No, dlatego mówię że nie jest źle, ale nad basem można popracować jeszcze obudową po prostu, i ustawieniem kolumn :)
Ale jak mówię, po Seasach to inny świat.
Trzymany za bardzo za mordę wokale, saksofony, brak im tej emocjonalności która przyprawia skórę o ciarki. I jakieś dziwne dzwonienie przy chórkach czasem jakby jest, ale to zbadam i opiszę jak porównam w docelowych obudowach z Seasami. Coś dziwnego jest w tej kopułce, tylko nie wiem co. Ale i tak głosy brzmią fajnie.
Każda konstrukcja 2 drożna jest kompromisowa i aby dopieścić każdy aspekt brzmienia najlepiej jest od razu iść w 3 drogi bo daje to dużo większe pole do modyfikacji pasma i dostrojenia. Samo rozdzielenie pasma miedzy głośnik basowy i średniotonowy daje kolosalny przeskok właśnie na korzyść takich subtelności brzmieniowych w zakresie średnich tonów. Dlatego przy następnej konstrukcji pomyśl nad 3 drogami a niekoniecznie 2 na super drogich przetwornikach .
Ta kopułka ushera ma coś w sobie takiego co nadaje nieco specyficzne brzmienie na wokalach :-) . Ciesze sie, zę tak bardzo sie podoba ta konstrukcja. Osobiście też uważam ja za bardzo udaną w swoim przedziale cenowym.
U mnie również gra ten zestaw.Yoshi wielkie dzięki!!!Mam też zupełnie inne odczucia jak kolega @kapelli.Wg zwrotnica wykonana genialnie!!!Co mnie urzekło?Kolumny grają bez efekciarstwa,niesamowicie spokojnie.Żadne pasmo nie dominuje.Przepiękna scena,szczególnie 3 wymiar i zachowanie proporcji.Bas jak na głośnik 8 rewelacyjny.W dobrym zestawieniu te kolumny grają pięknie,więc Yoshi nie przesadzaj z tymi 3-way:)Ja uwielbiam monitory i żadne 3-way nie zagrają tak zwiewnie i nie zbudują takiej sceny jak monitory!!!
U mnie również gra ten zestaw.Yoshi wielkie dzięki!!!Mam też zupełnie inne odczucia jak kolega @kapelli.Wg zwrotnica wykonana genialnie!!!Co mnie urzekło?Kolumny grają bez efekciarstwa,niesamowicie spokojnie.Żadne pasmo nie dominuje.Przepiękna scena,szczególnie 3 wymiar i zachowanie proporcji.Bas jak na głośnik 8 rewelacyjny.W dobrym zestawieniu te kolumny grają pięknie,więc Yoshi nie przesadzaj z tymi 3-way:)Ja uwielbiam monitory i żadne 3-way nie zagrają tak zwiewnie i nie zbudują takiej sceny jak monitory!!!
Mi one się bardzo podobają, napisałem tylko że
1. Kopółka ma czasem jakieś dziwne coś na wokalach (co Yoshi potwierdził)
2. Że mają super scenę i znikają
3. Że są trzymane za mordę (co by odpowiadało Twojemu bez efekciarstwa i spokojnie). Zależy z której strony spojrzeć.
Co do "dzwonienia" (nie wiem czy to nagranie czy nie, ale podobny efekt chociaż w mniejszej skali zauważyłem też na innych nagraniach) to tutaj Alicia Keys Fallin https://www.youtube.com/watch?v=Urdlvw0SSEc
sekundy 29-30 jak śpiewają "love you" to dźwięk jakiś taki metaliczny.
No ale, nie zmienia to faktu że kolumny wynoszą brzmienie na inny poziom w porównaniu z All-Metal system które miałem.
I nic nie kłuje w uszy
Hmmm nie wydaje mi się żeby były złe, przycisnąłem delikatnie i było jakby odrobinę lepiej.
