Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Full Satori 3-way: WO24P-8, MR16P-4, TW29RN - projekt by Piotr F. & pawel_luk1

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

  • Guest's Avatar
    Guest replied
    Kolego paneli jest więcej niż na fotkach , poza tym każdy pokój jest inny . Wystarczy wejsc do pokoju i zaklaskać lub zwyczajnie porozmawiać . Byłeś moze kiedyś w komorze bezechowej ? Montując kilka pułapek basowych w kątach oraz kilkanaście paneli akustycznych na 3 ścianach pokoju można konkretnie zlikwidować pogłos i echo . Panele akustyczne absorbują dźwiek natomiast inne elementy pokoju odbijają i zmieniaja odbicia fal . Przez lata słuchałem muzyki w tym pokoju wiedząc, ze akustycznie było do kitu . Odkąd firma Apama wykonała pomiary dla mojego pokoju a ja po zakupie paneli i pułapek poszukałem najlepszych miejsc do montażu przekonałem się ile przez te lata straciłem słuchajac muzyki w pokoju gdzie przy muzyce średniej głośności panował chaos . Teraz to zupełnie inne granie .

    Zostaw komentarz:


  • Pogromca mitow
    replied
    Zamieszczone przez KrzysztofPL Zobacz posta
    Świetnie grają w pokoju o zaprojektowanej pomiarami akustyce .
    Te kilka gąbek na ścianie i w rogu, to zaprojektowana w oparciu o pomiary akustyka?

    Zostaw komentarz:


  • pawel_luk1
    replied
    Zamieszczone przez KrzysztofPL Zobacz posta
    .... bezpiecznie dla każdej muzyki. ...... Można słuchać godzinami i nie męczą .
    O, i to mnie najbardziej cieszy. :)

    Zostaw komentarz:


  • Guest's Avatar
    Guest replied
    Witam , jako druga osoba , która zbudowała takie kolumny mogę potwierdzić iż znikają z pokoju . Posiadam je od kilku dni i jestem bardzo zadowolony . Grają ze wzmacniaczem Bladelius Thor i odtwarzaczem strumieniowym CA 851N przez Spotify i pendrive ze zgranymi moimi ulubionymi płytami cd .


    Wcześniej posiadałem kolumny o wyższej efektywności rzędu ok 90dB ale takiego ciśnienia i głośności nie były w stanie wytworzyć co te ( wtedy grał Seas 22cm ) . Tutaj po dostarczeniu z Bladeliusa prądu rzędu ok 5A przy 25v kolumny wprost wciskają lawiną dzwieku który mocno kopie po żebrach . Oczywiście pomiarów dokonałem tylko dla chwilowych testów gdyż słuchanie przy takiej głośności w 20 metrowym pokoju to proszenie się o uszkodzenie słuchu i pokoju zarazem . Kolumny grają swobodnie i z wielkim rozmachem , nie męczą są wyrównane w całym paśmie . Świetnie że są osoby które mają wiedzę i zupełnie za darmo się z nią podzielą .
    Jeszcze raz dziękuję wam Panowie za pomoc . W końcu mam kolumny, które nie tylko cieszą słuch ale i wzrok .
    Polecam ten projekt, słuchałem wielu kolumn, ale te grają zdecydowanie najlepiej i bezpiecznie dla każdej muzyki . Świetnie grają w pokoju o zaprojektowanej pomiarami akustyce . Można słuchać godzinami i nie męczą .

    Last edited by KrzysztofPL; 10.02.2018, 21:15.

    Zostaw komentarz:


  • yasica
    replied
    Zamieszczone przez Bumpalump Zobacz posta
    3,5 drogi OZ 34L na 1 glosnik
    Pokoj 16m2 kolumny ustawione na krotszej 3m scianie, odleglosc miedzy kolumnami 2m, odleglsoci kolumn od scian po 50cm z kazdej strony
    Sony TA-F830ES, Sony CDP-557ESD
    Jazz, Klasyka, Elektronika
    Dzięki za odpisanie .

