...odwieczny problem strereo vs 5.1 itd...jest watek na ten temat w dziale akustyka... akurat wszystko ma swoje miejsce zarowno muzyka jak i film... ja muzyki slucham na stereo a od filmow jest jakies tam kino domowe... dzwiek stereofoniczny to nie przezytek wcale... nie masz racji...a dobry zestaw stereo przy muzyce wyprze moim zdaniem kazde 5.1... od lat stosuje sie w muzyce stereo.. widziales kiedys zeby chor byl podzielony na 5 sekcji?? albo zeby stal wokol ciebie?? kazdy instrument i wszystko inne ma swoje okrslone miejsce tzn scene muzyczna... w filmach to co innego.. znajdujesz sie w centrum akcji wszystko sie dzieje dookola ciebie jak w zyciu.. ale w muzyce jest inaczej... owszem sa nagrania dzwieku przestrzennego...jednak jestem tradycjonalista i mi bardziej odpowiada taka forma.. nie staram sie ciebie przekonywac ani nic chcesz sluchac muzyki na zestawi do kina to sluchaj ale ze stwierdzeniami ze stereo nie ma szans z 5.1 nie jest na miejscu... wszystko ma swoje miejsce...niby samochody z silnikiem spalinowym to tez przezytek ale za cholere bym sie nie zamienil na jakis z ogniwem wodorowym ktory nie wydaje dzwieku ani nie ma skrzyni biegow... ja lubie uslyszec pomrok V6...http://diyaudio.pl/forum/viewtopic.php?t=7018 poczytaj ten watek jak chcesz
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
5.1 na stx
Collapse
X
-
dlaczego tak kolega konstruktor został pojechany co?
bez sensu
wydaje mi się że na tym forum są sami zawodowi konstruktorzy pokroju szefa AUDIO PHYSIC bo zeście chłopaka biednego pojechali jak by zmarnował 1000 zł i pokłady waszej pracy.ale przecież on stworzył zestaw dla siebie a nie dla was tak?NO TO O CO CHODZI.
czekam na pojechanie mnie no...
Skomentuj
-
raczej nikt by go nie najezdzal gdyby kolega normalnie sie odzywal... a nie mowil ze forum jest komercyjne itp... wcale mi nie zalezy na pojezdzie ale jak mi mowi ze pomiary itp itd to o kant dupy potluc sa no to przykro mi... jak ktos nowy wejdzie i to przeczyta bedzie kapke zmieszany...sadze ze nastepne konstrukcje kolegi beda bardziej przemyslane.. moze inaczej... pod troche innym katem zostana ropatrzone...nie chodzi o to aby najezdzac bardzo duzo tez zalezy od osoby odpowiadajacej i jesli ktos mowi ze cos jest nie tak to czemu mialby klamac albo wprowadzac w blad??.. bp jak ktos pisal ze cos jest nie tak to kolega wtedy wysmiewal takie slowa oceny....poza tym pojazd by byl wtedy gdybysmy bogu ducha winnego czlowieka najechali.. a tu nie dokonca tak jest.. duzo konstrukcji jest krytykowanych ale ich wlasciciele inaczej sie zachowuja.. nie prowadza wojny z z forum tylko draza temat a tutaj kolegastara nam sie wmowic swoje racje...
Skomentuj
-
W tym miejscu widać dlaczego Block spotkał się z tak daleko idącą krytyką.
Już niejednokrotnie na forum były zamieszczane konstrukcje ludzi początkujących w
tym fachu, jednak do każdego z nich trafiały rady ludzi mających doświadczenie, jak
również zdawali sobie sprawe z klasy swojego sprzętu. Tak niestety nie jest z kolegą
Block-iem, który ciągle twierdzi że jego sprzęt to hi end, nie wiadomo co...
Co więcej już w 1 poście atakuje w praktyce całe forum mówiąc że całość ma
założenie czysto marketingowe...