Ale dobrze że mamy te same spostrzeżenia, znaczy że nie jestem głuchy
A jak pisałem o tym dzwonieniu 2 czy 3 lata temu to nikt nie zwrócił uwagi
Nie ma tego dzwonienia jak tweeter jest wczesniej/bardziej filtrowany
Tak jak w zestawie z 8935a
Tak jest 4,7uF i 22uF jak dobrze pamiątam
U mnie kopułka gra w oddzielnej komorze i nie słychać tego "dzwonienia".Wokale brzmią pięknie,wreszcie wokalistka stojąca przede mną jest naturalnych wymiarów,nie ma 3 metrów i nie śpiewa trak jakby chciała mnie pożreć:)Tylko łagodnie,subtelnie,kobieco.......:biggrin:
Może to też jest jakaś wada produkcyjna pewnej partii tych głośników?
- Nie te głośniki są po porostu słabo zawieszone co doskonale widać na pomiarach i należy je specyficznie filtrować aby tego się pozbyć. racje masz że słyszalne zniekształcenia będa tylko na części repertuaru
Mam zaaplikowaną tę kopułkę ze zwrotnicą Yoshi'ego właśnie w tej konstrukcji i jak na razie sprawdza się bardzo dobrze. Nic nie brzęczy ani nie skrzeczy. Jest bardzo naturalna i gra z dużą kulturą dźwięku bez znaczenia dla repertuaru Nie mam pojęcia od czego to zależy aczkolwiek elementy użyte w zwrotnicy mają tu kluczowe znaczenie - im lepsze tym lepiej dla głośnika.
-U mnie kopułka gra w oddzielnej komorze......itd
Myślę że jednak ma znaczenie. Nie jestem autorytetem w tej dziedzinie lecz po coś się stosuje oddzielną komorę.
Dobrze było by podmienić głośniki na inny zestaw i porównać.
-U mnie kopułka gra w oddzielnej komorze......itd
Myślę że jednak ma znaczenie. Nie jestem autorytetem w tej dziedzinie lecz po coś się stosuje oddzielną komorę.
Czyli zrobiłeś oddzielną komorę ale nie wiesz po co?
Do niektórych kopułek trzeba robić oddzielną komorę, np. do SC10n Visatona.
Co do Ushera, nie trzeba (nie słyszałem świstów w żadnej aplikacji), lecz po rozkręceniu go na części stwierdzam że przy droższych i większych kolumnach zrobił bym jednak tą komorę.
Obudowy mam podłogowe wykonane przez Bingant'a (Robert zdaje się miał cel aby zastosować oddzielną komorę)
No i dobrze że zrobił skoro miał na nią miejsce w obudowie.
Ale skoro o tym piszesz, wypadało by wiedzieć dlaczego się je stosuje.
Niekiedy front wysokotonówki nie jest idealnie szczelny w miejscu styku z resztą głośnika, jak również pomiędzy cewką a magnesem/cewką a frontem (w zależności jak dany głośnik jest zbudowany).
W tych miejscach może dochodzić do nieszczelności, a co za tym idzie, świstów powietrza.
Dzięki oddzielnej komorze eliminujemy ten efekt.
Więc z Jantzen Audio Standard Z-Cap zmiana na Mundorf Supreme zmiana bardzo słyszalna.Jak dla mnie zmienia się szczegółowość i szybkość przekazu. Doskonale brzmią wokale i instrumenty dente zwłaszcza klarnet i saksofon (Garbarek). Cewka w torze wysokiego też wymieniona na 0,330mH +/-2% 0,19Ω +/-5% taśma16AWG=dr.1,3 izol.pap.60μm. Jaki wpływ miała cewka??? Nie umiem powiedzieć jaki bo wymiana miała miejsce wraz z e zmianą kondensatorów. Oceniam jako całość po zmianie. Wiem tylko iż warto zainwestować w zwrotnice bo jest to jednak słyszalne i nie na granicy percepcji.
Skomentuj