Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Zasilacz z zabezpieczeniem głośników - projekt by taz

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

  • avertim12
    replied
    Problem rozwiązał się sam po podłączeniu właściwego trafa- 2x58v. Na próbę było 2x24v i to właśnie z nim były kłopoty.
    Dzięki wielkie i pozdrawiam.

    Zostaw komentarz:


  • gavron04
    replied
    Płytkę masz podtrawioną. Przemyj porządnie IPĄ, później zrób porządne zdjęcia, spakuj je do .rar/.zip i wstaw na forum.

    Zostaw komentarz:


  • avertim12
    replied
    Wygląda to już trochę "drastycznie" z tego względu, że kilka elementów już przelutowałem, między innymi tranzystory.

    Last edited by avertim12; 26.07.2015, 12:27.

    Zostaw komentarz:


  • nik156
    replied
    Sprawdź czy nie masz gdzieś zwarcia okolice zabezpieczenia CURx oraz TEMPx. Pokaż też jakieś zdjęcie w dobrej jakości.

    Zostaw komentarz:


  • avertim12
    replied
    Witam, poskładałem zasilacz i pojawił sie jeden problem, po podłączeniu zasilania- po ok. 4 sek. włącza sie przekaźnik po czym od razu sie wyłącza na 2 sek. i tak w kółko, podejrzewam któreś z zabezpieczeń w tym momencie działa. Gdzie szukać rozwiązania?

    Zostaw komentarz:


  • taz
    replied
    Gdyby ktoś szukał odpowiedniego termistora http://www.tme.eu/pl/details/640-100...le100e3104jb0/ :)

    Zostaw komentarz:


  • gavron04
    replied
    A tak wygląda złożony PSU na częściach z ZZ :)

    R2,R3 wlutowałem od spodu. Od biedy ceramiczne 5W wejdą tak samo jak R1,R4, ale jest trochę zabawy :)



    https://www.flickr.com/photos/125677...57652284372150

    Zostaw komentarz:


  • taz
    replied
    Dla osób biorących udział w zamówieniu http://diyaudio.pl/showthread.php/25...5%82ytki-I-AMP zamieszczam paczkę ze schematem, wyglądem PCB oraz listą drobnicy :)

    Przy montażu pcb sugeruję zdublować zworki od pomocniczych napięć, zaznaczyłem je na obrazku. Gdybym wiedział, że pcb będzie dwustronne to te dwie ścieżki byłyby szersze. Pozostałych zworek nie trzeba dublować.


    Pamiętajcie o maks mocy traconej na tranzystorach od dodatkowych napięć. Bez radiatora maks co można wycisnąć z obudowy TO220 to < 2W.

    W BOMie wypisałem 4 typy przekaźników. Oczywiście nie są to jedne jedyne jakie można zastosować. Generalnie cewka musi być zasilana z 24 VDC, styk może być pojedynczy lub podwójny, zwierny lub przełączany. Jakby co to pytajcie :)

    Nowy płytka uwzględnia zauważone felery z wcześniejszej edycji. Dodałem drugi przekaźnik dla tych, którym mało watów :) Zmienione zostały złącza, tak aby można było użyć przewodów o większym przekroju. Dodatkowo zmieniła się pozycja elementów od pomocniczych napięć, będzie łatwiej przykręcić kawałek aluminium do sprawnego chłodzenia krzemu :)
    Załączone pliki
    Last edited by taz; 17.06.2015, 19:58.

    Zostaw komentarz:


  • nik156
    replied
    Przetestowane, nie wytrzymałem :P Działa.

    Zostaw komentarz:


  • nik156
    replied
    Ło plośe. Czy można prosić o wzrokową weryfikacje ? Sprawdzane "łomomierzem" i dokładnie opisane były rezystory. Ale może ktoś ma jakiś lepszy wzrok.



    Uprzedzając pytania,
    - Nie mam jeszcze nF (w "polomarkecie" [cybor-tech] koleżanka kupiła mi 100uF)
    - Nad diodami się zastanawiam
    - Elektrolity zaczekają mam 2x6800uF(tak wiem zworka za brak 4szt)
    - BD243C zamieniony na BD911
    - Nie korzystam z napięć pomocniczych.
    Podziękowania dla użytkownika
    gavron04

    Zostaw komentarz:


  • taz
    replied
    To tak z zapasem jest, wystarczy jak jego napięcie będzie takie samo jak C5 czy C6.

