Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Illuminatus

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    Zamieszczone przez dj_zibi Zobacz posta
    SS czy Satori MW13p
    na średnie satori do 2way 15w lub 15wu jak kasa nie gra roli .
    Zamieszczone przez Yoshi_80 Zobacz posta
    Bo w średnich i wysokich nie będzie miało co startować do tych scanów.
    Średnie nie są jakieś super z tych skanów . Są dobre ale to tyle w sakli bezwzględnej
    Małe satori ma tu więcej do powiedzenia ale to moje zdanie .
    Spokojnie znajdziesz zestaw głośników na 3way który zagra dużo swobodniej i lepiej na basie bez przepaści jakościowe na średnich i górze za niewiele większą kasę czy podobną kasę .
    Ja wolał bym mieć 3way może i trochę gorsze niż żyłować 2way . (tylko nie pisz proszę , że nie słuchasz głośno )
    Miałem już 2way lata temu i już nie wrócę .
    Oczywiście kwestia wielkości pomieszczenia dochodzi. Ale jak ktoś ma miejsce na postawienie dużych podłogowych paczek na 18cm to 5cm na szerokości go nie zabiją


    Zamieszczone przez Yoshi_80 Zobacz posta
    Ja miałem wszystkie te głośniki poza SB23 i mam swoje, odmienne zdanie na ten temat.
    Ja też w sumie mam i mam inne zdanie :)
    I nie znalazłem zamienników jak dotąd .
    A miałem już 15w,18w , 15wu, 18wu.
    Jedyny SS jaki został u mnie to 12mu .

    Skomentuj


      Akordo miałem kilka dni temu w domu,

      podpisuje się pod tym co pisał Pacuła

      http://www.highfidelity.pl/@main-1262&lang=


      "
      Jak czytamy w materiałach firmowych, najnowsze kolumny opracowane przez Franco Serblina, założyciela firmy Sonus faber i jej szefa (w latach 1983-2005), nawiązują w swej formie do źródeł fascynacji ich twórcy – minimonitorów. Mimo że mają wiele wspólnego z testowanymi przez nas Ktêmami. Do tych ostatnich nawiązują krzywiznami ścianek bocznych i przedniej, a także zastosowanymi rozwiązaniami technicznymi.
      Nowe kolumny pana Serblina to konstrukcje dwudrożne połączone na stałe z firmowymi podstawkami, w których kolumnie znalazła się zwrotnica. Obudowy są wykonane z twardego drewna, a wzbogacone zostały elementami ze stopu aluminium i magnezu, mających na celu redukcję rezonansów. Zastosowano w nich dwa głośniki – nową na rynku, 29-mm miękką kopułkę wysokotonową, zaprojektowaną przez Ragnara Liona, oraz już znany, ale tutaj w zmodyfikowanej w dość znacznym stopniu wersji, niskośredniotonowy Scan-Speak o średnicy fi 150 mm z najwyższej serii Revelator. Na celulozowej membranie ma on charakterystyczne nacięcia idące od cewki pośrodku do zewnętrznego zawieszenia.
      Szczególnie dużo czasu pan Serblin poświęcił optymalizacji fazowej tych przetworników – począwszy od zwrotnicy, najprawdopodobniej 1. rzędu, poprzez wytłumienie otworu bas-refleksu na kształcie obudowy skończywszy. Bo to, że np. bas-refleks jest skierowany nie do tyłu, a w przestrzeń pomiędzy głośnikami też nie jest przypadkowe. Odsłuch akurat ten aspekt reprodukcji dźwięku potwierdził w pełnej rozciągłości. Poza tym głośnik niskośredniotonowy został zaaplikowany tak, że działanie odtwarzanej części basu jest niezwykle czyste, szybkie, przypominające pracę w obudowie zamkniętej. Wygląd kolumn jest kosmiczny, tj. zupełnie inny niż to, do czego się przyzwyczailiśmy. I choć gumowe „struny” zamiast maskownicy odsyłają wprost do starszych produktów Franco Serblina, a duże, chromowane płyty podstaw do obudowy zarówno modelu Ktêma, jak i nowych produktów Sonus fabera, to jednak połączenie tych wszystkich elementów jest absolutnie nowatorskie. Jest jednak na tyle niecodzienne, że o tym, czy takie zestawienie jest kiczowate, czy wyjątkowe, będą musieli państwo zadecydować samodzielnie.