Niestety mimo wolności słowa tu panującej trzeba się liczyć z konsekwencjami swoich wypowiedzi...
Co jednak nie usprawiedliwia części użytkowników, którzy są na forum od niedawna,
nic jeszcze konkretnego sami nie zrobili, a potrafią głównie krytykować...
W tym miejscu zgadzam się z Piotrem.
Skomentuj
-
popieram block'a ale nie za przekonania (że jego zestawik jest lepszy od B&W) tylko za to ,że dla niego jest on wystarczający i według niego gra bardzo dobrze. W końcu to jest jego zestaw i on go robił tak żeby jemu się podobał a nie innym.
Co do samej konstrukcji to najbardziej podoba mi się z tyłu)
Jeszcze jedno: sprzęt powinien grać dokładnie tak jak w
rzeczywistości (bez żadnych upiększeń)....??? ........... A lampy.......????
Skomentuj
-
zalezy co kto lubi... boze niech sobie ma ten sprzet ale nie wpaja ludziom na sile ze gra cudowmnie niech podkresla ze jemu sie podoba...bo pod wzgledem konstrukcyjnym jest mnostwo bledow...i co kolega juz wszystko slyszal i uwaza ze nic nie da sie ulepszyc?? a probowal chociaz? niech moze sproboje najpierw a pozniej mowi ze ze tak jest cudo... dopoki nie sprawdzi to jego opinia jest krucha... i bardziej wypowiedziana pod wplywem emocji... za kilka miesiecy kolega zacznie dostrzegac dosc powazne wady swojej konstrukcji... moge sie nawet zalozyc ze tak bedzie... poprostu bardzo wielu poczatkujacych konstruktorow przez cos takiego przechodzi...
Skomentuj
-
najwazniejsze ze masz zajawke - to co zbudowales moze Cie zadowalac dziwkeiem i wygladam - w koncu kazdy ma swoje gusta... ale nastepnym razem popytaj troche a zareczam Ci ze bedziesz wielokrotnie bardziej zadowolony z wydanych pieniedzy i jakosci otrzymanego sprzetu.... inni po Tobie pojechali... ale coz zaskocz ich nastepnym razem
co do mojej oceny to rzeczywiscie fronty sa za szerokie jak dla mnie.... dzwieku ne ocenie bo nie slyszalem
- do nastepnej konstrukcji! :)
Skomentuj
-
Nie tyle odwagę trzeba mieć, co przekonanie, a to daje siłę. Wbrew temu, co się Wam może wydawać odsłuchałem pewnie więcej kolumn, niż co najmniej kilku z Was. Najpewniej tych krzykaczy. Ba, zanim zdecydowałem że zrobię sam latałem chcąc kupić. Jednak to co by mnie satysfakcjonowało kosztowało tak potworną ilość PLN-ów, że mogłem sobie tylko pomarzyć, a te tańsze – tak na moją kieszeń – mimo, że na pewno obliczone ( hihihi – wciąż bawią mnie te obliczenia) nic szczególnego. I tu ciekawostka – widziałem i takie, gdzie głośniki, czy jak Wy mówicie przetworniki, były zamocowane na płycie w ogóle bez budy. Płyta zamocowana na solidnej podstawie i wsparta na wsporniku, w którym schowane były kable. A co do budy – najlepsza to byłaby taka kolumna, którą udałoby się zamocować w ścianie, tak żeby nie drgała i wszystko z tyłu oddawała na dwór. Uznałem zatem – że buda ma spełniać dwa zadania: jedno – trzymać głośniki, drugie – nie przeszkadzać. Stąd klej i wytłumienie. I nie pomyliłem się, a Wy możecie sobie uważać, co chcecie.