    Zostaw komentarz:


  • Holgin
    replied
    Czemu C11 na 100 V? :)

    Zostaw komentarz:


  • taz
    replied
    PCB

    Schemat
    Załączone pliki

    Zostaw komentarz:


  • taz
    replied
    Nie, nie chodzi mi o układ zabezpieczeń. Poprawiłem:
    - rezystor R7
    - tranzystor T2
    - zsunięte złącza ARK
    - powiększone pady
    - grube ścieżki od głośników
    - dodałem oznaczenia ledów
    - poprzesuwałem też otwory montażowe żeby wymiary były w całkowitych mm, do tego rozmiar pcb jest w całkowitych mm

    Zostaw komentarz:


  • Holgin
    replied
    Hm, o jakich błędach mowa? Coś w układzie zabezpieczeń?

    Zostaw komentarz:


  • taz
    replied
    Nie posiadam już pcb, a kitów nigdy nie miałem. Mam w 99% dopracowaną nową pcb z poprawionymi błędami (zarówno tymi opisanymi powyżej jak i innymi o których nie ma tu słowa), zamieszczę ją jak dopracuję brakujący 1% :)

    Zostaw komentarz:


  • nik156
    replied
    @taz, masz może jeszcze jakieś PCB lub nawet "kit" ? Chętnie bym to skleił...

    Zostaw komentarz:


  • taz
    replied
    Drodzy DIYerzy :)

    Przekaźnik w zabezpieczeniu ma mieć dwa przełączane styki o obciążalności 8A każdy. Mogę to być przekaźniki: Relpol RM84-2012-35-1024, Hongfa HF115F-024-2ZS4 lub Zettler AZ742-2C-24DE.

    Zostaw komentarz:


  • gavron04
    replied
    Witam. Mała uwaga do posiadaczy tego zasilacza. Mi się to przydarzyło dwukrotnie, uprzedzam posiadaczy (chyba, że to tylko ja mam takie szczęście).

    Wszystkie pady przy złączach ark - proponuję zeskrobać wokół pada soldermaskę i ocynować, dzięki czemu mamy pewność, że nóżka/nóżki złącza ARK przy dokręcaniu nie pękną między połączeniem pad<>lut przy nóżce. (zeskrobaną oraz pocynowaną soldermaskę zlutować z padem i nóżką)

    Przymierzałem BG9 do obudowy od BG1 i się dziwiłem co mi tak złącze od strony trafa lata i czemu mi zasilacz nie działa - za mocno dokręciłem i poszło. Teraz wszystkie pady są poprawione, soldermaska zeskrobana i mam pewność, że nic nie strzeli. Roboty na 10min, a nerwy oszczędzone :)

    Pozdrawiam

    Zostaw komentarz:


  • Micwoj
    replied
    Dzięki, Taz.
    1. Nie wiedziałem że tak się robi żeby się łatwiej lutowało, zwróciłem tylko uwagę że przez te pola idą spore prądy więc się nieco zaniepokoiłem że to tak rozwiązane.
    4. Gdzieś zwarło, gdzie to nie wiem. Ale wczoraj wieczorem jeszcze znalazłem jeden przebity tranzystor i dwie diody i poszło, działa OK.

    3. Natomiast napięcie pomocnicze 24V i w + i w - dalej pływa. Objawia się to tak, że jak włączę multimetr na zaciski, zaczyna od 24V i spada powoli, stabilizuje się na jednym kanale na ok. 13V, na drugim ok. 16V. Jak odejmę sondy, odczekam minutę i podłączę jeszcze raz, napięcie lekko rośnie (np. z 13 na 18) i zaczyna spadać znowu. Jakaś strefa mroku. NB, napięcie na zasilaniu zabezpieczeń jest z kolei stabilne i trzyma się cały czas. A przecież powinno działać tak samo. Jeszcze raz popatrzę, czy czegoś nie pomyliłem. T2 i T3 się jednak nie grzeją (znaczy trochę, ale po 10min pracy są nieco cieplejsze niż palec, pozostałe elementy tego zasilacza są zimne). Główne napięcia stabilnie.

    Zostaw komentarz:

Czaruję...
X