      Do tej pory testowaliśmy:

      Kolumny wolnostojące Franco Serblin KTÊMA, test TUTAJ
      ODSŁUCH

      Płyty użyte do odsłuchu (wybór):

      Beverly Kenney, Lonely And Blue, Cellar Door Records/Sinatra Society of Japan, XQAM-1022, CD (2007).
      Chet Baker, Chet Baker Sings and Plays, Pacific Jazz/EMI Music Japan, TOCJ-90028, HQCD (2008).
      David Sylvian, Sleepwalkers, P-Vine Records, PVCP-8790, CD (2011).
      Dvorák, Symphony No.8/Brahms, Symphony No. 8, Herbert von Karajan, Decca/Esoteric, ESSD-90036, SACD/CD (2008).
      Ella Fitzgerald, Clap Your Hands, Here Comes Charlie!, Verve/JVC, VICJ-011-4052, 2008, XRCD24 (1998).
      Falla, The Three Cornered Hat, Ansermet, Decca/Esoteric, ESSD-90016, SACD/CD (2008).
      Joe Pass, For Django, Pacific Jazz/EMI Music Japan, TOCJ-90027, HQCD (2008).
      Johnny Holiday, Blue Holiday, Contract Records/Sinatra Society of Japan, XQAM-1014, CD (2007)
      Julie London, Julie Is Her Name. Vol. 1, Liberty/EMI Music Japan, TOCJ-90014, HQCD (2008).
      Mike Oldfield, Incantations, Mercury/Universal Music LLC [Japan], UICY-91795, 2 x SHM-CD + DVD (2011).
      Nosowska, 8, Supersam Music, SM 01, CD (2011); recenzja TUTAJ.
      Pat Metheny, What’s It All About, Nonesuch Records/Warner Music Japan, WPCR-14176, CD (2011); recenzja TUTAJ.
      Paul McCartney, Kisses On The Bottom, Universal International [Japan], UCCO-3038, SHM-CD (2012).
      Ralf Illenberger, Red Rock Journeys, Stockfisch, SFR 357.1020.2, CD (2011).
      Sibelius, Symphony No. 1 & Karelia Suite, Maazel, Decca/Esoteric, ESSD-90020, SACD/CD (2008).
      The Beatles, Revolver, Apple/Parlophone/Toshiba-EMI, TOCP-51124, CD (2000).
      Vangelis, Spiral, RCA Records/BMG Japan, BVCM-34430, K2, SHM-CD (2011).
      W.A. Mozart, Piano Concertos No. 20 & No. 27, Clifford Curzon, Decca/Esoteric, ESSD-90014, SACD/CD (2008).
      Japońskie wersje płyt dostępne na CD Japan
      Krakowskie Towarzystwo Soniczne – falstart
      Moje spotkanie z najnowszym „dzieckiem” Franco Serblina rozpoczęło się jak u Hickocka – od trzęsienia ziemi. Plan był taki: najpierw odsłuchujemy kolumny w ramach Krakowskiego Towarzystwa Sonicznego, a potem test u mnie w domu. KTS miał polegać na porównaniu Accordo do monitorów Sonus faber Guarnieri Homage oraz Electa Amator (I) (spotkanie KTS porównujące te kolumny TUTAJ), a to dlatego, że obydwie konstrukcje, każda na swój sposób, to wyznaczniki tego, co pan Serblin potrafi zrobić z małymi kolumnami. Napędzać je miał topowy wzmacniacz Ancient Audio Silver Grand Mono o mocy 18 W na kanał, uzyskiwanych z dwóch, pracujących równolegle lamp 300B, w tym przypadku lamp Takatsuki TA-300B (poświęcone im spotkanie KTS TUTAJ). Jak bowiem wieść gminna niosła, model Accordo został opracowany specjalnie pod kątem zastosowania go w systemach o małej mocy, właśnie z lampami 300B. Stąd ich całkiem wysoka skuteczność i specjalnie do tej konstrukcji zaprojektowany głośnik wysokotonowy. Zresztą potwierdzał to polski dystrybutor pana Sreblina, firma Grobel Audio, która w nadesłanych materiałach firmowych zamieszczonych w prasie w działach nowości, także w „High Fidelity” mówiła tak:
      „Accordo nie wymagają dużych dawek prądu. Potrzebują 20 W mocy do pełnego wysterowania i z tego względu będą znakomitym partnerem dla wielu wzmacniaczy lampowych o umiarkowanej mocy wyjściowej oraz półprzewodnikowych, zwłaszcza tych, które pracują w czystej klasie A. Nie powinno to nikogo dziwić, gdyż Franco Serblin doskonale potrafi wykorzystać "pierwsze waty", nieodzowne do wiernego odtwarzania cenionych przez niego instrumentów akustycznych.”
      Po spotkaniu u Janusza, po próbie wysterowania Accordo 18-watami z najwyższej półki muszę założyć, że dystrybutor w opisie kierował się tylko materiałami od producenta, a nie swoimi doświadczeniami z tymi kolumnami – że ich po prostu wcześniej nie słyszał. Dźwięk Accordo ze wzmacniaczem małej mocy, niezależnie jak dobrym, jest bowiem tragiczny. Jednoznacznie i nieodwołalnie.