A co do stereo i surrounda. Być może nieprecyzyjnie się wyraziłem. Nie chodzi mi o porównanie stereo z DD5.1, bo tu tylko ortodoks może utrzymywać, że stereo ma więcej szans, niż zero. Jedyne, co można porównywać, to stereo i pro logic. Ale i tu stereo nie wytrzymuje porównania. W sygnale stereo są zakodowane informacje, które umożliwiają ich odkodowanie w systemie 5.1, a jednocześnie bez problemów zagrają w czystym stereo. Czyste stereo jest zatem uboższe d brzmieniu, bo nie odtwarza wszystkich informacji zawartych w sygnale, który obrabia. I to nie prawda, że dźwięk w PL jest nienaturalny, bo np. dociera z tyłu. Tak uda się nieraz wyraźnie coś z tyłu ( ale i z poszczególnych boków i środka) wyłowić, ale tylko wtedy, kiedy producent płyty chciał, żeby słuchacz to usłyszał. „ Dźwięk zewsząd ” to jest to, co słyszysz w naturze. Nienaturalne jest stereo ( to co już pisałem – identyfikacja dźwięku z poszczególnych kolumn). Oglądasz np. koncert, masz gościa na wprost w TV, a on wyje z boku. I to ma być naturalne?
I na koniec – wbrew logice twierdzisz, że stereo jest lepsze i bardziej naturalne, niż surround i ja to potrafię zrozumieć. Nie potrafię zrozumieć jednak, gdy twierdzisz, że mój zestaw musi być kiepski, bo tak Ci wynika z pomiarów, symulacji, tromtadracji i innych racji ( tu puszczam oko – chyba się nie pogniewasz).
To co napisałeś o stereo jest słuszne w odniesieniu do starszych nagrań, sprzed 90 r. Tu rzeczywiście nie ma co zmieniać trybu pracy wzmacniacza. Nie bez kozery wydawane są remiksy i w ich przypadku teoria stereo traci gwałtownie swoją aktualność. W remiksach przede wszystkim uzupełnia się informacje dla systemu Dolby
Skomentuj
-
Block, zrozum Ciebie się wszyscy czepiają tylko dlatego, że ty niedopuszczasz do siebie, używanych przez kilkadziesiąt lat zasad dotyczących budowy kolumn. Producenci po to podają parametry, ba sami robimy pomiary aby poznać te parametry tylko po to aby jak najlepiej obiczyć obudowę. Skoro tobie podoba się charakterystyka w kształcie literki u lub m to nam nic do tego ale skoro mówisz o naturalnym brzmieniu czy neutralnym przekazie to powinna cie interesować jak najbardziej gładka ch-ka. Jeżeli byś poczytał temat w którym jest mowa o stereo i wielokanałowości to byś tych bzdur nie pisał. W swoich wypowiedziach zaprzeczasz większości zasad akustyki i fizyki. Podważasz nie tylko to co my staramy się Tobie bardziej lub mniej dobitnie powiedzieć, ale to co zostało odkryte i potwiedzone uczonych niewątpliwie mądrzejszych od nas. Nie dość, ze się nie znasz nic a nic to jeszcze nie masz ochoty się niczego nauczyć.
Siedz w tym lesie i nie pisz już tych bzdur, bo mnie brzuch już od śmiania boli. Takero zamnkini ten temat i usuń bo nic dobredo nie wnosi tylko stek bzdur pisanych przez nas i tego leśnika
Skomentuj
-
Drogi Kolego Zarajany
Właśnie przeczytałem ten topic i stwierdzam, że poza wektorem tam nie za bardzo dyskutanci wiedzą o czym dyskutują.
Poczytaj np. tu http://www.republika.pl/audioton/dek...zmacniamy.html o systemie kodowania informacji 5.1. w ścieżkach stereo. Wtedy możemy porozmawiać.
