, których nie uzyskamy w pasywnych. Ale cyfryzacja sygnału oraz przetworzenie go wieloma różnymi algorytmami nie powoduje żadnej utraty jakości? Co chociażby z dynamiką?
Tylko nie rozumiem po co symulowac zwrotnice cyfrowe, bo w czasie w ktorym robimy symulacje, mozemy przestroic zwrotnice i zrobic pomiar..LspCAD może symulować zwrotnice analogowe jak i cyfrowe.
Tylko nie rozumiem po co symulowac zwrotnice cyfrowe, bo w czasie w ktorym robimy symulacje, mozemy przestroic zwrotnice i zrobic pomiar..
A np po to, ze wykonuje jeden raz pomiary, a nastepnie moge symulowac zwrotnice pasywna czy aktywna behringera, rowniez symulujac dowolny punkt pomiarowy. Pomiary robie raz i zapominam, a Ty bedziesz dlubal mierzy, dlubal, mierzyl i tak do dalej, szczegolnie, ze pomiary bedziesz mial zasyfione odpowiedzia pomieszczenia.
Dodalem korzystajac z okazjippp000 nie mówię tu o cyfrowej tylko o analogowej. Zwrotnica aktywna to nie koniecznie zwrotnica cyfrowa. Owszem zwrotnice cyfrowe dają możliwość szybkiego przestrojenia, a nawet automatycznego jak to się ma w DBX serii DriveRack![]()
Nie wspomina także o zaletach układów pasywnych
dlaczego cyfryzacja , przecież on już jest cyfrowy ze studia nagraniowego , na pewno trzeba mieć umiar stosując zwrotnice dsp i stosować tylko tyle ile potrzeba , a nie ile się da.Ale cyfryzacja sygnału oraz przetworzenie go wieloma różnymi algorytmami nie powoduje żadnej utraty jakości? Co chociażby z dynamiką?
na estradzie zawodowej już nie ma systemów pasywnych , ale pomińmy estrade.Koszty dobrego systemu DSP wcale nie są takie małe, a zasłanianie się dodatkowymi cenami case'ów na racki w przypadku systemów pasywnych jest trochę śmieszne
Zwrotnice aktywne z cyfrową obróbką sygnału, chyba tylko w przypadku zwrotnic przestrajanych mają sens zastosowania.
Pomiary robie raz i zapominam, a Ty bedziesz dlubal mierzy, dlubal, mierzyl i tak do dalej
Ciekawa rzecz .https://www.minidsp.com/products/min...minidsp-2x4-hd
Nie są niezbędne.to raczej sprzęt estradowy i nie ma filtrów FIR
Owszem może wyrównywać jak są dołożone dodatkowe korektory .jednak wyrównuje impedancje "widzianą" przez wzmacniacz.
Nie da się niektórych wad skompensować .Bo aktywny podział daje ogromne możliwości, taniej wychodzi złożyć układ elektroniczny kompensujący wady głośnika niż kupić odpowiednio dobry głośnik.
Nie są też obecnie jakieś przesadnie wielkie .Koszty dobrego systemu DSP wcale nie są takie małe,
Jak jest zrobione z głową to nie .wieloma różnymi algorytmami nie powoduje żadnej utraty jakości?
Zwrotnice cyfrowe też się symuluje np LspCAD to potrafi , potrafi też symulować filtry aktywne .Oczywiście miałem na myśli zwrotnice aktywne z analogowym torem audio. Bo tak jak w przypadku zwrotnic pasywnych, mamy gotowe programy do symulacji. Tak jestem ciekaw czy coś takiego jest dla zwrotnic aktywnych. Owszem zawsze można zrobić odpowiednik filtru pasywnego, jako filtr aktywny RC, ale w całym projekcie dochodzą różne zmienne np. wzmacniacz, czy ewentualne układy korekcji sygnału... bądź też jakieś inne układy o których jeszcze nie wiem. Zwrotnice aktywne z cyfrową obróbką sygnału, chyba tylko w przypadku zwrotnic przestrajanych mają sens zastosowania.
Po to samo co w analogowych .Napewno cos sie znajdzie do analogowych, a do cyfrowych po co?
Tak ale pomiar robi się zwykle raz .Z tego co widze np na tym forum to nie robi sie jednej symulacji i nie wklada sie zwrotnicy na gotowca, tylko sie odsluchuje 'symulacji' na zywo i wlasnie dlubie i dlubie i dlubie sprawdzajac jaki podzial bedzie lepszy itp itd. Chyba ze ty robisz inaczej i raz wykonana symulacja i raz pomiary wystarcza. Jak tak to gratuluje. Rozumiem ze mozna zautomatyzowac proces i np algorytm szuka nam nabardzej rownej charakterystyki, no to ma jakis sens, ale odbiera cala zabawe
ty będziesz dlubal lutując ciągle nowe kondy , ja poruszam myszą i zrobię to czego ty nigdy nie zrobisz pasywnie.
Z tego co widze np na tym forum to nie robi sie jednej symulacji i nie wklada sie zwrotnicy na gotowca, tylko sie odsluchuje 'symulacji' na zywo i wlasnie dlubie i dlubie i dlubie sprawdzajac jaki podzial bedzie lepszy itp itd. Chyba ze ty robisz inaczej i raz wykonana symulacja i raz pomiary wystarcza. Jak tak to gratuluje. Rozumiem ze mozna zautomatyzowac proces i np algorytm szuka nam nabardzej rownej charakterystyki, no to ma jakis sens, ale odbiera cala zabawe
ta moc przydaje się nie przy samej zwrotnicy , tylko przy obróbce FIR-amiNie sądzę jednak aby taka moc obliczeniowa była potrzebna do 2way
nowy minidsp używa dac na chipsecie AK4626 więc nie najgorzej.Wadą tych miniDSP jest kiepski kodek i wolał bym aby dali lepsze DAC-i a nie jakiś zintegrowany układ zamiast tego SHARC-a
Jedak za tą cenę fajne.
Nie obsługuje 192k dla mnie żadna wada ale z takim procem powinien .
ale narządzie najlepsze , mające tylko jedną wadę czyli latencje, choć trudno mi ja zauważyć.FIR to nie perpetuum mobile
oczywiście, nie można przesadzać."korygujemy wszystko co się da na płasko nieważne co to "
raczej nie jest dobre .
ty tez . napisze jeszcze raz .Wiec zanim zaczniesz medrkowac, chwile sie zastanow,
A np po to, ze wykonuje jeden raz pomiary, a nastepnie moge symulowac zwrotnice pasywna czy aktywna behringera, rowniez symulujac dowolny punkt pomiarowy. Pomiary robie raz i zapominam, a Ty bedziesz dlubal mierzy, dlubal, mierzyl i tak do dalej, szczegolnie, ze pomiary bedziesz mial zasyfione odpowiedzia pomieszczenia.
Czy ktos z was ma i używał miniDSP czy tylko teoretyzujecie?
To jak bedziesz miał to wtedy wydaj opinieja od kilku miesięcy , używam zwrotnicy dsp w foobarze w wersji IIR i FIR z kartą dzwiekową na usb . ale planuje kupić minidspHD bo będę mógł podłączyć np.satelitę i używać bez komputera. W najbliższych dniach wypróbuje jeszcze RePhase