      Próbowaliśmy je ustawiać na wszelkie sposoby, grały przed spotkaniem w tym samym miejscu przez kilka dni i było tylko coraz gorzej, tj. Janusz – do czego przyznał się nam po spotkaniu – miał ich coraz bardziej dość i męczył się z nimi strasznie. A to dlatego, że kolumny w dużym pomieszczeniu, odstawione od tylnej ściany, w miejscu gdzie Guarnieri i Electa grają po prostu obłędnie, brzmiały jak zepsute radio. Przez jakiś czas zdawało się nam, że nie podłączyliśmy w nich głośnika niskośredniotonowego, tak jasnym, tak przeraźliwie jazgotliwym dźwiękiem „rzygały”. Na spotkaniu było nas z osiem osób i wszystkie, co do jednego, opuszczali je zdegustowani i zdezorientowani. Bo przecież kolumny przygotował człowiek, który ma w rękach dar, który wie o monitorach, konstrukcjach, które ukochał nade wszystko, sporo. A jego najnowsza konstrukcja okazała się jakąś „paścią”. Nie dyskutowaliśmy nawet specjalnie o tym, co słychać, bo nie było o czym. Diagnoza, ostrożna, bo oparta tylko na pewnych założeniach, mówiła, że:
      ∙ albo ustawienie kolumn w pokoju było złe,
      ∙ albo zastosowany wzmacniacz był do nich niedopasowany,
      ∙ albo kolumny są uszkodzone."


      to ma zero basu słownie , zero !!!!!

      Mam też boenicke w5 to ma 10* wiecej basu !!
      delikatnie mówiąc to jakaś pomyłka ,jedno jest nie można odmówić że są pięknie zrobione

      Skomentuj


        Pacuły bym nie mieszał z tym forum. Ja też słyszałem oryginalne accordo i co z tego?

        Skomentuj


          Dobrze, że chociaż diagnoza ostrożna bo 2,3,4 lata temu na AS grały, że aż chciało łeb urwać i ludzie suba w pokoju szukali.
          Po audio show same pozytywne opinie. Jedna z najlepszych prezentacji a tu masz ci kwiatek :)

          Może oczekiwania są takie, że 15cm głośnik zejdzie jak 26cm!

          Zresztą co tu gadać o Accordo, posłuchajcie maluchów i pogadajmy :)

          Skomentuj


            Zamieszczone przez raven1985 Zobacz posta
            Średnie nie są jakieś super z tych skanów . Są dobre ale to tyle w sakli bezwzględnej
            Małe satori ma tu więcej do powiedzenia ale to moje zdanie .
            Tu można polemizować bo nie można traktować konstrukcji jako zespołu 2-3 głośników oddzielnie ale trzeba brać to jako całość. Co z tego, że może satori w zakresie do 2-3kHz jest lepszy (bo powyżej to już nie jest i prawdę mówiąc zastanawiałbym się czy jest lepszy w niskiej średnicy), jak to jest połowa sukcesu a druga połowa to tweeter . Brzmienie średnich tonów w bardzo dużym stopniu zależy od tweetera, szczególnie jak się zaczynamy bawić niskimi rzędami filtracji i pasma są wspólne na dużo szerszym zakresie.
            Ja jakoś nie widzę tańszej alternatywy dla R3004. Miałem audaxy złotego, magnezowego, tekstylnego, miałem SB satori, morele elite , supreme, cholera wie co jeszcze, nic nie gra tak jak szpilka. Nie da się kupić tak dobrze grającego tweetera taniej, przynajmniej ja to tak widzę. Można kupić lepiej grający ale drożej. I owszem można sobie wstawić satori i jakiś 20cm bas, mieć lepszy dół i może trochę lepszą średnicę, ale nie utrzymasz tych samych kosztów. A jak utrzymasz to kosztem tweetera i w tym momencie taka konstrukcja zacznie odstawać .


            Zamieszczone przez raven1985 Zobacz posta
            Ja wolał bym mieć 3way może i trochę gorsze niż żyłować 2way . (tylko nie pisz proszę , że nie słuchasz głośno )
            No właśnie nie słucham :-). Każdy dobrze wie jakie mam kolumny, one efektywnością nie grzeszą. Nigdy nie osiągnąłem na nich max możliwości nawet tak dla testów. Dla mnie wystarczają kolumny mające 85-88dB i grające przy tym w sposób niewysilony. To w mojej ocenie to w zupełności wystarcza dla typowych warunków mieszkaniowych.