    Zostaw komentarz:


  • Pawel L
    replied
    Moja sugestia odnosnie usytuaowania woof-woof nisko bierze sie z tego, ze akurat mialem 3-way w ktorym czesc utraty niskich poprzez radiacje w wolnym polu byla skompensowana przez przesuniecie glosnika tak by podciagnac niskie i uzyskac odbicie od podlogi. Jesli ktos ma chwile czasu to przeczyta recenzje glosnikow ACI G3 (ten mialem przez kilka lat od 1991) i Mach1 Acoustics. Efektywnosc tego zestawu byla okolo 89dB/2.83V ale sam niskotonowy mial z 91-92dB/2.83V. I, wiem co to jest Step baffle compensation. Tylko sugestia.

    http://www.biline.ca/audio_critic/ma...ritic_19_r.pdf

    Zostaw komentarz:


  • Bumpalump
    replied
    Zamieszczone przez yasica Zobacz posta
    W jakiej aplikacji słuchane ( litraż, strojenie )
    Jaka akustyka jak ustawione kolumny ??
    Jaki sprzęt towarzyszący ??
    Jaka muzyka ??
    3,5 drogi OZ 34L na 1 glosnik
    Pokoj 16m2 kolumny ustawione na krotszej 3m scianie, odleglosc miedzy kolumnami 2m, odleglsoci kolumn od scian po 50cm z kazdej strony
    Sony TA-F830ES, Sony CDP-557ESD
    Jazz, Klasyka, Elektronika

    Zostaw komentarz:


  • LuSzTi
    replied
    Nie na temat...
    A może by tak wydzielić rozmowy o pomiarach? Bo z tematem wątku to już mało co ma wspólnego.

    Zostaw komentarz:


  • Zap Projekt
    replied
    Zamieszczone przez wiesiek9990 Zobacz posta
    A mnie się zamarzyła mikro-komora , tak żeby zejść do ok 100 Hz (albo i niżej
    U mnie realnie jest coś powyżej 100Hz. Na 100Hz mam już wyraźną odpowiedź pomieszczenia przy polu dalekim bez wygładzania. Generalnie im niżej tym o każdy Hz trudniej :)

    Zostaw komentarz:


  • Pogromca mitow
    replied
    Zamieszczone przez Branża Zobacz posta
    Ale mogę Ci niezobowiązująco wysłać kawałem / arkusz to Sobie zobaczysz i poteścisz . Napisz priv adres i jutro wysyłam.
    Adam, nie trzeba :) ale wielkie dzieki za checi!


    Zamieszczone przez wiesiek9990 Zobacz posta
    A mnie się zamarzyła mikro-komora , tak żeby zejść do ok 100 Hz (albo i niżej ...
    Tak powstał pomysł tunelu z gąbki np z obu stron 2xpiramidki a pomiędzy nimi wełna.
    Teoretycznie mogloby to dzialac, jesli uzyjesz ciezkiej welny miedzy gabkami.

    Zostaw komentarz:


  • wiesiek9990
    replied
    A mnie się zamarzyła mikro-komora :) , tak żeby zejść do ok 100 Hz (albo i niżej ...
    Tak powstał pomysł tunelu z gąbki np z obu stron 2xpiramidki a pomiędzy nimi wełna.
    Uważam , że gąbka nie może być przytwierdzona do ścianek, musi wisieć w powietrzu np na żyłkach.
    Dzięki za ciekawe informacje w tym temacie ...

    Zostaw komentarz:


  • Zap Projekt
    replied
    Zamieszczone przez Pogromca mitow Zobacz posta
    Gabki ktore uzyles to na 99% typowe pianki PU, o otwartych porach i gestosci nie przekraczajacej T20-30
    - Oj teraz nie pamiętam parametrów, minęło już ładnych kilka lat jak to robiłem. Ale mogę Ci niezobowiązująco wysłać kawałem / arkusz to Sobie zobaczysz i poteścisz :). Napisz priv adres i jutro wysyłam.


    Zamieszczone przez marian Zobacz posta
    Yoshi, a ten poszarpany wykres powyżej 1kHz to normalne?
    - U Mnie mam podobnie raz mocniej raz słabiej przy pomiarach na długich bramkach i bez wygładzania. Wygładzanie minimalne 1/96 oct usuwa problem. Nie wnikałem co to może być dłużej ale Yoshi może mieć racje ja tez mam mik. na statywie.