Skomentuj
-
Block, Po pierwsze nie Zajarany tylko zajaranyy. Wyobraż sobie sytuacje, że mamy taki system:
1. Dobry wzmacniacz stereo bez, żadnych korektorów, elektroniki upiekszającej, bajerków, podbarwiaczy, do tego dobre kolumny stereo (obliczone i zaprojektowane tak aby ich charakterystyka była gładziusieńka bez zdanych górek czy dołków), oczywiście dobrze przygotowany pokój
2. Za te same pieniądze amplituner w masą bajerów poprawiającą, korygującą, procesorami do kodowania i dekodowania, do tego zestaw kolumn do kina domowego oczywiście mówie o czymś zupełnie innym niż tym co ty zbudowałeś a nie dasz sobie wytłumaczyć dlaczego. Czyli 5.1 w twoim przypadku nieudolnie rozstawione w pokoju niemal wbudowane w meble.
i do tego mamy dwa materiał:
a) dobrzej jakości płyta cd z nagranym koncertem (z filharmonii, gdzie słuchacz znajduje się naprzeciw sceny na której instrumenty są odpowiednio ustawione jedne dalej inne bliżej) lub zwykłym materiałem muzycznym gdzie wykonawca po prosty znajduje się przed słuchaczem
No i teraz porozmawiajmy:
System pierwszy jest mimo taj samej ceny lepszy jakościowo od systemu drugiego, w którym jest dużo więcej elementów.
System pierwszy jest bardziej naturalny ponieważ sygnał nie przechodzi przez żadne bajery i nie jest modyfikowany.
System pierwszy przeznaczony jest do kazdego rodzaju muzyki, którą oddaje w najwięszych szczegółach, kiedy system drugi koduje i dekoduje z pozeru prosty sygnał rozdzielając na X kanałów.
System wielokanałowy został stworzony na potrzeby kina i tam spełnia się najlepiej gdzie stereo by się nie sprawdziło, oczywiście istnieją utwory muzyczne przeznaczone do systemów wielokanałowych.
Puenta: jakikolwiek kawałek muzyczny zestanie lepiej odtworzony przez zestaw stereo niż wielokanałowy, który stworzony jest do czego innego.
Block, nikt ci nie zabroni słuchać muzyki na 5.1 ale nie twórz z tym swoich teori. A artykuł, który mi podałeś nie mówi nic o wyższości systemu wielokanałowego nad stereo
Skomentuj
-
ciebie smiesza pomiary a mnie smieszy robienie sprzetu na "oko"... nie wiesz co to za glosniki nie wiesz jak je zaaplikowac nie wiesz jak je zestroic... twoja konstrukcja jest to mnostwo przypadkow... ablo sie uda albo sie nie uda...moze kiedys trafisz na lekarza ktory bedzie ci przetaczac krew i zrobi to na "oko" nie robiac badan i nie patrzac jakie grupy krwi miesza... jesli myslisz ze robienie kolumn glosnikowych ogranicza sie do posklejania desek wsadzenia gabki i przykrecenia glosnikow to jestes w bledzie.. skad wiesz ze ta gabka jest tam potrzebna? prubowales bez niej?? skad wiesz jak by to zagralo jak bys dal o polowe mniejsza obudowe?? albo skad wiesz jak bys dal inna zwrotnice?? tak naprawde nic nie wiesz o swojej konstrukcji bo jest to dzielo przypadku... a jesli wedlug ciebie gra dobrze to gratuluje...sprzedaj ten patent B&W jesli jest taki dobry to zarobisz miliony i moze wyjdziesz z lasu (bez urazy oczywiscie)...
Skomentuj
-
zajaranyy,
1. Dlaczego zestaw wielokanalowy ktory porownujesz ma kosztowac tyle samo co stereo?
2. Podaj roznice w kolumnach dobrze wyliczonych i tych ktore podales jako kolumny do kina domowego?
Co do stwierdzennia pierwszego... ..jezeli systemy oba maja kosztowac tyle samo to stereo bedzie skladalo sie z lepszych jakosciowo elementow. Z tym sie zgadzam bez dwoch zdan.