            Zamieszczone przez raven1985 Zobacz posta
            Ale jak ktoś ma miejsce na postawienie dużych podłogowych paczek na 18cm to 5cm na szerokości go nie zabiją
            Pewnie, jestem podobnego zdania, że monitor na standzie zajmuje podobną ilość miejsca co podłogówka na 22cm basie. Z drugiej strony to jest dość mocne uproszczenie i nie może liczyć się tylko rzut na podłogę zajmowanej powierzchni. Wielkość kolumny to ogólne wrażenie jakie sprawia i są tacy co chcą mieć coś bardziej filigranowego, nie przytłaczającego pomieszczenia swoją obecnością ;-).

            - - - - - aktualizacja - - - - -

            Zamieszczone przez wieniu26 Zobacz posta
            Dobrze, że chociaż diagnoza ostrożna bo 2,3,4 lata temu na AS grały, że aż chciało łeb urwać i ludzie suba w pokoju szukali.
            Po audio show same pozytywne opinie. Jedna z najlepszych prezentacji a tu masz ci kwiatek
            Dokładnie. Pamiętam tę prezentację. Accordo grały wybitnie, zdecydowanie zdominowały AS i dla mnie było to najlepsze brzmienie wystawy.


            Zamieszczone przez wieniu26 Zobacz posta
            Może oczekiwania są takie, że 15cm głośnik zejdzie jak 26cm!
            No własnie, ale takie rzeczy to tylko w erze ;-)

            Skomentuj


              UWAGI MODERATORA

              Juz wystarczy tego
              Nie bede za każdym razem poprawiał twoich postów
              Juz mi sie nie chce...

              Skomentuj


                Nie na temat...
                Zamieszczone przez Yoshi_80 Zobacz posta
                Tu można polemizowa
                Nie chciałem śmiecić bigantowi w temacie .
                Ale żyłem w świecie w którym szpilka kosztuje trochę ponad 7 stów a wczoraj przypomniałem sobie, że ceny SS wróciły do poziomu "normalnego"
                i za szpilkę trzeba dać niecałego kafla .
                W takim przypadku za zestaw SS do twojego 2way trzeba wyłożyć jakieś 3.6kPLN .
                Do mojego 3way jakieś 2800PLN. Różnica spokojnie pokryje koszty zwrotnic i pewnie i może budki .
                Sorry Yoshi ale wole mieć 3way na "gorszych" głośnikach w dalszym ciągu :)

                Zamieszczone przez Yoshi_80 Zobacz posta
                Ja jakoś nie widzę tańszej alternatywy dla R3004
                Może dlatego że znasz ją , zrobiłeś na niej kilka konstrukcji i masz dopracowaną zwrotkę na nią .
                Być może jak byś dał więcej czasu innym głośnikom to znalazła by się jednak jakaś alternatywa

                Skomentuj


                  Panowie a jaki litraz i strojenie dla scana przyjęliście?
                  Juz mi sie nie chce...

                  Skomentuj


                    9-12L @ 40Hz. Mniejsza objętość dla monitora, większa dla podłogówki.

                    Skomentuj


                      nie wytrzymałem ....też się pochwalę nowym nabytkiem
                      po tym jak bingant zaprezentował wykonane przez siebie kolumny ze skórą na bokach ....zapragnąłem czegoś takiego :)
                      tak więc fotka moich :) wykonanych przez binganta ...projekt = Yoshi80 (szpilka plus satori 2,5way)
                      Last edited by bawolek; 25.07.2016, 14:36.

                      Skomentuj


                        Piekna robota.

                        Skomentuj


                          Dokładnie cieszy oko i pewnie ucho

                          Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

                          Skomentuj


                            O kurde bingant szacun za obudowy.

                            Skomentuj


                              przywiozlem od wujka troche drewna na proby
                              jak wyjda to kupuje duze kawalki takie jak na te kolumny

                              Skomentuj


                                Nic nie powiem.

                                Skomentuj


                                  Jak zwykle full profeska :) Piękne kolumny. Jakoś znajome wydaję mi się miejsce w którym robiona była ta fotka

                                  Skomentuj


                                    Zamieszczone przez bawolek Zobacz posta
                                    nie wytrzymałem ....też się pochwalę nowym nabytkiem
                                    Lite drewno na froncie??:o super robota.

                                    Skomentuj


                                      Bawolek
                                      Jaki litraż dla tych satori?

                                      Skomentuj


                                        tak ... lite drewno na froncie, górze i dole :) - mahoń ..ale sama konstrukcja główna to mdf, zresztą najlepiej by było gdyby o tym opowiedział bingant :) ja je po prostu zleciłem bo sam .... nie zrobił bym tego tak jak chciałem mieć zrobione hehe
                                        litraż dla dwóch satori to 34l

                                        Skomentuj


                                          Nie samym audio człowiek żyje :)

                                          Skomentuj

                                          Czaruję...
                                          X