    Zostaw komentarz:


  • Pogromca mitow
    replied
    Nie musi byc rama, sa rozne patenty ( siatki, zbrojenia i te sprawy ), ale to juz nie temat o tym jak zbudowac komore pomiarowa :)

    Gabki ktore uzyles to na 99% typowe pianki PU, o otwartych porach i gestosci nie przekraczajacej T20-30. To samo pcha sie do tapicerstwa tylko w innym kolorze i nie w tak bajeranckich ksztaltach. Dla naszych potrzeb pomiarowych, najistotniejsza sprawa jest wydluzenie bramki, czyli mozliwie najsilniejsza absorpcja ponizej niskiej srednicy. Tutaj welna i jej wlasciwosci pochlaniajace sa po prostu lepsze do pianek. Oczywiscie dochodza do tego takie rzeczy jak przestrzenie powietrzne. To co u nas mozna kupic, to niestety nie to samo co pianki w najwiekszej komorze bezechowej na swiecie, ktora posiada Boeing, ale tam tez sa zupelnie wymagania co do czestotliwosci "pracy" takiej komory, a raczej hangaru.

    Zostaw komentarz:


  • Zap Projekt
    replied
    Zamieszczone przez Pogromca mitow Zobacz posta
    typu welny skalne i szklane
    - pewnie że gorsze i to zauważalnie porównując gabaryt do skuteczności. Nawet próbowałem z wełną skalną ale ta do aplikacji potrzebuje "Ramę" a Rama odbija i robi Nam się pochłaniająco- rozpraszający ustrój ( odbijający ). Do słuchania muzyki rewelacja ale do pomiarów już nie. Dlatego ustroje akustyczne z pianki do pomieszczeń odsłuchowym mają front z sklejki z wycięciami.
    Pianka jest o wiele bardziej praktyczna i pomijając kompromisy działa. Można wejść do pomieszczenia i krzyczeć i samego Siebie nie słychać - dziwne uczucie. W dużej komorze bezechowej pewnie człowiek nie wytrzymałby zbyt długo - zmysły by wariowały.
    najciekawsze doświadczenie jakie odkryłem to to że jak długo Siedzę w tym pomieszczeniu to słuch się mocno wyostrza i zaczynam słyszeć dźwięki które prędzej były poniżej poziomu "szumu". A jak wyjdę to wszystko mnie drażni głośnego.
    Last edited by Zap Projekt; 20.12.2017, 21:10.

    Zostaw komentarz:


  • Pogromca mitow
    replied
    Zamieszczone przez Branża Zobacz posta
    - pianka piance nie równa, istnieje 100-tki rodzajów struktury, gęstości i przeznaczenia pianek od takich do pakowania po tapicerskie i specjalistyczne jak na packach do zacierania tynku ...
    Oczywista oczywistosc.


    Zamieszczone przez Branża Zobacz posta
    Powiedz to tym wszystkim firmom kolumnowym które mają swoje małe pomieszczenia własnie gęsto wytłumione piankami zarówno Polskie jak PolAudio i NAV jak i wiele zagranicznych w tym tez tych znanych i dużych.
    Wybiera sie takie rozwiazania, poniewaz jest nie pylace jak welna, latwo sie ksztaltuje ( co umozliwia rowniez tworzenie duzych forum jak ostroslupy,piramidki), jest stosunkowo tania i mozna osiagnac przyzwoite rezultaty. Natomiast pod wzgledem czysto akustycznym, pianki to dalej gorszy material od materialow typu welny skalne i szklane.

    Zostaw komentarz:


  • Zap Projekt
    replied
    Zamieszczone przez Pogromca mitow Zobacz posta
    Z pianki to się robi materac do spania, a nie panel pochlaniajacy
    - pianka piance nie równa, istnieje 100-tki rodzajów struktury, gęstości i przeznaczenia pianek od takich do pakowania po tapicerskie i specjalistyczne jak na packach do zacierania tynku ...
    Powiedz to tym wszystkim firmom kolumnowym które mają swoje małe pomieszczenia własnie gęsto wytłumione piankami zarówno Polskie jak PolAudio i NAV jak i wiele zagranicznych w tym tez tych znanych i dużych.