Stwierdzenie drugie. Ehhh ta naturalnosc..... ...zdefiniuj ja. Ogolnie system stereo jest w stanie umiejscowic danyc dzwiek tylko w obrebie kata zawartego miedzy kolumnami a sluchaczem. Dla systemow wielokanalowych jest to pelne 360st. Niby nikt nie bedzie siedzial razem z muzykami na scenie ale chyba kazdy tez wie ze muzyka to nie tylko to co dochodzi bezposrednio ze zrodla dzwieku. Jest takie cos jak poglos, echo, odbicia itd.
Stwierdzenie 3
Koduje, dekoduje, miksuje, polepsza, zmienia znieksztalca..... co jeszcze?
AC3 i DTS zawiera osobna informacje dla kazdego kanalu. Sygnal jest zdekodowany do 6 kanalow i puszczony na DAC i to na tyle. Poki co CD daje lepsza jakosc ze wzgledu na duzy bitrate. Ale roznica jest minimalna. Hmmm no i CD to tylko 16bit i 44,1KHz. W stosunku do dvd-audio to daleko mu do winyla.
PS. Wierzcie mi... ..nie chcialem sie wciagnac w ten temat :)
Skomentuj
-
w filharmoni jak siedzisz masz cos takiego jak poglos?? echo?? chyba na hali sportwoej... poglos i echo w muzyce jest to bardzo nieporzadane zjawisko... poglos i echo to mozesz miec wgorach jak kreca sceny filmowe... pozatym odtworzenie poglosu badz echa przez kolumny stereo nie jest zadnym problemem...a ws tudiu nagraniowym masz cos takiego jak echo poglos?? i najciekawsze... jesli system wielokanalowy jest taki dobry do odtwarzania muzyki to czemu w studiach nagraniowych maja zestawy stereo??
Skomentuj
-
Block,piszesz ze widziales glosniki ktore byly zamontowane tylko w samej desce,no cóz,sa konstrukcje ktore wymagaja obudowy,sa tez takie w ktorych glosniki najlepiej graja w open baffle(jesli niepomylilem tej nazwy z czyms innym to wlasnie otwarta odgroda),wiec obudowa niejest po to zeby tylko trzymala glosnik, jest po to zeby zapewnic odpowiednia wytrzymalosc mocowa,IMPULS.gąbka jest do wytlumiania,nieodejmuje objetosci,w dodatku stosuje sie rozne typy wytlumienia,o roznej gestosci...
Jesli ten zestaw jest dla NIEGO,ma sie podobac JEMU,i ON ma byc zadowolony z niej,to niech NAM niemówi ze JEST super,ze jest lepsza niz B&W.
Block,uslyszysz lepsza konstrukcje i napewno pomyslisz ze mamy racje,pewnie sie nieprzyznasz ale taka jest prawda.
P.s
jesli sie gdzies powtorzylem to sorki,nieczytałem dokładnie wszystkich postów.
Skomentuj
-
Kudłaty, hmmm ile razy byles w filharmonii? ....na scenie? ...ile razy sluchales orkiestry? (grajacej na powietrzu, w malym pomieszczeniu, hali sportowej, filharmonii) Jakie instrumenty slyszales na zywo? grajace solo? w grupce? dana sekcja muzyczna?
Kazda filharmonia posiada dosc specyficzna akustyke... ..i wierz mi to nie komora bezechowa.
Skomentuj
-
Block idz sie leczyc, a potem zaszyj sie w tym swoim lesie.
Wymadrzasz sie piszesz jaki to wspanialy zestaw do muzyki tylko zrozum kur..., ze muzyki to sie slucha w trybie stero.
Starasz sie udowodnic i wmowic wszystkim jakies bzdety, ktore nie maja nic wspolnego z rzeczywistoscia. Wbij sobie do swojej glowki, ze nie masz racji, a twoja wiedza nie siega nawet do piet wiekszosci osob wypowiadajacych sie w tym watku.
Koledzy przestancie tu pisac bo tylko sami sie osmieszacie dyskutujac z osoba ktora i tak ma Wasze uwagi w d... .
Howk
Skomentuj
Skomentuj