    Ja np. w kolumnach w ogólne nie stosuje pianki bo uważam że się nie sprawdza z wyjątkiem TL ale ich raczej robię bardzo mało. Obecnie najczęściej to rożne filce , bitumy i wełna owcza naturalna.

    A z pomieszczeniem do pomiarów to długo się męczyłem i przerabiałem rożne warianty ale najrówniej ( równie efektywnie najszersze pasmo )
    sprawdziła się pianka akustyczna w dwóch strukturach i gęstościach, połączonych ze Sobą kanapkowo w kilku warstwach do sporej grubości. Poniżej stare zdjęcie gdzie widać grubość na drzwiach wejściowych. wytłumione są wszystkie ściany , sufit i podłoga ( chodzę po piankach )




    Pierwsze wyraźne efekty i różnice w pomiarach uzyskuje się bardzo szybko ale im dalej w las i niżej na skali Hz tym trudniej. Więc albo bardzo duże pomieszczenie , albo małe ale bardzo mocno wytłumione i niestety powierzchnia przestrzenna pomieszczenia szybko nam znika i z rozsądnej wielkości pokoju robi nam się klitka z niskim sufitem :)

    Zamieszczone przez pawel_luk1 Zobacz posta
    Zacząłem się też zastanawiać, czy grawitacja ma tu już wpływ na membranę
    - różnice w pomiarach parametrów TS z głośnikiem leżącym na plecach a stojącym w pionie są, wiec na charkach też coś powinno być. Nigdy jakoś tego nie sprawdzałem. Ciekawe pytanie.
    Last edited by Zap Projekt; 20.12.2017, 20:19.

    Zostaw komentarz:


  • Pogromca mitow
    replied
    Zamieszczone przez wiesiek9990 Zobacz posta
    Wg mnie potrzebne jest wygłuszenie odbić również za kolumną np za pomocą pianki.
    Przydałaby się jakaś mikro komora bezechowa .
    Co sądzicie o stworzeniu takiej namiastki za pomocą pianki akustycznej typu piramidka . Np 3 sztuki 200x100 cm, z kórych robimy tunel od kolumny aż do miejsca pomiaru.
    Piankę z jednej przytwierdziłbym do obudowy drugiej strony do statywu. pomiedzy kolumną a statywem potrzebny jest wspornik np. gruby drut na którym oprze się pianka.
    Oczywiście podłoga też byłaby opiankowana...
    Z pianki to sie robi materac do spania, a nie panel pochlaniajacy :)

    Zostaw komentarz:


  • wiesiek9990
    replied
    Zamieszczone przez siewcu Zobacz posta
    Dlaczego nie? Trochę płyt(choć tu wystarczy paździerz, nie musi być mdf), trochę pianki i masz "domową" komorę bezechową
    serio czy żarty [emoji6]?

    Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka

    Zostaw komentarz:


  • siewcu
    replied
    Dlaczego nie? Trochę płyt(choć tu wystarczy paździerz, nie musi być mdf), trochę pianki i masz "domową" komorę bezechową

    Zostaw komentarz:


  • wiesiek9990
    replied
    Zamieszczone przez Yoshi_80 Zobacz posta
    Są jakieś różnice ? Pytam z czystej ciekawości bo zastanawiało mnie czy unikając jednego problemu nie dokłada się drugiego :-)
    Wg mnie potrzebne jest wygłuszenie odbić również za kolumną np za pomocą pianki.
    Przydałaby się jakaś mikro komora bezechowa :) .
    Co sądzicie o stworzeniu takiej namiastki za pomocą pianki akustycznej typu piramidka . Np 3 sztuki 200x100 cm, z kórych robimy tunel od kolumny aż do miejsca pomiaru.
    Piankę z jednej przytwierdziłbym do obudowy drugiej strony do statywu. pomiedzy kolumną a statywem potrzebny jest wspornik np. gruby drut na którym oprze się pianka.
    Oczywiście podłoga też byłaby opiankowana...

    Zostaw komentarz:

Czaruję...
X